השפעת פעילות גופנית על דימוי הגוף

file9511290102814

מאת: גלית פרי – סמנכ"לית ומנהלת מחלקת הדרכה בסטודיו C

ממצאים מראים שפעילות גופנית משפיעה יותר מכל גורם אחר על שיפור דימוי הגוף

מסקרים שנעשו אודות היחס של אנשים לגופם, או מה שמכונהדימוי גוף עולה שמרבית הנשים אינן מרוצות מהופעתן. גורם דומיננטי בשביעות הרצון לגבי נשים הוא ירידה במשקל והרגשה של רזה. מה שעולה בסקרים באופן חד משמעי הוא שלפעילות הגופנית ישנה השפעה רבת משקל על דימוי גוף והיא תורמת רבות להעלאת דימוי הגוף שלנו יותר מכל גורם אחר.

על השאלה מה משפיע על העלאת דימוי הגוף בקרב נשים ענו:

64 אחוזים: פעילות גופנית קבועה.

62 אחוזים: ירידה במשקל.

53 אחוזים: תחושה של רזה.

48 אחוזים: מחמאות על הופעתי.

46 אחוזים: בגדים מחמיאים.

43 אחוזים: אהבה.

40 אחוזים: חוויה מינית טובה.

אצל גברים 62 אחוזים העידו שפעילות גופנית מעלה את דימוי הגוף שלהם ואילו רק 39 אחוזים ציינו ירידה במשקל, כששום גורם אחר איננו מתחרה בהשפעה העצומה של פעילות גופנית על דימוי גוף חיובי.

חשוב להבין שהיות ואין לנו יכולת השפעה ישירה על מבנה גופינו ועל הנטייה לאכילה והשמנה שכן מעורבים כאן גורמים תורשתיים, ביוכימיים ולפעמים גם מבנה אישיות שקשה לנו לשלוט בו, ההשפעה היחידה שתלויה אך ורק בנו היא הרצון והיכולת לעסוק בפעילות גופנית.

לפעילות גופנית יש השפעה אנטי דיכאונית.

ידוע שמצבי רוח שליליים גורמים לירידה בדימוי הגוף מה שמוביל להחמרה במצב הרוח הרע.

פעילות גופנית הנעשית באופן שוטף ועל בסיס קבוע יכולה לחדור לתוך מעגל הקסמים השלילי, ולשפר את המאזן הרגשי לטובה. בנוסף לכך, כיוון שנמצא קשר הדוק בין הרזייה לדימוי גוף חיובי, הרי הפעילות הגופנית, בכך שהיא תורמת להרזיה ולשליטה רבה יותר במשקל, יכולה לתרום גם מהכיוון של הגורם השני בחשיבותו לדימוי גוףירידה במשקל.

כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. לפעילות גופנית סדירה חשיבות עליונה בשמירה על אורח חיים בריא, ומחקרים רבים מוכיחים שהתעמלות יכולה להאריך ולשפר את איכות חיינו .

פעילות גופנית חשובה בכל גיל ובכל שלב ויכולה להיחשב כפעילות בריאותית מונעת, התורמת רבות לחיים פעילים ועצמאיים יותר.

דימוי גוף בקרב העוסקים בספורט

בסקירה מקיפה של מחקרים עולה כי לספורטאים דימוי גוף חיובי יותר. לדעת החוקרים, הבדלים אלו נובעים מכך שהעוסקים בספורט קרובים יותר לאידיאל האסתטי והאופנתי של גוף רזה וחטוב. בנוסף, רמות גבוהות של פעילות גופנית נמצאו קשורות לעלייה במאפיינים פסיכולוגיים של דימוי גוף חיובי כדוגמת הערכה עצמית גבוהה ורמות נמוכות של מצבי רוח שליליים. לא ברור האם אנשים בעלי דימוי גוף חיובי נוטים להשתתף בפעילות ספורטיבית, או שאנשים שנוטים להשתתף בפעילות ספורטיבית מפתחים דימוי גוף חיובי.

אנו בסטודיו C משתדלים לשפר את תחושותיה של כל לקוחה ולגרום לה לעליה בביטחון העצמי שמשפיע ישירות על כל תחומי החיים וההתמודדות שלה בחיי היומיום, תפקוד יעיל יותר וריכוז גבוה יותר, שנותנים אנרגיות להתמודדות טובה יותר עם בעיות ולחצים.

שיפור היציבה והמראה החיצוני משפרים את הדימוי העצמי ומאחר והאדם הוא יחידה אחת של גוף ונפש אנו גורמים לגוף לשאוף לאינטגרציה כשהכוונה היא טיפוחו וחיזוקו של הגוף כתנאי לבריאותה של הנפש. תנועה ופעילות גופנית משפרות את דימוי הגוף, את ההערכה העצמית ,תורמות להרחבת הנפש ומשפיעות על התפתחותנו וצמיחתנו.

בשיעורים שאנו ממתכננים ישנה מודעות לגוף על כל מכלול תפקודיו המסייעת לאישה להכיר מה גופה מסוגל לעשות ומה מגבלותיה.

הפעילות הגופנית האירובית המוצעת בשיעורים ( דינאמי, אימון מחזורי, היט) משחררת חומר בשם בטא אנדורפין שמופרש במוח ומגיע למרכזים שיוצרים אפקט מרגיע שגורם גם להנאה.

בעת פעילות גופנית ישנו "פסק זמן" להורדת לחץ ומתחים המצטברים בחיי היומיום ועצם ההנאה מהצלחה בביצוע פעילות גופנית מעלה את מצב הרוח.

מראה של אישה פעילה וחיונית בכל גיל, משליך על הדימוי העצמי הגבוה שהופך את האישה לאישיות זורמת, שלמה ומאוזנת יותר.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן