התמונות של תל אביב

נעמה עציץ עם גיטרה

נעמה עציץ, מחברת הרומן המסקרן "בוטיק תל אביב", חושפת בפני הקוראים עולם מרגש של אהבות חדשות והרפתקאות שרק העיר הגדולה יכולה לזמן.

 

מאת זהר נוי

 

"בוטיק תל אביב", ספרה של נעמה עציץ (37) שראה אור בימים אלה הוא רומן רומנטי מרגש ונוגע ללב שמתרחש על רקע המראות הצבעוניים של העיר הגדולה.

 

נעמה עציץ היא אומנית רב-תחומית שעוסקת בין השאר בכתיבה ובפרסום המוזיקה שלה בעברית ובאנגלית בשם הבמה "Tinka". נעמה משתפת ברשתות החברתיות ובאתר שלה באופן קבוע את סיפור חייה ואת הנושאים עימם היא מתמודדת. היא מחזיקה בתעודות הסמכה בתחום הרפואה המשלימה והאימון הגופני. בין השאר הייתה גם מרצה על מיניות וגוף-נפש ומטפלת הוליסטית. "בוטיק תל אביב" (הוצאת ספרי ניב) הוא ספר הביכורים שלה והראשון בסדרת ספרים.

 

ספרי לי על הדמויות בספר

 

גיבורות הספר הן ליבי – אלמנה, אימא לעדן בת השש עשרה ואחות בכורה למילי, צלמת במקצועה. לפני שלוש שנים הן פתחו את "בוטיק תל אביב" – מלון איכותי ונעים בעל ארבעה חדרים ייחודיים שנמצא לא רחוק מהים. בצמוד למלון פועלת מסעדה בשם "דני'ס" שמנוהלת בידי דניאל, בעליו של המבנה כולו. מילי וליבי נושאות עימן מטען רגשי שמשפיע על יכולותיהן ליצור מערכות יחסים בחייהן הנוכחיים, אבל לגורל יש דרכים משלו וכך לצד תהליך ההתבגרות של עדן נשזרים להם סיפורי האהבה של שתי האחיות במציאות חייהן.

 

לפני שנה, איבדה ליבי את בעלה רפאל אחרי שבע שנים של נישואים מאושרים. במהלך השנה החולפת ניסתה ליבי להתמודד עם האבל על מותו של רפאל, להמשיך לגדל את ילדתה המתבגרת במסירות ובאהבה ובו זמנית לנהל את מלון הבוטיק שלה ושל אחותה. היא כיסתה את ליבה בשכבת הגנה והתמקדה בחובות החיים שציפו ממנה תמיד להיות בשליטה. באחד הימים נכנס למלון גבר בשם רוברטו וליבה של ליבי התחיל בתהליך הפשרה, תהליך שבסופו של דבר יוביל אותה אל האדם שאוהב אותה כבר שנים, אבל היא לא הבחינה בכך.

 

מילי, אחות קטנה של ליבי, החליטה עם פתיחת המלון להישאר סוף סוף במקום אחד ולהפוך אותו לבית. אחרי שנים של מסעות בעולם הרגישה מילי שהגיע הזמן להתחיל במסע חדש ואמיץ לא פחות – להשתקע במקום בו הכול התחיל וליצור לעצמה חיים בעלי שגרה ויציבות. מילי פחות נוכחת בניהול המלון, היא עסוקה בעבודות הצילום ובבני זוג מתחלפים. לראשונה מזה שנים היא מחליטה לחדול מהנדודים.

 

לילה של קיץ בדרום תל אביב משנה למילי את התוכניות כשהיא פוגשת באסמרה, עובד אריתראי זר שעוזר להשיב אליה את תיקה שנשדד. עם חוויות נדודים מרתקות ולב שעבר לא מעט, היא מחליטה לפתוח לו את דלת ליבה. מילי מתקשה להסיר מעליה את ההגנות וכמעט מפסידה הזדמנות לאהבה גדולה.

 

במקביל להרפתקאות שתי האחיות, מגיעה עדן בתה של ליבי לגיל שש עשרה הקסום. עדן שאיבדה את אביה המאמץ שנה לפני כן, מקיימת קשר עם אביה הביולוגי, אך אין מי שיכול להחליף את נוכחותו של רפאל בחייה – רפאל שגידל אותה מגיל צעיר ואותו היא אהבה מאוד. השנה החדשה מביאה לעדן חוויות חדשות – היא וחברתה אנה מוצאות את עצמן בסיטואציה מסוכנת וגם אהבה ראשונה מגיעה, עם כל הפרפרים בבטן.

 

מתוך הספר:  "לפעמים האתגר שלנו הוא לא למצוא אהבה, אלא לדעת לא לסרב לה כשהיא נוקשת על דלתנו." האם הדלת שלי סגורה בחוזקה, תהתה ליבי. האם נעלתי אותה מרוב כאב, האם אי פעם אשמע עליה שוב נקישות, ואם כן, האם אעז לפתוח אותה".

 

עד כמה הדמויות בספר קרובות לחיים שלך וכמה הן מושפעות מחלקים באישיות שלך?

 

"הרבה מהדמויות בספר, בעיקר הדמויות הראשיות, מייצגות חלקים בתוכי או שהן סוג של שאיפות שלי. רציתי שליבי – הדמות הראשית ביותר – תייצג משהו איתן, אדם שיש בכוחו להתמודד עם אירועי החיים בלי ללכת לאיבוד. נתתי לה מבנה גוף רחב, אנרגיה אימהית ויכולת לשיקול דעת. שאבתי השראה לדמות הזאת מאישה שאני מכירה שנים רבות ויקרה לי מאוד. את הדמות של מילי יצרתי כך שתהיה יותר דומה לי. היא קטנה בממדיה לעומת אחותה הגדולה ורוחה משוטטת אי שם בעננים. רציתי להבהיר את הניגודיות בינה ובין ליבי וכך גם לאפשר לכל אחת לחוות מסע שונה, אם כי משותף. עדן מייצגת את החלק הבוסרי של מסע החיים, את המקום הזה בו הלב עוד לא הספיק לעבור תחת מכבש של התמודדויות והוא עוד מלא באנרגיית חיים ראשונית. יחד עם הדמות של הסבתא, יש בספר איזשהו שביל שעובר דרך שלושה דורות, כל דור עם הקשיים והקסמים שלו".

 

למי מיועד הספר?

 

"לכל מי שמחפש סיפור אהבה קסום עם התפתחות רוחנית. הדמויות מתחילות את הסיפור בנקודה מאתגרת והן עוברות תהליך שמאפשר להן לחוות את החיים מנקודה אחרת".

 

מה הלאה? יש לך ספרים נוספים בדרך?

 

"בהחלט. אני לא יודעת אם יהיו לי ילדים, אבל אני עומדת ללדת עוד הרבה מאוד ספרים. אני עוסקת בכתיבה על בסיס קבוע, נוסף להיותי זמרת-יוצרת ששרה באנגלית ובעברית. בין השירים יש לי שיר על חרדת הבמה שלי, שנקרא She is fearless שעוסק בחרדה שלי לשיר מול אנשים – זאת הסיבה שאני לא מופיעה מול קהל. הדבר הכי נועז שאני עושה הוא שמידי פעם אני מסריטה את עצמי ומעלה לפייסבוק. יש לי עמוד בפייסבוק בשם ‘Tinka’ בו אני מעדכנת לגבי השירים החדשים שיוצאים לאור, אפשר גם למצוא את המוזיקה שלי בכל הפלטפורמות. כתבתי מאות שירים, אבל הקלטתי עד כה רק 14 מהם במסגרת האלבום ‘Butterflies’. זהו אלבום שמשלב עברית ואנגלית עם קאבר אחד".

חלמת להיות זמרת?

 

"למען האמת חלמתי להיות רקדנית, אבל בגלל הרקע הנפשי והפיזי שלי הדבר לא התאפשר".

 

חרדת הבמה היא לא החרדה היחידה שאיתה מתמודדת נעמה שנושאת איתה אוסף של מטעני עבר, ביניהם הפגיעה המינית שעברה כשהייתה בת 4 בשכונה החרדית בה גדלה. בסופו של דבר יצאה נעמה בשאלה. לדבריה, "כל תהליך הריפוי והוצאת היצירות שלי החוצה לווה בחוסר ביטחון עצמי ובחרדות ובכך עוסקים השירים שלי", היא משתפת בפתיחות.

 

מה פירוש שם הבמה שלך "טינקה"?

 

"חיפשתי שם קסום והגעתי לטינקה שמזכיר את טינקרבל של פיטר-פן". דמות נוספת שהמציאה נעמה בשיריה היא "תמימה", שמבטאת את התפיסה המינית שלה שהשתנתה עם השנים. "לאט לאט עם הטיפולים שעברתי השתנתה הדרך בה תפסתי את המיניות ואת הנשיות שלי. ריפאתי בתוכי היבטים שקשורים ליחסים שלי עם גברים ועם המיניות שלי".

 

מלים אחרונות לסיום?

 

"מסלול החיים שלי היה גדוש, מעניין ורצוף אתגרים שלימדו אותי המון. כעת אני מרגישה שהגיע הזמן שלי להעביר את הידע שצברתי הלאה ולשתף את העולם במי שאני. חשוב לי להגיד לכל מי שמתמודד עם חרדה שמה שהכי מאפשר לי להתקדם בחיים ולממש את עצמי זאת העובדה שאני מקבלת את עצמי כמו שאני באופן השלם ביותר שאפשר – יחד עם החרדות וכל מה שנלווה אליהן. אני מאמינה בקבלה עצמית רדיקלית ובאהבה עצמית מוחלטת ככל האפשר. אני נוכחת לדעת שככל שאני מצליחה ליישם עקרונות אלה בעזרת הרבה טיפולים ועבודה עצמית, כך אני מצליחה בסופו של דבר לממש את עצמי למרות כל הקשיים".

 

הספר "בוטיק תל אביב" זמין בחנויות הספרים המקוונות

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן