השפה העברית – מס הכנסה

יד מחזיקה סלולרי עם גרף במסך

שלום לכולם,

זהו הגיליון האחרון של "מדור לדור" לשנת 2021 ובין הנושאים עליהם שם העיתון את הדגש בגיליון זה תוכלו לקרוא לא מעט מאמרים הקשורים לשפה העברית.

פקודת מס הכנסה כתובה גם היא בשפה העברית ועדיין לא תמיד היא מובנת לכולם. לכן ישנן גם הרבה מחלוקות עם מס הכנסה אשר מסתיימות לפעמים בבתי המשפט. זה קורה מפני שיועצי מס ורואי חשבון מנחים את הלקוחות שלהם לפעול בצורה מסוימת ומנגד מס הכנסה חושב שלעתים מדובר בחוסר הבנה של פקודת מס הכנסה ו/או ניצול לרעה של הכתוב בפקודה. אף על פי שפקידי השומה במס הכנסה מאד בטוחים בעצמם, התוצאות בבתי המשפט לא תמיד לטובת נציגי מס הכנסה והרבה בעלי עסקים חוסכים במסים ע"י הנחיות נכונות של המייצגים שלהם.

 

בגיליון הקודם התחלתי לספר לכם על איך אפשר לחסוך במס ע"י שימוש נכון בהוצאות. הפעם, לכבוד הנושא המדובר של הגיליון הנוכחי של "מדר לדור" החלטתי להראות לכם איך מס הכנסה פותח את רשימת הסעיפים בפקודת המס אשר מתייחסים להוצאות של בעל עסק. וזוהי לשון הפקודה:

 

          " לשם בירור הכנסתו החייבת של אדם ינוכו, זולת אם הניכוי הוגבל או לא הותר על פי סעיף 31, יציאות והוצאות שיצאו כולן בייצור הכנסתו בשנת המס ולשם כך בלבד, לרבות…."

 

בשפה פשוטה ומובנת יותר אנו מבינים כי בעל עסק יחויב במס על הרווח שלו. כלומר, מס הכנסה מבין ואומר שזה ידוע שלכל עסק ישנן גם הוצאות ולא רק הכנסות וההפרש (הכנסות פחות הוצאות) הוא הרווח אשר עליו יחויב בעל העסק במסים. כמובן שייתכן מצב בו יש יותר הוצאות מהכנסות ואז יהיה הפסד בעסק.

במשפט הזה אנו גם מבינים את כוונתו הבסיסית של מס הכנסה לגבי הוצאה בכך שהוא אומר כי ההוצאה חייבת להיות קשורה לעסק או יותר נכון לייצור ההכנסה בעסק.

 

כמובן שזה הבסיס, הסעיף הפותח של רשימה ארוכה של סעיפים הקשורים להוצאות אשר ניתן לדרוש בעסק ומנגד גם הוצאות אשר בשום מקרה לא ניתן לדרוש.

 

אני ממליץ לכל בעל עסק לשבת עם המייצג שלו ממש עכשיו לפני שמסתיימת שנת המס של 2021 ולבחון את ההוצאות אשר מותר לדרוש וכך לחסוך במס.

 

בברכה,

דודי סיני,

משרד יועץ מס

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן