"ויואצ'ה בסלון" חוזר בוקר תרבותי בגינה בשרון

אביבה בראודה מהאלבום המשפחתיתמונה קלה

נשים יוצרות ומספרות בהנחיית אביבה בראודה
והפעם בנושא:
"היא אמרה לו לא והוא רצח אותה" – על אלימות כלפי נשים והשתקפותה באמנות.

11:00: קפה ועוגה בגינה ותצוגת היצירות
11:30 – המוזיקאית אביבה בראודה מפגש עם האמניות טל מרים נסים וורד פורבס גוך
11:45 "מה הוא עושה לה – על ארבעה במאים גברים וכרמן אחת"

יום שישי 7.5.21 החל מ 11:00
"ויואצ'ה בסלון" בשער אפרים (ליד כפר יונה)- כתובת תימסר לרוכשים
מספר מקומות מוגבל 
המחיר 70 ₪.  55 ₪ ברכישה מראש בטל. 054-490-5733

המוזיקאית והמפיקה אביבה בראודה, תושבת מושב שער אפרים, שמחה לפתוח שוב את "ויואצ'ה בסלון" אחרי שנת הקורונה. ביום שישי ה 7.5 היא תארח את האמניות טל ניסים
וורד פורבס גוך בשיחה על נשים, יצירה ועל השתקפות אלימות כלפי נשים ביצירה.  
לאחר מכן ייערך מפגש בהנחייתה על האופרה כרמן והקשר שלה לאלימות כלפי נשים, וזאת תוך הצגת 4 במאים (גברים) שונים שביימו את האופרה.
טל ניסים היא אדריכלית ויוצרת, בעלת הסטודיו לאדריכלות "מקום בעולמי", שבו נעשה שימוש בחימר וצבעים וכן משמש כומרחב להתפתחות וצמיחה ברוח השאמנית.
מבחר מעבודות החימר יוצגו בגינה.
ורד פורבס גוך היא נגנית ויולה דה גמבה, צ'לו זמרת ומלחינה, שייצגה את ישראל בתחרויות בינלאומיות. בשנת הקורונה ורד כתבה ואיירה אסופת שירים המספרים את רגשותיה ואת המועקה שנושאת איתה נפגעת פגיעה מינית לאורך השנים.
אין זה מקרה שאלו האמניות שנבחרו לפתוח את המפגש. בראודה המוזיקאית אף היא, מרותקת מזה שנים לסיפור האופרה כרמן, ולא רק בשל המוזיקה היפה והסוחפת מאת ז'ורז' ביזה. הנובלה האפלה של הסופר הצרפתי פרוספר מרימה עברה עיבוד מעדן בדרכה להיות הליברית של האופרה המפורסמת. עדיין לקח זמן רב עד שנמצאה הזמרת שהסכימה לשחק תפקיד כה "מופקר", ולקחו שנים עד שהאופרה זכתה להצלחה ולפופולאריות, הרבה אחרי מותו של המלחין.

"סיפורה של כרמן הוא סיפור התמודדותה של אישה עוצמתית בעולם שמדכא אותה", אומרת בראודה. "זהו סיפור של תפיסת האישה בעיני עצמה, סיפור על ציפור דרור ואדם חופשי בעולם שרוצה לסגור עליו".
באופרה, כרמן עובדת במפעל לסיגריות – "סדנת יזע" ורבה עם אחת מהעובדות. היא נשלחת למאסר והחייל הצרפתי דון ג'וזה משגיח עליה, היא בורחת ומתאהבת בלוחם שוורים. דון חוזה מצליח לאתר אותה ומציע לה נישואין, וכשהיא מסרבת, הוא רוצח אותה.
במפגש שבו בראודה משוחחת עם הקהל, היא מביאה 4 פרשנויות בימתיות של ארבעה במאים גברים, שמציגים כל אחד מהם כרמן אחרת: כרמן תמימה, פתיינית, זונה ו"נחש".
דרך הפרשנויות השונות בראודה משוחחת עם הקהל על "כרמן" האופרה והאישה – כסמל ליחסים המורכבים בין המינים, האלימות כלפי נשים, המאבק לחופש והדיכוי.  

אביבה בראודה שרה עוד לפני שהתחילה לדבר, היא בעלת תואר שני במוזיקה וחינוך עם התמחות בניצוח מקהלות וחסרה לה רק התזה לסיום תואר שני נוסף במוזיקולוגיה. בראודה, בעלת " VIVACE – בית ספר למוזיקה", העלתה הפקות של כרמן ושל מחזות זמר אחרים עם מקהלות ילדים, נוער ומבוגרים במסגרות שונות. במקביל לקריירה ארוכה בהוראה, הוראת פיתוח קול ובניצוח מקהלות, פתחה משרד הפקות יצירתיות בשם Vivent. לפני הקורונה החליטה להחיות שוב את מפגשי מוזיקה, שקיימה לאורך השנים והפעם בסלון ביתה, במסגרת המיזם "ויואצ'ה בסלון" בשער אפרים.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן