הקשר בין עסקים קטנים לאקולוגיה

כף יד מחזיקה חצי גלובוס

חשבתי לא מעט על מה אכתוב את הטור החברתי של החודש. הרהרתי קצת במחשבותיי, על איזה נושא אוכל להדגיש החודש מבין כל כך הרבה נושאים חשובים שהייתי רוצה לפרסם. זוהי התלבטות לא פשוטה, מכיוון שקיים קושי להחליט איזה נושא או פרויקט להביא כל פעם לטור. הקושי אינו נובע רק מכך שיש 12 חודשים בשנה בלבד וכל כך הרבה נושאים שצריכים את הבמה הזאת, אלא גם מתוך המחשבות של לאילו נושאים קוראי מגזין זה יוכלו להתחבר ויוכלו להיתרם מהם ולקחת אותם איתם הלאה. בעודי גולל בפיד שלי באינסטגרם אני נתקל באחד הסטורים הקבועים של עינב קגן על פרויקט הסבונים הטבעיים והאקולוגיים שלה, על יריד נוסף שבו היא תשתתף כדי לקדם את מכירת הסבונים בעסק, אבל לא פחות מכך ואולי הרבה יותר, לקדם גישה יותר טבעית ויותר ירוקה לאחד המוצרים הכי משומשים בחיי היום יום שלנו. החלטתי באותו רגע שהנושא של החודש יהיה אקולוגיה מנקודת מבט של בעלי עסקים ושאני אערוך פגישה עם עינב ואשמע יותר לעומק על הקשר בין שני הנושאים האלו שלרוב נראים כל כך רחוקים אחד מהשני.

"למה לא לצרוך מוצר שגם לא מייצר פסולת בתהליך ההכנה שלו, בזמן השימוש בו וגם לאחריו?"

עינב היא גם סטנדאפיסטית וסטודנטית למשחק וגם יזמת ובעלת עסק סבונים טבעיים ואקולוגיים והשאלה הראשונה והמתבקשת זה כמובן "איך הגעת לזה?" והתשובה הייתה כמובן לא פחות אותנטית ופשוטה, עינב סיפרה לי שהיא הרגישה במשך תקופה ארוכה שהסבונים הרגילים לא עשו טוב לעור שלה והיא התחילה לחפש פתרונות אלטרנטיביים וטבעיים יותר, הניסיון לעבור לסבונים טבעיים הצליח בגדול וזה עזר מאוד, ככה נולד הרעיון להכין בבית סבונים טבעיים. תוך כדי התהליך, עינב הבינה שהשימוש שלנו בסבון הוא עניין יום יומי, זאת אומרת שהשימוש שלנו בסבונים רגילים גורם גם להחדרת חומרים כימיים וחלקיקי פלסטיק מזהמים לכל מערכות המים והביוב שלנו מדי יום. דבר, המקשה מאוד על היכולת לעשות שימוש חוזר במים. כך התעורר החזון להכין סבונים שכל תהליך הייצור והשימוש בהם ואף האריזה –  אקולוגי לחלוטין!

"אורח חיים ארגוני ירוק לא רק חוסך נזק לטבע, הוא גם חוסך כסף לארגון"

מיותר לומר שהייתה לנו שיחה מרתקת בנושא של השפעת עסקים על העולם שלנו ברמה האקולוגית, החל מבעלי עסקים קטנים ופרילנסרים ועד תאגידי ענק. בעוד שברור למה לתאגידי ענק יש כל כך הרבה כוח והשפעה בתחום, לפעמים צריך לאתגר את המחשבה ולהבין באמת למה אנחנו כבעלי עסקים אכן בעלי השפעה כה רבה. הרי עסקים של אדם אחד או כמה בודדים לא מייצרים פסולת ברמה גבוהה, בטח שלא מחזיקים מפעלים ולא מזמינים בתן ביס 50 המבורגרים מצופים עשרות כלי פלסטיק לארוחת צהריים משרדית מדי יום, אבל ככל שחושבים ומתעמקים ככה גם מגיעים לתובנות מדהימות, אני, כמי שמייעץ ומטמיע תהליכי עבודה דיגיטלים בעסקים, מודע להשפעה המדהימה שיש דווקא לבעל עסק על הסביבה, אדם רגיל יכול להחליט שהוא רוצה לחסוך נייר ושמעתה יחתום רק על חוזים דיגיטליים, אבל אם העסק שעליו להתקשר איתו לא עובד בצורה כזו, לצערי, ההחלטה שלו לא תחזיק מים, בנוסף על כמה חוזים אנחנו כאנשים פרטיים כבר חותמים בשנה? לא הרבה… אבל כבעלי עסקים אם נחליט לעבור למסמכים דיגיטליים נוכל לחסוך עשרות ומאות חוזים ומסמכים מודפסים בנייר מדי שנה! ונשפיע על התרבות של כל מי שעובד איתנו.

"אנחנו חיים בעידן של שפע וזה אומר גם שפע של פסולת"

לסיכום עינב אומרת לי, "יש לנו קריאה לפעולה ברורה מהפלנטה שלנו, כל מה שצריך זה לפתוח את החלון בישראל 2022 ולהבין שאנחנו בקריסת מערכות".
בצעדים פשוטים וקטנים כל אחד מאיתנו יכול לעבור לאורח חיים אישי ועסקי ירוק יותר, בזבזני פחות והרבה הרבה יותר מספק. הרבה שואלים מאיפה להתחיל והאמת היא שהדרך הכי טובה להתחיל כצעד ראשון זה פשוט לפקוח את העיניים ולשים לב לפסולת שאנחנו מייצרים – משם הדרך לעזור לכדור שלנו ממש קצרה.

ניתן למצוא את הפרויקט של עינב ולעקוב באינסטגרם: @ nanas_natural_soap
מחפשים שי אקולוגי לחג? לקוראי מגזין מדור לדור תינתן הנחה בקנייה הראשונה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן