הקשרים החברתיים ברשתות חברתיות: שוויון, איזון והדדיות

אילוסטרציה דמויות על מאזניים

רשתות חברתיות מורכבות ממגוון רחב של קשרים חברתיים. במאמר זה נבחן שלושה פרמטרים מרכזיים: שוויון, איזון והדדיות שבעזרתם מוגדרים הגבולות הבריאים של הקשר החברתי.

שוויון בתוך הקשר החברתי

קשר שוויוני הוא קשר שבו לשני הצדדים יש מעמד שווה, ואין צד אחד שמכתיב או שולט על הצד השני. קשרים בין חברים טובים או בני זוג הם דוגמאות לקשרים שוויוניים, שבהם יש מקום לדעות ולרצונות של כל אחד מהצדדים. לעומת זאת, קשרים כמו הקשר בין הורה לילד אינם שוויוניים מטבעם.

איזון בקשר החברתי

איזון בקשר מתייחס לתחושה שכל אחד מהצדדים מקבל מהקשר באופן שווה בהתאם למה שהוא נותן. קשר מאוזן מתאפיין בהרגשה שהמאמצים והמשאבים המושקעים בקשר מוחזרים באותה מידה. לדוגמה, אם אחד מהחברים תומך בשני בתקופות קשות, הוא מצפה לקבל תמיכה דומה כשיזדקק לה. חוסר איזון גורם לתחושת ניצול ותסכול, ולפגוע באיכות הקשר.

הדדיות בקשר החברתי

היא יכולת שני הצדדים לבצע את אותן הפעולות זה כלפי זה. קשרים הדדיים הם קשרים שבהם כל אחד מהצדדים יכול לעשות לצד השני את מה שהצד השני יכול לעשות לו. לדוגמה, בקשר חברי, אם אחד מהחברים מזמין את השני לאירוע מסוים, הוא מצפה שגם החבר השני יזמין אותו לאירועים דומים. ההדדיות מחזקת את התחושה של שיתוף פעולה והכרת תודה בקשר.

הקשרים החברתיים הנפוצים ברשתות חברתיות הם הקשרים החבריים והזוגיים. על קשרים אלה להיות שוויוניים, מאוזנים והדדיים, בכדי שיחזיקו מעמד לאורך זמן ולספק תמיכה רגשית משמעותית. אולם, קשרים אחרים כגון הקשרים ההוריים, הקשרים התעסוקתיים והקשרים העסקיים, אינם שוויוניים, מאוזנים או הדדיים. אלו קשרים המתאפיינים בסמכות או בהיררכיה ולעיתים קרובות תלויים במטרות חיצוניות.

הבנת הפרמטרים לעיל יכולה לסייע לנהל טוב יותר את הרשת החברתית, לבנות קשרים משמעותיים ובריאים יותר עבורנו ולספק את התמיכה והעידוד שאנו זקוקים להם בחיינו היומיומיים. 

בימים אלו אנו שוקדים ומתכננים להקים פלטפורמה שתאפשר הקמה של רשת חברתית במתכונת של קבוצה חברתית בבאר שבע שתיתן מענה ליציאה מבדידות.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 130
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן