והנה היום שוב הם נפגשים והפעם במסיבת החנוכה של ילדם המשותף…

המסיבה בגן נקבעה לשעה 17:00. בשעה זו כבר התקבצו ההורים סביב הילדים לקראת ריקוד הנרות. שי שלי עמד שם עם כל הילדים, ילד יפה תואר, חייכן, נבון, מלא שמחת חיים, לבוש במכנסי ג'ינס וחולצה לבנה, נעל נעלי ספורט לבנות, ואורלי ברוב אושרה חשבה בליבה " תודה שזכיתי לזה"….
הכל התחיל לפני 4 שנים כאשר אורלי הוזמנה לחגוג יום הולדת לאחיינה, בנו הקטן של יוסי אחיה. למסיבה הוזמן גם אלון, שעובד במשרדו של יוסי, במחשבה ובתיקווה בליבו לשדך בין אלון ואורלי שהגיעה לגיל 38 ועדיין לא מצאה לה בן זוג מתאים על מנת להביא ילד לעולם. אורלי ואלון ידועים היו כשני קרייריסטים שכל עולמם התמקד בקריירה. לשניהם היה ברור כי אינם מעוניינים למסד את הקשר ביניהם למעט רצונם להביא יחדיו ילד לעולם. שאלות ותהיות עלו, כיצד יוכלו לעמוד בנטל החדש שיעמוד בפניהם, וכיצד ניתן יהיה לפתור בעיות שבוודאי יצוצו. אלון פנה לעוה"ד אשר הסבירה לו כי כיום בישראל מתרבה התופעה של יצירת "הסכם הורות" אשר נובע מהרצון להקמת משפחה כשהמרכיב הראשי והעיקרי הוא סביב ההורות המשותפת וללא קשר לחיים משותפים עם בן זוג ו/או נישואין. "הסכם הורות" הינו הסכם המסדיר את מכלול אחריות ההורים לגבי צרכי הילד המשותף לרבות – שם הילד, אצל מי יתגורר הילד, הסדרי הראיה של מי שלא מגדל את הילד, דמי מזונות עבור כיסוי הוצאותיו של הילד הכולל כלכלה, לבוש, חינוך, בריאות וכו', ובנוסף בעקבות התפתחות זו, בשנת 1992 נחקק חוק "משפחות חד הוריות" המעניק הטבות למשפחות חד הוריות. אורלי ואלון חתמו על ההסכם ולאחר אישור ההסכם על ידי בית משפט לענייני משפחה וקבלת תוקף של פסק דין המעניק להסכם תוקף משפטי, התחילו ההורים את משא ההורות. והינה היום שוב הם נפגשים והפעם במסיבת החנוכה של ילדם המשותף.
חשוב לציין כי במקרה של תביעות בזמן סיכסוך כתוצאה משינויים מהותיים ומשמעותיים במצבו של הילד ו/או במצבו הכלכלי של אחד ההורים יכול אותו הורה לדרוש שינוי ההסדר בהסכם (שינוי גובה המזונות, הסדרי הראיה וכו').

כתבה זו מעצם טבעה, אינה מהווה יעוץ משפטי או חוות דעת משפטית, אלא תיאור כללי של הנושא. בכל מקרה ו/או עניין ספציפי יש לפנות לקבלת יעוץ משפטי מעו"ד.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן