השפעת השגרה על תחושת הביטחון

יד מונחת של שעון מעורר

הגדרה מילונית לשגרה: פעולות, התנהגויות, התרחשויות וכד' החוזרות על עצמן בדרך ובזמן קבועים, מילים נרדפות לשגרה: רוטינה, מתודה, פרוצדורה.
שעות קבועות להשכמה ולשינה, לאכילה, לעבודה, מנוחה ובילוי.
ידועים המקרים בהם אנשים נכנסים לחרדה וללחץ נפשי כאשר השגרה מופרעת מכל מיני סיבות, כדוגמת המצב הביטחוני שיש לנו היום, ולא רק במצבי קיצון שכאלה . אפילו מעבר מקום מגורים משבש לנו ולילדינו את השגרה הנעימה.
לשגרה יש כוח בשני כיוונים – זה המקדם והמאפשר, היא יוצרת תחושת יציבות, וביטחון, קביעות ושלוות נפש שמאפשרים התעסקות בעיקר ביצירה ובעבודה היומיומית, השגרה היא המסגרת והוודאות מה יקרה במהלך היום והימים הבאים.
מאידך השגרה מייצרת את התנאים להתנהלות של "מצוות אנשים מלומדה", תפקוד המאופיין במונוטוניות, חדגוניות, מאבדים את ההתלהבות בעשייה, הפעולה כאילו נעשית מאליה עד כדי כך שיש טשטוש בין הטוב לרע.
השגרה היא חלק משמעותי חשוב ונחוץ בכל תחומי החיים אם מנהלים אותה נכון
אני מציעה כמה נקודות למחשבה על נוהל החזרה לשגרה בעסק הקטן, מהסיבה הפשוטה שהחזרה לשגרה בעיקר לאחר אירוע משמעותי היא קשה:
1. טרם היעדרות ממושכת מהעסק יש להקפיד לגבש תכנית עבודה אותה מוציאים לפועל בעת חזרה לעסק . כך יוצרים תחושת ודאות ואתגר, ביטחון וחדוות עשייה כי עוסקים בעיקר ובקידום העסק ולא מבזבזים זמן על החזרה לשגרה.
2. נקדיש כמה שעות מידי שבוע בשוטף לשיווק העסק, תוכנית מסודרת וברורה תאפשר לנו להיכנס מיד לעניינים ולבצע חידוש הפעילות תוך חזרה מיידית לשגרה.
3. לזכור שהלקוחות הם נשמת אפו של העסק, הוא חי ונושם בזכותם ואת אלה אל לנו לזנוח, לכן טרם היציאה לחופשה (למשל) ממושכת נעדכן על יציאתנו לחופשה וכך נעשה עם חזרתנו, כך גם ניתן ללקוח להרגיש שהוא משמעותי וחשוב לנו .
השגרה אם כן היא עוגן ונדרשת לתפקוד נכון, יעיל ומועיל, לכן את השיגרה צריך לנהל ולהוביל באופן שתסייע לנו להשגת מטרותינו בכול תחומי החיים.
דליה שגב פרץ
מאמנת אישית,
מובילה לשינוי וצמיחה
0505392446

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן