הרהורים מחוץ לקופסא עם יונתן פרנקל סיכום השיחה שהתקיימה ביום שני 5.8.13 בשעה 22:00 טיפש אחד זרק אבן לבאר, אלף חכמים לא יוציאו אותה

03

דיברנו על מה קורה כאשר אנחנו מתכננים להיכנס למצבים בעסק או בחיים הפרטיים- האם אנחנו גם נותנים את הדעת כיצד לצאת מהמצבים הללו?

הרעיון לנושא הזה עלה כאשר יום אחד ראיתי מחלון ביתי משאית שנכנסה לחצר חט"ב רבין בשכונת כרמים ראשל"צ, כנראה כדי לפרוק משהו. מהסיטואציה שהייתה לנגד עיני הבנתי שנהג המשאית אמנם נכנס למקום, ועניין אותי מאוד כיצד הוא יצא משם.

נזכרתי בביטוי:  טיפש אחד זרק אבן לבאר, אלף חכמים לא יוציאו אותה

נהג המשאית יצא מהמקום, לא בדקתי אם נגרם נזק למשאית או לבניין, או כמה זמן הוא בילה שם כדי להסתובב ולצאת.כאשר אנחנו מתכננים להיכנס למצבים בעסק או בחיים הפרטיים- האם אנחנו נותנים את הדעת כיצד לצאת מהמצבים הללו? – זאת הייתה השאלה שבה בפתנו את השיחה.

האם אנחנו מפעילים חשיבה מחוץ לקופסא במצבים הללו והאם אנחנו יכולים ללמוד להתנהג ולהתנהל בצורה שתאפשר לנו לצפות מצבים לא צפויים ולצאת מהם בשלום ?

שאלנו, ומה בכל זאת מונע מאתנו לנהוג בחכמה שכולנו יודעים ?

התשובות הגיעו מכיוונים: מתחום ההתנהגות האנושית, התעופה, הצבא והשח מט.

ההרגל הייתה ההתייחסות הראשונה. האם באמת לא ניתן להפסיק הרגל לא טוב ?

התייחסות נוספת הייתה שבדרך כלל כשאנחנו חושבים על יוזמה חדשה בעסק. אנחנו רק רוצים לקדם אותה ולהתקדם באותו ערוץ, אז למה בעצם לחשוב איך לצאת ממנה?

התייחסות נוספת הייתה מהתחום הצבאי – בצבא מלמדים להתייחס תמיד לבלתי צפוי כהכי צפוי.  כלומר, אל תתכוננו למובן מאליו, אלא דווקא לתסריט הבלתי צפוי.

ההתנהגות האנושית הובילה גם לתגובה "למה לצאת מאזור הנוחות".

ואולי כדאי ללמוד משחקני שח מט, שלומדים לראות כמה צעדים קדימה.

הזכרנו גם את עניין האלתורים שהישראלים נודעים בהם. כדי לזכור שגם "אלתור" , רצוי שיהיה מבוסס על ידע, ניסיון, מקצועיות, ויושרה.

דיברנו גם על הגדרת ה"קופסא", כדי להגיע ל"חשיבה מחוץ לקופסא".

לכל אחד יש את ה"קופסא" שלו. הקופסא הזו יכולה להיות מורכבת מכסף, כבוד, יושרה, אמינות וכל אותם דברים שאיתם אנו מתנהלים ביומיום – וכשאנחנו חורגים מהם, ניתן לומר ש"יצאנו מהקופסא".

ניתן לומר, לפחות מבחינה מספרית, שרוב האנשים מנהלים את חייהם במסגרת ה"מקובלת", השאלה היא מהו המחיר שהם משלמים על כך והאם המחיר הזה גורם להם אושר או תסכול ?

בכל מקרה כדאי לעשות בחיים דברים שאוהבים ומתחברים אליהם.

 

סיימנו את השיחה, כרגיל,  בטיפ שכדאי לאמץ:

כשאתם הולכים לישון תודו על 3 דברים שקרו לכם במהלך היום, (גם אם הדבר נראה לכם פעוט)

להתראות ב"הרהורים מחוץ לקופסא"

 

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן