הריביות נמוכות וזהו תזמון חם ללקיחת משכנתא או למחזר משכנתא קיימת

משכנתא-יורדת-דורין-קטרי

כמו בכל דבר בחיים, כשמדובר בנושאים פיננסיים וכלכליים ישנו תזמון נכון לפעול, וכעת ישנו חלון הזדמנויות שכדאי לנצלו. בין אם מדובר בלקיחת משכנתא חדשה ובין אם מדובר במשכנתא קיימת ושינויה לטובתו של הלווה. בכדי להבין מדוע כעת זהו תזמון נכון לכך, עלינו להבין תחילה מהם מסלולי המשכנתאות האפשריים.

 

מסלול ריבית צמודה – זהו מסלול לא צפוי, התשלומים בו אינם קבועים מכיוון שהריבית לאורך הדרך תהיה צמודה למדד. לאורך השנים הריביות במסלול הנ"ל היו נמוכות וזאת כמובן הייתה הסיבה לכך שהיה מקובל יותר מהמסלול האופציונאלי השני.

מסלול ריבית לא צמודה – היתרון הגדול הינו בידיעה שכל התשלומים קבועים וידועים מראש. אם כך, נשאלת השאלה מדוע לוותר על הביטחון והיציבות שמגיעים בחבילת המסלול? התשובה לכך היא בריבית הגבוהה שהייתה בעבר.

אך המשק השתנה, כתוצאה מהמשבר הכלכלי בשנת 2008 החלה הורדה הדרגתית בריבית. בשנים הראשונות הירידה לא נראתה משמעותית וההפרשים שבין הריביות בשני המסלולים, היה גדול והיה לטובת המסלול הצמוד למדד. אך כיום הסיטואציה היא שהריביות בשתי הדרכים המוצעות די קרובות אחת לשנייה. כך שישנו איזשהו שינוי והמסלול הלא צמוד הפך לפופולארי יותר מכפי שהיה.

ריביות המשכנתא ב-2019 נמוכות בהרבה מן העבר, ולפתע נדמה כי נפתחו שלל אפשרויות שלא היו קיימות, בשל אי האטרקטיביות והאינפלציה הגבוהה שהייתה במשק. לכל מסלול ישנם תתי מסלולים וניתן לתפור חליפה מתאימה עבור כל לוקח או ממחזר משכנתא באשר הוא. אך יחד עם הבחירה המגוונת באיזו דרך ללכת, נותר בלבול בשל שפע האפשרויות.

הנתון היבש הוא כי הריביות נמוכות יותר בשני המסלולים וכי הן קרובות יותר אחת לשנייה מכפי שהיו, אך עדיין כל מקרה ייבחן לגופו, מכיוון שלכל לווה יוצעו פתרונות בהתאם למצבו. לכן חשוב להיוועץ בבעל מקצוע אשר יכול לחסוך אלפי שקלים ולעיתים הרבה יותר מזה. כיועצת משכנתאות ליוויתי רבים בעת לקיחת או מחזור המשכנתא, ויודעת כי הנושא מורכב ומשתנה מאוד ממקרה אחד למשנהו.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן