הרוק'נרול של החיים עם פז מושקוביץ

פז מושקוביץ

היי לכל המחוברים לחיים,

נעים להכיר, כאן פז מושקוביץ גן-זך, מאמנת מרצה ויוצרת (חלומות הרצאות ורדיו) ללא כליות, ה"מחוברת" למכונה יותר מ-30 שנה, חיה ובועטת וגם לא משתינה, שדרית התכנית "הרוקנרול של החיים" ברדיו החברתי הראשון. במסע חיים מפוצץ השראה.

אני חיה כנגד כל הסיכויים ללא כליות ומחוברת למכונת דיאליזה כבר 32 שנה, כאשר תוחלת החיים בממוצע היא 3 שנים, והרופאים הודיעו לי עוד כשהייתי בת 19 שאני אמורה למות, ובכל זאת אני ממשיכה לבחור בחיים כי אני מחליטה וזה הכל בראש שלנו איך וכמה נחיה. עברתי 3 השתלות כליה שנכשלו מסיבה נדירה, יותר מ 100 ניתוחים ואני עדיין ממשיכה לחיות ולטרוף את החיים – ובכך להעביר מסר שהכל אפשרי, וזה מה שאני מעבירה בעיסוקים היצירתיים שלי – בתהליכי אימון וכתיבת הרצאות פודקאסטים רדיו ועוד – מגשימה גם לאנשים אחרים חלומות.

לפני החגים יצא לי להכיר איש קסום ושמו עדיאל בר שאול ובעקבותיו גם את יהודית לוטואק אישה גדולה מהחיים.

סיפרתי לעדיאל על "הרוקנרול של החיים" – תכנית מפוצצת השראה ברדיו החברתי הראשון, תכנית בה אני חוקרת נושאים שתמיד קשורים לבחירה בחיים, מארחת אנשים מרתקים ואמיצים, ומקנחת תמיד במונולוג נוקב לאלוהים בו התובנות שלי מוענקות באהבה לכל המעוניינים בהתפתחות, מוטיבציה שימחה והשראה.

עדיאל כמובן התלהב ומשם הדרך "לאסוף" את חמישיית נבחרת ההשראה שלי לאותה התכנית הייתה קצרה וקסומה.

עדיאל בר שאול, יהודית לוטואק, מאלי מור סווייד, אביחי שילה וסגולה לוי הצטרפו למסע איתי.

בתהליך בניית התכנית אני תמיד נפגשת עם האורחים שלי לפני התכנית לתחקיר, מה שבד"כ הופך לשיחה מרגשת תומכת ומעצימה, כי מה לעשות, האימון – המשמעותיות שלי באנשים הינו חלק ממהותי עוד לפני שהיה קיים מקצוע כזה, אני נוגעת בחיים של אנשים ובשנים האחרונות אוהבת לעשות זאת דרך יצירה – מגשימה לאנשים חלומות דרך כתיבת הרצאות, תכניות רדיו, פודקאסטים , ספרים וכל מה שיחלמו עליו- אני שם!

הפגישה הייתה קסומה ותומכת והם קיבלו את האומץ והטיפים ממני כיצד להעביר את סיפור חייהם ב 10 דקות בודדות, שזה לא הרבה כמובן, וכיצד לעבור בתחנות חייהם עד לאירוע המכונן בו הם התחילו לבחור בחיים! הבחירה בחיים על אף הקושי, על אף הסבל הבלתי יתואר שהם עברו כילדים שהותקפו מינית.

גם אם היה לחמישיית ההשראה שלי איזשהו חשש ממני – שדרנית הרדיו – החשש הוסר בבת אחת כשפגשו אותי, ועל כך שוב אני אומרת תמיד תודה על הזכות להשפיע!

מאז הכרותינו נשארנו בקשר כולנו, ועם יהודית לוטואק המדהימה ועדיאל בר שאול נרקמה חברות המייצרת הפרייה הדדית יצירה עשייה והתפתחות! אז תודה ליהודית על ההזדמנות לכתוב כאן עבורכןם.

אתם עומדים לצפות ולהאזין בקטעים מהתכנית "הרוקנרול של החיים" לחמישיית נבחרת ההשראה בתכנית שלי בנושא:

מרתון הרצאות בסגנון TED של נפגעי תקיפה מינית שבחרו בחיים (ליחצו כאן לצפיה בקליפ)!

תכנית מטלטלת – מעוררת מחשבה- השפעה ובעיקר מעצימה

זו תכנית אופטימית כמו תמיד -אני מבטיחה לכם!

***מוזמנים להכנס לקטעי הוידאו ע"י לחיצה על שמות האורחים, כנ"ל לגבי המונולוג לאלוהים.

אביחי שילהשחקן ויוצר, נפגע תקיפה מינית בגילאים 8-18, בהרצאתו "הצד המואר שבך" המשלבת גם קטעים מתוך המופע האוטוביוגרפי "מי שלחם"

סגולה לוי – מתמודדת עם  PTSD ומלווה נפגעי תקיפה מינית. נפגעה מינית בגילאי 5-14  

יהודית לוטואק– תקשורת משחקים ואוכל גורמה,נפגעה מינית בגילאי 6-12, בהרצאתה "ממשבר למנהיגות"

מאלי מור סווייד מטפלת ריגשית, נפגעה מינית בגילאי 7-9,שתספר גם על הערכה שבנתה  "שאלה של סיפור" – להגברת המודעות של הורים לילדיהם

עדיאל בר שאול – מלווה נפגעי תקיפה מינית – ואיש מכירות בתחום האופטיקה לפרנסתו, נפגע מינית בגילאי 10-11, בהרצאתו "כשבחרתי להתחיל לחיות"

המונולוג שלי לאלוהים

אלוהים יקר, שמעת את התכנית עד עכשיו? הקשבת להרצאות של חמשת הנפלאים הללו?

קראתי להם כל השבוע "נבחרת ההשראה שלי" – כי הרגשתי שותפות גורל איתןם. ולא מכיוון שהותקפתי מינית בילדותי כי לא הותקפתי מינית אך הוטרדתי. כן, הוטרדתי מינית גם על ידי חבר טוב של אבא ואמא שלי, וגם בבתי החולים במחלקת דיאליזה מסויימת. על זה עוד אדבר ואשתף בהמשך בתכנית עתידית על התעללות מינית בבתי החולים ובכלל במיגזרים מסוימים באוכלוסיה ושאף אחד לא מדבר עליהם, כאילו ולא היו מעולם.

הרגשתי שותפות גורל עם חמישיית הנפלאים הללו, כי גם הם יש להם וואחד "דיאליזה" להתמודד איתה. אמנם הם עברו את זה פעם אך ההתמודדות היא לכל החיים. יום יום. רגע רגע, שעה שעה.

פגיעה מינית גוררת איתה השלכות לכל החיים וחשיפה תמידית לעוד הטרדות מיניות.

אתה יודע אלוהים, שאלתי אותם בפגישה מקדימה לפני התכנית " תגידו, עכשיו כשאני חושבת על זה, אני עדיין ממשיכה עם הדיאליזה שלי כל יום, מתמודדת כל יום, נדקרת כל יום מחדש, עוברת ניתוחים אינסופיים, ואתם לעומת זאת מדברים על משהו שהיה פעם…"

אז הם מיד ענו לי :" פז, זה  נשאר לכל החיים, וזה פוגש אותנו בהמון צמתים בדברים הכי קטנים של החיים כמו רתיעה, גועל, אנחנו לפעמים יוצאים מהכלים שלנו אם שומעים עונש לא פרופורציונלי על פושעי אונס והטרדה מינית, אנחנו משתגעים ממש"

אתה מבין אלוהים? לא מספיק שנתת להם להיפגש במשך שנים ארוכות כילדים גם אפשרת את ההמשכיות של זה וכמו שהם מגדירים "זה לא אירוע שהוא בעצם נגמר"

"אפשר להוציא את הפגיעה אבל אי אפשר להוציא את הפגיעה ממך", הפלאשבקים, הטריגרים

זה פוגש אותך בזוגיות בהורות ביחסי עבודה, תנועת השתיקה תנועת הפחד החוסר אונים…"

את כל זה הם שיתפו אותי.

אז הפעם לא אאריך בדברים כי אני חושבת שההרצאות של החבורה הקסומה הזאת דיברו בעד עצמן, אבל שאלה אחת יש לי אליך:

איך הם נשארו דתיים אחרי הפגיעה שעברו? כיצד נשמרת האמונה בך אלוהים? הרי אני מכירה אנשים שאמונתם נחבטת בך קשות עד נעלמת אחרי אירוע כה טראומטי… גם אני איבדתי את אמוני בך כשכליותיי מתו, כשהודיעו לי שנותרו לי רק עוד 3 שנים לחיות, זה היה לפני 31 שנים, כן?…. אז תעשה חישוב… ותסביר לי כיצד הצלחתי הצלחנו לחיות על אף הקשיים הבלתי הגיוניים האלו,

האם הם שאלו אותך שאלות? מה שאלו אותך אם בכלל?

וכיצד אפשר להמשיך להאמין בך אלוהים יקר כשילד כה קטן, ילדה כה קטנה עוברים אונס אכזרי מתמשך במשך שנים רבות?

תן בנו את הכוח להתמודד עם כל הקשיים שהענקת לנו, יש שיאמרו במתנה ויש שיאמרו בעונש, ויש שלא יאמרו דבר.

ואני אומרת – כל קושי אנחנו יכולים למנף וייצר הצלחה.מזמינה אתכם גם לעשות את זה, והצטרפו אליי לתפילה שאני כ"כ מתחברת אליך, כי מדברת על קבלה והכלה וצמיחה מתוך האין:

אלי

תן בי את השלווה

לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם

אומץ לשנות את הדברים אשר ביכולתי

ואת התבונה להבחין

בין השניים

 

הרוקנרול של החיים כבר אמרתי?

כנסו לערוץ היוטיוב שלי "פז מושקוביץ" לחצו על "הרשמה כמנוי" ותוכלו לצפות בכל הקטעים המוקלטים וקטעים מתוך התכניות לפי נושאים ועוד כל מיני הפתעות, כנסו לקבוצה בפייסבוק הרוקנרול של החיים כייף גם שם, לעמוד שלי בפייסבוק "מחוברת פז מושקוביץ" ולאתר, לאפליקציה ולפייסבוק של הרדיו החברתי הראשון, ובעיקר תמשיכו עוד ועוד לשתף את הרוקנרול של החיים – כי מסרים של השראה והעצמה צריכים להגיע לכמה שיותר אנשים בעולם שלנו, להעביר את זה הלאה באהבה, בכל הכח כדי לעשות טוב גם לחברים שלכם למשפחה ולכל מי שזקוק לחיזוק תמיכה והתפתחות בחייו.

בימי ראשון משעה 22:30 עד חצות (פעם בשבועיים)

התכנית תשודר בלייב בעמוד הפייסבוק "מחוברת פז מושקוביץ" ובעמוד של הרדיו החברתי הראשון

 

רק בריאות ואהבה

PAZ INSPIRE

השראה – חלומות

מאמנת מרצה ויוצרת הרצאות – פודקאסטים – רדיו

052-3550466

[email protected]

מחוברת פז מושקוביץ בפייסבוק

ערוץ פז מושקוביץ – תכנית הרדיו – דוקומנטרי – מן התקשורת

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן