הריצה הצילה את חיי

"ריצת חיי" מאת תומר סננס (43) הוא ספר על אודות גיבור מעורר השראה שמתאר בגילוי לב מרגש וסוחף התמודדות עם משברים פיזיים ונפשיים בעקבות מחלת הסרטן, נחישות, אהבת החיים וניצחון מתוקחזרה למסלול המרתון בתום שנתיים של מאבק על החיים

מאת: זהר נוי  צילום: לירן לוינוביץ

ספרו המרגש ומעורר השראה של תומר סננס, "ריצת חייכשאתה יוצא לקרב על החיים, אתה חייב לנצח!", מכיל את כל מנעד הרגשות. תומר שהצליח לנצח את הסרטן מספר את סיפורו בכישרון רב ובגילוי לב נטול פילטרים על אודות דבקותו בחיים, על הריצה ועל הכתיבה שנתנו לו את הכוחות להתמודד בעוז עם הכאבים ועם הקשיים. "כשאתה יוצא לקרב על החיים, אתה חייב לנצח", הוא אומר.

תומר סננס שעוסק בספורט יותר מעשור, הרגיש בעת ריצת בוקר שגרתית לפני שנתיים שמשהו לא כשורה בגופו למרות שחש בריא לחלוטין. בבדיקות שערך התגלה שבקיבתו מקנן גידול סרטני גדול ואלים זה כמה שנים. הוא עבר טיפולי כימותרפיה מייסרים וכריתה מלאה של הקיבה. זמן לא רב לאחר מכן חזר והתייצב על קו הזינוק ורץ ריצת מרתון שלמה של 42.2 ק"מ בתמיכה ובהשתתפות בני המשפחה והחברים. "הבטחתי לעצמי כבר בפעם הראשונה שנכנסתי למחלקה האונקולוגיתלחזור חזק ומהיר יותר", הוא מספר.

"ריצת חיי" (הוצאת אוריון) הוא ספרו הראשון של תומר סננס בן ה-43, נשוי ללירון ואב ל-4.

"הספר נכתב בזמן הכימותרפיה. חיפשתי ספר שיעורר בי השראה. כמי שמתאמן ועוסק בספורט הגעתי לחנויות הספרים וביקשתי מהמוכרת ספר על ספורטאי שחלה וכתב על כך ספר. הספר היחיד שנתנו לי היה של לאנס ארמסטרונג "בחזרה לחיים".

"הספר נכתב על אותם מנעדי נפש כשהייתי נסער, עצוב ושמח, כשאני מנצח או מפסיד, כשהייתי בודד ומפוחד או מוקף חברים ומשפחה. לכולנו יש חיים שלמים של חוויות ורגעים שחייבים לספר, חייבים להעביר".

תומר מספר כי בכל פרק תמצאו את עצמכם במקום אחר על סקאלת הרגשות וכשתסיימו אותו הוא יגרום לכם לחשוב, לערער על מה שקורה לכם, אבל להאמין בסוף שהחיים האלה הם מתנה אחת גדולה.

מתי גילית שחלית ואיך זה השפיע עליך?

"בנובמבר 2021 חציתי את קו הסיום של 'חצי איש הברזל' טבריהחצי שנה לאחר מכן בריצת בוקר שגרתית של 10 ק"מ חשתי תשישות לא מובנת ודופק גבוה (180) החלטתי להקשיב לגוף ופניתי לסדרת בדיקות. כשהגיעו תוצאות הבדיקות נפלו עליי השמיים. התברר שבקיבתי מקנן זה שנים גידול סרטני ממאיר ואלים בגודל עשרה סנטימטר. בדיעבד עשיתי את חצי איש הברזל עם סרטן אלים בקיבה".

"הריצה למעשה הצילה את חיי. הרופא בישר לי שאני חייב לעבור ניתוח להסרת הקיבה. לא האמנתי למשמע אוזניי ושאלתי אותו: 'אז איך אני אוכל?' הוא השיב בנונשלנטיות: 'מהפה'."

מה גרם לך להחליט להמשיך ולהילחם על חייך גם ברגעים הקשים?

"ראשית ההחלטה להיאבק על החיים באה בכל פעם שראיתי את ארבעת ילדיי מולי. תמיד הם נתנו לי כוח להילחם כי הם צריכים אותי ואני רוצה לראות אותם גדלים. שנית, ידעתי שיש לי את הכוחות להילחם חזרה וידעתי שמלחמה במחלה היא לא רק באמצעות רופאים ותרופות, אלא היא מנעד שלם של פעולות שיעשו לי טוב וכך אחלים.

מתי שבת להתאמן?

"הבנתי שאני חייב להמשיך להתאמן. ידעתי שלא די ברופאים ובתרופות כדי להירפא. שתיתי בבקרים מיץ עשב חיטה, עשיתי יום יום יוגה ומדיטציה, אכלתי אוכל בריא כמה שיכולתי וניסיתי לעלות במשקל בזמן הכימו לפני הניתוח למרות הכאבים והבחילותהצלחתי לעלות 5 קילו, דבר שהוא קריטי לפני ניתוח כריתת קיבה. הייתי מקפיד לשמוע מוזיקה שעשתה לי טוב לנפש, בערבים יצאתי להליכה עם כובע בגלל הקרחת והבושה, מזיע ומתנשף בכובד, אך בפנים גאה בעצמי שאני מצליח לצעוד למרות הכול.  כשמדברים על מאבק, על מלחמהזה זה! בדברים הקטנים".

מתי התחלת לכתוב את הספר?

"התחלתי לתעד את מה שקרה לי בלי לחשוב יותר מדי. הספר למעשה כתוב בצורת עלילה אינפורמטיבית ואוטוביוגרפית. חיפושיי אחר ספר בסגנון שייתן לי השראה וכוח ממנו אוכל לצאת מחוזק. ולא מצאתי ספר כזה מלבד ספרו של רוכב האופניים לאנס ארמסטרונג (בחזרה לחיים). לא מצאתי סיפור על ספורטאי שחלה וחזר חזק ומהיר יותר ממה שהיה גם אם הוא נכה החלטתי לכתוב את הסיפור כדי לעזור לאחרים".

באחד הפרקים בספרך כתבת על ריצת המרתון אותו צלחת ללא קיבה, ספר על כך

"את הפרק של המרתון שביצעתי לאחר סיום הטיפולים כתבתי בהכנות למרתון ולפני יום התחרות. נשאר לי לכתוב רק על המרתון עצמו והמתנתי ליום בו אגשים את חלומי. בפרק "לרוץ לבד אבל עם כולם" – אני מתאר את ההרגשה של הריצה לאחר התמודדות עם מחלת הסרטן עם נכות מלאה וללא קיבה. אני כותב על סיום של מרתון שלם שהפך לאחד הרגעים הגדולים בחיי. כשהגעתי לקו הסיום אחזתי את סרט הסיום בשתי ידיי והנפתי אותו למעלה כשאני בוכה, צוחק, מתרגש. סיימתי מרתון של 42.2 ק"מ, אחרי החלמה מסרטן, ללא קיבה וקבעתי שיא אישי חדש של 3:27:33 שעות".

למי מיועד הספר שלך?

"הספר מיועד למחלימים מסרטן או מכל מחלה אחרת ולבני משפחותיהם. לספורטאים שרוצים להגשים את עצמם או לספורטאים שרוצים את האתגר הבא, אבל מפחדים, גם לכאלה שרוצים להתחיל לעסוק בספורט, אבל אין להם את הדרייב או את הפוש הראשוני ובמיוחד כל מי שעובר משבר ימצא בספר הרבה תשובות לרגעים קשים. למי מאיתנו אין משבר שפוקד אותו?! כל אחד יכול למצוא את עצמו בכל תיאור, פסקה ופרק.  הרבה אנשים שקראו את הספר חוזרים אליי שהתחילו לרוץ בעקבותיו".

מה המסר שאתה רוצה להעביר?

"גם כשהשמים נופלים עלינו, יש לנו את הכוח להרים אותם חזרה למקומם. יכול להיות שהחיים שיחזרו לא יהיו כפי שהכרנו, אבל עדיין אפשר לחיות טוב עם המשפחה שלנו.

"חשוב לי לומר לא לוותר להגשים חלומות גם אם קשה כי ככל שהחלום יותר נועז המחיר יותר גבוהגם על כך אני כותב בספר, להאמין תמיד בטוב".

על ההרצאה "ריצת חיי"

"לאחר המחלה התחלתי להרצות על מה שקרה לי. בהרצאה אני מדבר על הכלים שעזרו לי לצלוח את המחלה ועל עולם הספורט שעזר לי. ההרצאה מתובלת בקורטוב של הומור בשיתוף של סיפורים מעודדים, מצחיקים, מלאים השראה ואנרגיות והיא כוללת גם סרטונים מחיי וסרטונים מצליחת המרתון לאחר המחלה

"ההרצאה מורכבת משני חלקים כשבחלק הראשון אני מדבר על עולם הספורט, על השתתפותי במרתון וב'איירון מן' ואיך גיליתי את המחלההחלמתי וחזרתי לקו הזינוק במרץ 2024 למרתון חיי עם שיא אישי.

"בחלק השני אני מדבר על הכלים מעולם הספורט שעזרו לי בהגשמת המטרות שלי בחיים וכיצד בזמן המחלה ניתבתי אותם כדי להחלים ממנה".

למי מיועדת ההרצאה?

"אני באמת חושב שהיא מתאימה לכל אחד. זאת הרצאה מעצימה מלאת השראה, אין בה כבדות או מראות קשים, היא מרגשת וסוחפת.

לאן היית רוצה שהספר יגיע?

"אשמח אם הוא יגיע לכל בית אב בישראל. אני יודע שזה סתם חלום מופלג, אבל מותר לחלום. הכי חשוב לי שהוא יגיע לחולים ולבני משפחותיהם, למחלקות בבתי חולים ולספורטאים. אני באמת מקווה שהספר ייתן לאנשים כוחות להתמודד עם משברים ועם אתגרים ויעזור להם להבין שיש לנו כוחות עצומים שחבויים בתוכנושצריך מידי פעם להעיר אותם".

הספר "ריצת חייכשאתה יוצא לקרב על החיים, אתה חייב לנצח!" זמין בחנויות הספרים המקוונות או באמצעות האתר www.tomersananes.com

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 132
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
עינת בכור - רוצה לנהל בראש שקט?
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן