הצגות בתיאטרון הסמטה – יולי 2022

שלוש נשים שחקניות הצגה

"משחק צלול"

משחק צלול הוא מופע תאטרון תנועה אבסורדי המתרחש בקובייה מבודדת מן העולם ובה רק חבית. בקובייה חיות שלוש דמויות. הדמויות משחקות במשחקים ונעות בין תפקידים, שולטות אחת בשנייה ונשלטות האחת על ידי האחרת. הן מחפשות משמעות בתוך חלל ריק ושוקעות לתוך חלומות אל עבר עתיד שאיננו. ההצגה נוצרה בהשראת מחזות, סיפורים קצרים והווייתו של האחד שאין שני לו, המחזאי, הסופר והפילוסוף סמואל בקט.

יצירה ומשחק: אלינה פישזון, לאה יונגר ואילת אופיר ליווי אומנותי: צביקה פישזון עיצוב תלבושות ותפאורה: עדיאל אריאל.

יום שישי 1.7 בשעה 21:30 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"פיוס"

בשכונה בעיירה קטנה, שתי חברות ילדות נפגשות מעל קברו של חבר ילדותן.

לשתיהן יש איתו היסטוריה מורכבת. לילי, במאית מפורסמת, שכבר הספיקה לטייל בעולם פוגשת את גבי שנשארה מאחור בעיירה הקטנה, מחוסר ברירה, הן נאלצות להיפגש ומתחילות לפרום את התסבוכת שהפרידה ביניהן, כולל שקרים, סודות וקינאה. בסוף מגלות שחברות עומדת במבחן הזמן. מחזה מאת: לאשה שמשוני. בימוי: אלחנן שפירא. כוריאוגרפיה: נופר לווינגר. משחק: עירית גידרון ולאשה שמשוני.

יום שישי 1.7 בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום שני 11.7 בשעה 20:30.

 

 

"אנטיגונה"

"אנטיגונה"- הסיפור המוכר של סופוקלס כבר עבר כמה גילגולים. אחד הבולטים שהם הוא של המחזאי הצרפתי הנפלא ז'אן אנוי. בגרסה של אנוי אין אלים, אין נביאים יש בני אדם, חוק ותפקידים. המחזה הופך לסיפור של הפרט המורד כנגד השלטון. כל זה מקבל במה בישראל 2022- בתוך הנחיות הקורונה, בצל חילופי השלטון. מה הכוח של הפרט המורד ואיזה תפקיד אנחנו לוקחים על עצמנו בתוך החברה.

מאת: ז'אן אנוי, בימוי: רוני ברנט, עיבוד: מתן דרעי-בדש, עיצוב תפאורה ותלבושות: שובל שלוי, עיצוב תנועה: כרמל הרטמן, מוסיקה מקורית: יהונתן הררי, עיצוב תאורה: יאיר סלמן, שחקנים: הגר פז, זאב שמשוני, בוניאל עופרי, אמיר אסולין.

יום שבת 2.7 בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום ראשון 3.7 בשעה 21:00.

 

 

 

"ג'יספוטינג"

עיבוד חדשני ובועט של סרט הקאלט ״טריינספוטינג״. רננה היא בחורה בשנות ה20 המאוחרות לחייה שמכורה להרואין ולראשונה בחייה היא בוחרת להיגמל. מכאן ואילך, היא תתמודד עם מאבק בלתי פוסק בין הרצון לבחור בחיים הנורמטיביים על פי תכתיביה של החברה, לבין הצורך לאסקפיזם בלתי נדלה בו סף הריגושים רק הולך וגדל לצידן של סופי ,בת חן ותמר, היא תעבור מסע הזייתי ללא מעצורים וללא גבולות עד שהן יתחילו לאבד צלם אנוש ויאלצו להתמודד עם שאלות מוסר חברתיות. זוהי הצגה 'על ספידים׳ מלאה בהפתעות וגירויים אליהם אנחנו, בני ובנות העולם החדש, רגילים.ות כל כך וצורכים.ות ללא שובע.

ההצגה משלבת בתוכה קטעי וידאו ארט ומוזיקת טכנו שתתנגן בלייב לאורך כל ההצגה.

מחזה ובימוי: נועה בן יונה. שחקניות: אוריין קניגסבוך \ נועה בן יונה, דנה יעקובי, חן יוסף, יולי מובצ׳ן, תומר שאו. די ג׳יי: גל פרי. מוזיקה ועיצוב תפאורה: נועה בן יונה

יום שני 4.7 בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.  הצגה נוספת ביום שלישי 5.7 בשעה 21:00.

 

 

"הרווק"

חביב סמר, משורר אורבני גבוה, נאה, חד, שנון וכריזמטי פורש את משנתו הסדורה והפיוטית איך להיות גבר בעיר הגדולה ולהישאר בחיים.  היופי, הנשים, חיי הלילה והרגש נמזגים למסכת משעשעת ונוגה האופפת כמדומה לא רק גברים, אלא גם נשים רבות, החיים על רקע נופיה של תל אביב עילית ותחתית. המחזה המצחיק, החידתי והנוגע ללב נכתב ע"י אריאל הכהן ("תמות אהובי") ומבוסס על סיפור חייו האמיתי ועל שיריו  של שחקן התאטרון  אביב זמר המגלם את דמותו של חביב או שההפך?

יום שני 4.7 בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום שישי 22.7 בשעה 21:00.

 

 

"גבר זר בסלון שלי"

דליה קידר, אישה קרייריסטית בת חמישים ושש יוצאת לפנסיה מוקדמת ומוצאת את עצמה מול האינטרנט ומול חשקיה ומאווייה שמתפרצים פתאום. בעודה גולשת ברשת, היא מכירה בחור צעיר שמציע לה להיכנס להרפתקה מינית סוערת. דליה, שאינה מכירה את העולם הווירטואלי, חושבת שמדובר ברומן – ואכן נסחפת, קצת יותר מדי, ללילה בלתי נשכח שיוצא לגמרי משליטה. קומדיה שחורה נשכנית ובועטת. מחזה מאת: ציפור אייזין ליאור, בימוי: עמית ליאור, שחקנים: ציפור אייזין ליאור, לי שבתאי, עמית ליאור.

יום שלישי 5.7 בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"מנהל הבית"

שני אחים ממוצא אתיופי נוקטים בגישות שונות ביחס לחייהם כשחורים בישראל הגזענית והאלימה. האח הצעיר ציני, אכזרי וחריף שכל נטש כבר מזמן את האמון בבני האדם ונאמנותו היחידה נתונה לאחיו. האח המבוגר, עדין הנפש, נותן מחסה לקבצן קשיש, ישראלי וותיק שגורלו לא שפר עליו, ועוזר לו ככל יכולתו. חסר הבית הזקן, הנרגן והגזען שנאסף לביתם של האחים הוא אדם רדוף פחדים ואשמה. גם עברו המעורפל תמיד מציץ מאחורי כתפו. אולי טראומה בשירות ביטחון כלשהו? מדוע למרות מצבו האובייקטיבי העגום הוא חושב שהוא יכול להשתלט על מצב העניינים בדירה, לסכסך בין האחים ולהשפיל את האח שהיטיב עמו? האם הביטחון שנותן לו צבע עורו הלבן והוותק הישראלי שלו מאפשרים לו ללכת בדרך החתחתים הזאת? מחזה: הרולד פינטר, עיבוד ובימוי: מלכה מרין, תרגום: חיים מרין, שחקנים: אורי אברהמי, עמוס איינו, עדי אלמו, עיצוב במה ותלבושות: דלית ענבר, מוסיקה: יהוא דר שעשוע, עיצוב, תאורה: שקד שנלר, אלון יחזקאל, עיצוב תנועה, הפקה וע. במאית: ליאור ישראל

יום רביעי 6.7 בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

 

מועדון הג'אז של תיאטרון הסמטה בניהולו המוסיקלי של שלומי גולדנברג

סביב שולחנות עגולים ולאור נרות, הופך תיאטרון הסמטה למועדון ג'אז אפלולי ומלא אוירה שמזכירה מועדונים דומים בניו יורק , פאריז ואמסטרדם. מיטב המוסיקאים , ואמני הג'אז

מהארץ ומחו"ל מופיעים במסגרת ליין הג'אז שמנוהל על ידי הסקסופוניסט והמלחין הבינלאומי, שלומי גולדנברג.

יום רביעי 6.7 בשעה 21:30 ובכל יום רביעי על גג תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות ) יפו העתיקה. 

 

"טוביה"

ישראל 2017 . במושב בדרום הארץ , חי טוביה החקלאי עם משפחתו . לאחר חורף הרסני במיוחד , מוצא עצמו מתמודד עם מחסור בעובדים ומזומנים, ומנסה בכול כוחו ,לשמר את החזון והאידיאל ,שחומקים מבין ידיו . מסביבו קולות אחרים ,בניהם של גולדה אשתו , להתקדם ולמכור את האדמה, ובעיקר שלוש בנות רווקות , המחפשות אהבה ודרך, ונתקלות במציאות ישראלית מודרנית ,היוצרת קרע ,בדבר שהיה כה שלם בעבורן. מחזה מקורי ובימוי :אירית קוסובר. בהשראת הספר "טוביה החולב" \ שלום עליכם. שחקנים :טוביה – איציק דריי , גולדה- אירית סוקי, חווה – הילה מיטרני, נעמה- ענבל ראובן ,עופרי – שרית אדלשטיין, יריב- מיכאל גמליאל \ יונתן מינץ, שם טוב- יהודה מעבי, גיטל- דנית פור, מצליח – איתי ולמן ג'ואי-תומר בוטנרו.

יום חמישי 7.7 בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

 

מופע מוזיקלי: דאבל פיצ'ר

ערן ויץ שירה וגיטרה יחד עם יונדב הלוי, אסי מסקין שירה גיטרה ופסנתר

ואורח מיוחד המשורר והשחקן פרופסור גד קינר קיסינג’ר שיקריא משיריו הנפלאים.

הופעה משותפת מרגשת עם שירים חדשים מאלבומים שבדרך, של ערן ושל אסי, קאברים אהובים, ושירה מפי המשורר גד קינר.

ערן ויץ – מלחין, זמר, מפיק וגיטריסט לקראת צאת מיני אלבום ראשון, סיבוב טרום השקה. בהופעה שירים חדשים, ושירים שכתב לאחרים (חוה אלברשטיין, רונה קינן) ו קאברים מפתיעים. לאחר שנים עם חוה אלברשטיין, גידי גוב, רונה קינן, חמי רודנר ואחרים ערן מצטרף לחבריו בקדמת הבמה, כזמר ומלחין.

עם ערן מנגן יונדב הלוי – מתופף בארץ ובעולם, מנגן ויוצר עם עידן רייכל, אבישי כהן, יוני רכטר ואחרים אסי מסקין, זמר ויוצר ינגן שירים שהלחין וכתב באנגלית ובעברית. אסי גדל בישראל ובארה”ב, בוגר בית הספר למוזיקה רימון. אסי הוחתם על ידי Warner Brothers כאמן וככותב מלחין, הופיע ברחבי ארה״ב ואירופה. הופיע וניגן עם אביב גפן, גידי גוב, רמי קליינשטיין, דני סנדרסון, רוברט וויאט ועוד רבים. כתב מוזיקה להצגות רבות וסרטים. הוציא 3 אלבומים.

יום חמישי 7.7 בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"שביר"

ישראלי, שהזיכרונות ,רודפים אחריו לכל מקום, במיוחד, לאחר הסגר הגדול והבידוד החברתי, והערים המשוגעות והמציאות הישראלית הכאוטית, עומדים במרכז ההצגה החדשה של אנסמבל הסמטה. מתוך הסדקים ומתוך קרעי המחשבות צצה לה גם ילדות מאושרת בעמק רחוק וכוכבות קולנוע זוהרות ותיירות מחו"ל שממלאות בחלומות מתוקים את דמיונו של הגיבור.  מעל הכל ניצב החיפוש – אחרי כוכב הצפון, ואחרי סימן בשמיים שיהבהב סוף סוף ויורה לכולנו לאן ולאיזה כיוון צריך עכשיו להמשיך ללכת.מאת: אודי בן סעדיה.בימוי: אלחנן שפירא. עיצוב תפאורה ותלבושות: שמעון קסטיאל/ עיצוב תאורה: יולי גרצ'יק
מוזיקה: אסי מסקין. שחקנים: אנסמבל תיאטרון הסמטה.

יום שישי 8.7 בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.  הצגה נוספת ביום שבת 9.7 בשעה 20:30.

 

מופע מוזיקה יוונית

יום שישי 8.7 בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"אלתרמן פינת מזל דגים".

יצירותיו של המשורר הלאומי נתן אלתרמן מקבלים אינטרפרטציה חדשה ומעניינת בהצגה בת שלושה חלקים אותה מעלה אנסמבל תיאטרון הסמטה. מספר יוצרים התקבצו יחד לפרויקט משותף של דו שיח על יצירותיו של נתן אלתרמן. כל במאי בחר את היצירה של אלתרמן שממנו ראה השראה ועל פיה יצר. היצירות נבחרו בקפידה ולאו דווקא מהיצירות הידועות של אלתרמן. היצירות: שיר ערש, פונדק הרוחות, מגש הכסף. היצירה מתרחשת על גג התיאטרון בשלושה חלקים שונים, כשהקהל עובר בין האירועים. במהלך האירוע מוגש כיבוד קל כחלק מקונספט המשויך ליצירה ובשיתוף הקהל בהתרחשויות השונות.

נושא: שיר ערש במאיות ושחקניות: נעמה גרינשטיין, נילי קופלר. נושא: פונדק הרוחות במאית: עירית פרנק. שחקנים: אירית סוקי, עדי שור, מוסיקה כינור: מיכל סולומון, קריינות: שרון אלכסנדר. נושא: מגש הכסף במאי: ארז חסון משתתפים: מיכל סולומון/אוולין גניס, טל אליאס, ארז חסון כוריאוגרפיה: טל אליאס לחן ומוסיקה: מיכל סולומון. וידאו ארט: נמרוד צין, תפאורה: שמעון קסטיאל.

יום שבת 9.7 בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"מלכה: אישה בעקבות מגיפה וקריין חדשות"

אישה מקבלת התקף חרדה אובססיבי בעקבות מגיפה ומחליטה לא לצאת יותר מהבית. היא מקיימת דו-שיח עם הקול שבתוך הראש שלה שאליו חודר קריין החדשות מהטלוויזיה. הוא מצטט את ראש הממשלה והשרים, הוא חוזר על ההוראות של קופות החולים, הוא מפרשן מומחים ומצטט פסוקים. העולם החיצוני מתגלה ככפייתי ואובססיבי בעצמו ומניע את האישה לפעולה: מצד אחד היא חווה התקפי חרדה. מצד שני היא מאפשרת לעצמה לפרוק ולשחרר את החוקים והמגבלות של העולם הגברי והפטריארכלי. מתוך הכאוס עולה מסעה של אישה: מחולשה לכוח גדול ומשם לאן?

יום ראשון 10.7 בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום שני 27.6 בשעה 21:00.

 

 

"גלגול נשמות"

שש דמויות מתרוצצות בבית משותף אי שם בארץ בניסיון נואש למצוא תיקון, סליחה ומחילה. חגיגה תיאטרונית מצחיקה אך גם נוגעת ללב שחוקרת את העצבים החשופים של חברה נגועה בחוסר סובלנות, גזענות וחוסר יכולת להתגבר על פצעי העבר. מחזה: חיים מרין. בימוי ודרמטורגיה: מלכה מרין. עיצוב במה ותלבושות: יערה צדוק. מוזיקה:

דניאל אזולאי. עיצוב תאורה: נעה אלרן. שחקנים: רויטל תמיר, לילך צור, שאול עזר, מיקי מרמור, אור שעשוע, יפתח קמינר.

יום שני 11.7 בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום שלישי 12.7 בשעה 21:00.

 

"יצרים"

"בית המשפט יאמין לאשה בתנאי אחד, שהיא תגיע לשם פגר". מור וטל חברות קרובות שגרות יחד בדירה בפלורנטין, חייהן משתנים בלילה בו מור פוגשת את רפאל בבר בו היא עובדת. טל חוזרת הביתה ומגלה שמור הסתבכה, היא מנסה לעזור לה בכל דרך אפשרית, אך מור לא מסכימה להקשיב. איפה יעברו הגבולות? ומי יגיע רחוק מדי?. מאת ויליאם מאסטרוסימון. תרגום: מרים קיני. עיבוד ובימוי: דנה חסיד. עיצוב חלל וקונספט: דנה חסיד. מוסיקה מקורית: ג'וי שכטר. עיצוב תנועה: נטע מידן. עיצוב תאורה: שקד שנלר ואלון יחזקאל. משחק: רפאל – יניב וינוגרדסקי, מור – שיר אשכנזי, טל – ירדן רז.

יום שלישי 12.7 בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום רביעי 13.7 בשעה 20:30.

 

 

דברים שפגשו אותי ברחוב

יצירת תיאטרון מחול מקורית בה הרחוב מגיע לבמה. רגעים יומיומיים ואינטימיים, מפגשי בזק, מונולוגים ודואטים פנימיים וחיצוניים, כולם אסופים אל תוך קולאז' אשר מזמין את הקהל למבט מציצני ברחובות העיר – השאון והדוחק אל מול הבדידות, המפגשים הבלתי אמצעיים, האינדיבידואל בתוך האורבניות – וכל זאת דרך שזירת הפואטיקה המפורקת של ציטוטים רנדומליים מהרחוב. מופע הביכורים של האנסמבל חוקר מה גלוי ומה נסתר / מה 'פייק' ומה 'מייקס סנס' / מהו גוף ומהו חפץ / ובמה חפץ הלב. מאת | שחר ברקוביץ. האנסמבל | דני הרציאנו, כרמל אבידן, רוני ברכה, שלומי פרין. מוזיקה | יריב לבלנג. מעצבת

במה ותלבושות | אריאל הרול. מעצב תאורה |דרמטורגיה | מאיה תומאס עיבוד | הילה תומר ושחר ברקוביץ. הפקה | דנה חסיד.

יום רביעי 13.7 בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום רביעי 27.7 בשעה 20:00.

 

AQUIRA""

יצירה אישית על שייכות ועל החיפוש האינסופי אחריה.  שחקן ורקדן נפגשים כדי ליצור הצגה חדשה, חוקרים את המקורות שלהם, שואלים שאלות על "עקירה" ומחפשים את מקומם בעולם. בלי לתכנן, הם מגלים היסטוריה משותפת ובמקביל לעבודה, גם העתיד שלהם נבנה. שני גברים שמגלים את עצמם ויוצאים למסע. מסע חדש, רגיש, מורכב ולמרות הכל – הרמוני.  שתי תרבויות שונות שלומדות לחיות בשלווה. האם אנחנו יותר דומים ממה שאנחנו חושבים? מאת: איסק צ'וקרון ,שותף ליצירה: שחר חנין, מוסיקה: שירי חן, דרמטורגיה ושותפה לכתיבה: אלינור חן, כוריאוגרפיה: נעמה מנור, בהשתתפות: איסק צ'וקרון – שחר חנין – שירי חן.

יום חמישי 14.7 בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

 

"צחוק זה עניין רציני"

שני שגב-מנשרי, כי היום כל אישה חייבת שם שני ועדיף מזרחי. אישה קטנה, על עקבים גבוהים, מזמינה אתכן לפיקניק צבעוני. מתוך הסל יצאו שלל נשים מפתיעות, מהחיים שלה ושל כולנו. איך הגעתי לפה? מה עשיתי שבע שנים באוניברסיטה? למה כולם סביבי בהריון? מין דארס'ה מחמוד? ומה זה בכלל מעקצץ? מופע קומי של אישה שמחה, המביטה על החיים דרך עיניים מחייכות. כתיבה ומשחק: שני שגב מנשרי. דרמטורגיה ובימוי: אסף בלאו חומרים השראה ומורל: דנה ברין.

יום חמישי 14.7 בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

 

"מקרה סוציאלי"

קומדיה בלשית – אור ומיכל מגיעות ללשכת הרווחה במועצה האזורית אפרסמון ליום עבודתן

הראשון ונאמר להן שהן עדיין לא התקבלו. בכדי לזכות במשרה הן צריכות להתחרות ביניהן.

במהלך התחרות הן מנסות לפצח מה קורה באמת בלשכה ומגלות סוד גדול. מחזה העוסק בשש נשים שונות, עובדות סוציאליות שמנסות כל אחת לשרוד בדרך שלה. מחזה אשר מביא לשולחן נושאים כמו: משכורת של נשים בשוק העבודה, התקדמות נשים לעמדות מפתח, מי טו, חברות בין נשים, העצמה ושחיתות מערכתית בישראל. מאת גלי יחיעם. בליווי ויעוץ דרמטורגי של יהושוע סובול. בימוי: יהושוע סובול וגלי יחיעם. שחקניות: גלי יחיעם, דניאל הארוש, נועה אנגל, עמית פרטוק, שי כהן נעמן, הגר פז.

יום שישי 15.7 בשעה 21:30 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספות ביום שישי 22.7  בשעה 21:30.

 

 

"הגנב הכי ישר"

ערב חג. מפגש מקרי והזוי בן גבר לאישה יוצר שרשרת של מצבים קומיים ותסבוכות שבסוף מובילות לשותפות, חברות עמוקה ואף אהבה. מחזה רגיש על שני אנשים בתקופת משבר וטלטלה שמסתבכים משתפים מאתגרים זה את זו לקראת דרך חדשה. מאת: אנה מריה במברגר. בימוי : אילן שני. נוסח עיברי: רמי ברוך. תפאורה: נאווה שטאר. עיבודים מוזיקליים. מקורים: דר עמית ויינר. ע. למעבד המוזיקלי: שון פתאל. שחקנים: נטלי נאמן ודור לוי.

יום שישי 15.7 בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום שבת 16.7 בשעה 20:30.

 

"הלבנה בשחור"

בעולם של חלומות גנוזים וזמן אבוד, מתנהל מוזנח וחסר שינה ׳הדוד של קוסטיה׳. הלבנה בשחור מפלרטטת עם שייקספיר, עם כתביו המוקדמים של צ'כוב ואחרים, מתחקה אחר בת השחף המפורסמת ומגוללת את סיפור התאבדותו הטראגי של קוסטיה דרך עיניו של הדוד. היא עוסקת בשאלה הנצחית מדוע קוסטיה לקח את חייו דרך סיפורן של הדמויות העוטפות אותו- שתי השחקניות (אהובתו נינה ואמו ארקדינה) במסען דרך האומנות, האהבה והתשוקה לשתיהן, מאשה והרופאה ויחסיהן המורכבים כזוג וכאינדיווידואליות.

יום שבת 16.7 בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום ראשון 17.7 בשעה 21:00.

 

"טיפול 10000"

כשמציאות נפגשת עם פרודיה. לגיל שישים מקבלת אירית מתנת יומולדת מפתיעה שלוקחת אותה למסע משעשע ומטלטל… המופע משוחק ע"י אמא ובת במציאות. ( אירית ויהלי) האם, אירית, עוברת מפגשים וסדנאות של התפתחות אישית, רוחנית ופיזית. הבת יהלי-מגלמת את כל שאר הדמויות. הדמויות הומוריסטיות על גבול הגרוטסקיות במופע המשקף את מציאות הגיל השלישי, הקשיים,היתרונות, והאמת. נכתב בהשראת חומרים אישיים, ורצון גדול לשתף ב"ניואנסים האבסורדיים" של החיים. יוצרות ומבצעות: אירית דגמי, יהלי חנדרוס דגמי, מנהלת הצגה: הילה מיטרני.

יום ראשון 17.7 בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"הפונדק"

שון בר-יהב חממי, צעיר תל אביבי גיי, נקלע במקרה לפונדק הדרכים "חגי תשרי"

בבני-ברק כדי לבקש מטען לאחר שהסוללה בסמארטפון שלו נגמרה ונכבה לו הווייז

בדרך לירושלים. כשהוא מגיע למקום הוא מגלה חבורה של אנשים מוזרים, יושבי

המקום, שאומרים רק את האמת – גם אם היא בוטה וקשה. להפתעתו הוא מגלה שאף הוא אינו מסוגל להסתיר את מחשבותיו בשל כישוף מסתורי שהוטל על המקום לפני שנים רבות המונע מיושבי המקום לשקר. המופע הינו מחזה מוסיקלי-תיאטרלי מקורי, בסגנון קומי-סאטירי פרוע, ובבסיסו עומדת השאלה האם עולם בו אומרים רק את האמת הוא אוטופי ומוסרי יותר – או שאולי צביעות היא לפעמים דבר הכרחי ביחסים בין אישיים. יוצרי המחזמר – רום ברדוגו, דניאל ויסמן ויותם קושניר מילים, לחנים, עיבודים וניהול מוזיקלי – רום ברדוגו

ודניאל ויסמן בימוי ודרמטורגיה – יותם קושניר זמרים / שחקנים:רום ברדוגו, שובל שוסטיאל, עומר הלל, בן ארנון, אבירם דגן, מנו סטרבורבדיס.

יום שני 18.7 בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום שלישי 19.7 בשעה 21:00.

 

 

"זה בא כמו צייד"

מתוך כריסטוס של דגים מאת יואל הופמן המציע מסע אל תוך ניבכי הזיכרון. הוא מתאר את עולמם הסדוק של מהגרים, עולים חדשים , המגיעים לתל אביב העליזה של שנות החמישים. בהצגה זה בא כמו צייד, הנגזרת מתוך  הטקסט בספר, העלילה כמו נשפכת מתוך זיכרונותיו של נתן, כפי שהוא זוכר את משפחתו והקרובים כשהיה ילד אך דרך פריזמה של אדם בוגר. כל הדמויות שקועות בגעגוע והמספר מתגעגע אל הדמויות עצמן. המתים מתהלכים להם בתוך פרוזדורי הזיכרון, מנסים לאחוז בדבר מה חמקמק כל כך . האור המסנוור של תל אביב והחיות שסובבת את הדמויות יוצרים חיכוך עם אפלת הזכרונות והאבודן הגדול שספגו בשנות המלחמה באירופה. כמו במעשה ריקמה עדין, נטווים החוטים סביב הרגעים והחוויות המתוארות לפעמים בהומור ולפעמים בכאב . עריכה בימוי וכוראוגרפיה נתלי שילמן. ליווי אמנותי: סטפן פרי , עירית פרנק. מוסיקה: אלדר ברוך.עיצוב במה ותלבושות: יעל סקידלסקי

עיצוב תאורה: אורי רובינשטיין. שחקנים: רוני ארנון, לוטן וולמן, אילת אופיר, בן עובד ברקוביץ, ולריה ליכטמן, לירן אוריצקי , דביר אילת השחר.

יום רביעי 20.7 בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום חמישי 21.7 בשעה 21:00

 

 

"אל תתערבו לי – הפותקאסט"

נשות אנסמבל קוקייה חושפות את האבסורד בסדר החברתי והמגדרי הקיים במופע 'אל תתערבו לי' – מחזמר ביקורתי הבנוי על רצף מערכונים ושירים קומיים המוגשים בטון מריר-מצחיק, המאירים את המציאות וההוויה הנשית היומיומית בכל מורכבותה ועוצמתה. ניהול האנסמבל, כתיבה, בימוי ותנועה: שרון שלומי. יוצרות משתתפות: אלה גרינבאום, מעין יוחנן ושרון שלומי.'אל תתערבו', 'לא ליידי' – שותפות לכתיבה: ענת ניסני ושרונה בוטנרו.

יום שבת 23.7 בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"פלייבק"

תיאטרון סיפורי חיים ואימפרוביזציה.

חוויות הקהל והסיפורים האישיים של הצופים הופכים לרצף של סצנות תיאטרליות, דימויים ורגשות, בידי קבוצת שחקנים מיומנת ומנחה.

הזדמנות נדירה וייחודית לראות את סיפורי חיינו מזווית קצת אחרת אשר תפתיע, תרגש, תצחיק, תיגע בכם ותהיה בלתי נשכחת.

יום שבת 23.7 בשעה 21:00 הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

 

"קרוסלה"

דרמה טרגית קומית על דייטים זוגיות ואהבה. ארבעה אנשים שמחפשים אהבה מוצאים את עצמם על הקרוסלה, יש להם 5 דקות לנסות לא לחזור הביתה לבד. המחזה משתמש בתבנית של ספיד דייט- מפגשי הכרות מהירים בשיטת הסרט הנע ובהגבלת זמן כדי לחדד ולהקצין את הנואשות והכמיהה לאהבה. הדמויות מנסות להרשים ללא הצלחה ונותרות בחיפוש תמידי אחר זוגיות אהבה ובית. המחזה עוסק בכאב אנושי אוניברסלי בדרך מקורית ובהומור.5 סיבובים, 4 דייטים, מלצר אחד והמון חומר למחשבה. כתיבה, בימוי ועיצוב: יעל פינקלשטיין. צילום תמונה: שחר עדי. שחקנים: אורן חבוט, מור אנגל, יעל מסנר, אלעד קונפינו, דימה רוס.

יום ראשון 24.7 בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה .

 

 

"ג'רוזלם"

מנחה אחד ושני משתתפים – גבר ואשה, בסדנת העצמה אישית. לאט לאט נושרות המסכות ומתגלים עוד ועוד סודות מהעבר. כל משתתף חייב להישיר מבט ולגלות מה הדברים שמעיקים עליו ומפריעים לו להתקדם במסלול חייו, אבל לאט לאט אנחנו מגלים שגם מנחה הסדנה עצמה, מסתיר מאיתנו סודות, ובכלל לא ברור אם הסדנה הזאת התקיימה כבר כמה פעמים בעבר. מעל הכל מרחפת העיר ירושלים, שהקדושה שסובבת אותה (ולפעמים גם השיגעון והטירוף) משפיעים מאוד על כל מי שחי כאן.

כתיבה ובימוי: אודי בן סעדיה, משחק: אביב זמר, אייל צ'יובנו, מעין גושן, עיצוב חלל: יערה צדוק, תלבושות: נטשה מנטל, תאורה: יולי גרצ'יק.

יום ראשון 24.7 בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"בית קטן מי יודע?"

חוה הייתה אמנית צעירה ומאוהבת כשהתחתנה עם בחיר ליבה השחקן ובנתה עימו בית.

זו טרגדיה מודרנית אוטוביוגרפית המתארת את חלום הזוגיות של שני אמנים, שהתנפץ אל מול המציאות: גיורא שמאי- שחקן, צייר ומשורר, חוה שמאי-  אמנית פלסטית וגננת.

לפרנסת המשפחה היה לחוה גן ילדים בתוך סלון הבית. מדי יום הבית היה נעלם ותחתיו הופיע הגן, ומידי יום הגן היה נעלם וחזר הבית. לעיני הקהל נבנה הבית ומתחלף לגן ושוב לבית, עד שאין גן וכבר אין בית. 

ההצגה נוצרה על ידי ביתם, מתוך חומרי ארכיון שהותירו: רשימות מחיי היום יום, הגיגים ושירים, מכתבים מהרשויות ושלושה קטעים קצרים מהמחזה של לואיג'י פירנדלו: ‘'האיש עם הפרח בפה', עליו עבד גיורא. במאית ויוצרת: יעל פינקלשטיין (שמאי) שחקנית יוצרת: בהט קלצ'י קולו של הגבר: בעז שמאי טקסטים: חוה וגיורא שמאי, עיבוד: יעל פינקלשטיין (שמאי)

הפקה, תפאורה, בובה, תלבושות ואביזרים: יעל פינקלשטיין (שמאי).

יום שני 25.7 בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום שלישי 26.7 בשעה 20:30.

 

סימביוזה

דניאל שיאון הוא גבר כריזמטי וסמכותי. הוא מנהל שמורת טבע הררית בעזרת ענת, מדריכת הטיולים במקום, שהיא גם אהובתו, ובעזרת נסיב, דרוזי המתגורר עם משפחתו בכפר הסמוך. דניאל עורך בשמורה מחקר על יחסי הסימביוזה בין התאנה והצרעה.

שגרת החיים בשמורה מופרת, כשלמקום חודר נתי, בנו הדחוי של דניאל מנישואים שהתפרקו. בניסיון לקשור מחדש יחסים עם אביו, תוך זיהוי וחשיפת חולשותיו ופגמיו, נתי הצעיר, שנכשל בניסיון להכשיר עצמו כשחקן, יוצר פרובוקציות שמסבכות את יחסי אביו עם אהובתו ועם עוזרו הדרוזי. תוך העימות עם אביו, נקלע נתי עצמו למשבר חריף כשהוא מתאהב בנסיב. ברקע היחסים המחריפים אורבת פרשה אפלה של ספק רצח ספק התאבדות שהתרחשה ב"הוטה" – מערה מסתורית ומסוכנת שנמצאת בשולי השמורה.

הפרשה ההולכת ונחשפת תוך הדרמה, מטלטלת את ארבע הדמויות, וגורמת לכל אחד מהם לנקוט פעולה קיצונית כדי לשמר את כוחו ואת אהבתו.

דרך דמות הדרוזי – המופיעה לראשונה על במה ישראלית – ההצגה מעלה את השפעתם של מיתוסים הקשורים בטבע על יחסי שולט-נשלט, ועל ההתנהגות האנושית והחברתית בכללה. ההצגה "סימביוזה" מעלה באמצעים תיאטרוניים לא-שגרתיים את הדרמה של יחסי הסימביוזה בטבע ובטבע האדם. תוך שילוב של קומי ודרמתי, ושל ריאליזם עם שירה וריקוד, ההצגה חוקרת את השלכתם של יחסי הסימביוזה על מיניות, הורות והתיאטרון עצמו.

מחזה: ישראל המאירי, בימוי: אריה אלדר, כוריאוגרפיה: יהודה דרומי, עיצוב: דלית ענבר, מוסיקה: לריסה ומקסים קופמן, תאורה: שי סקיבא, שחקנים: נועם שנהב, איציק מלמד, בר לוי, אביב זמר, רקדנים: יהודה דרומי, נופר יענקלביץ'

יום שישי 29.7 בשעה 21:30 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגות נוספות ביום שבת 30.7 בשעה 21:00 וביום ראשון 31.7 בשעה 21:00.

 

"כל הדרכים וההוא"

קומדיה אבסורדית. המחזה מתרחש בעולם המעבר שבין החיים למוות, שם הכול שונה ממה שחושבים. מיכאלה, אלי ומוטי יוצאים למסע בו הם מנסים להבין איפה הם נמצאים ובדרך לאן הם. בעולם המעבר הזה מלווה אותם דוד, שמציג את עצמו כבייביסיטר המוות. הם מנסים להבין, מהו לוטו החיים ואיפה אלוהים?

מאת רועי אלחי לדני, בימוי: עירית פרנק, ע. במאית: נטע רודיך, שחקנים: אירית סוקי, גל בן ארצי, רועי אלחי לדני, רפי רותם, תפאורה: פיני משה, תאורה: שי סקיבא, עיצוב סאונד: אוהד מנור עיצוב תלבושות: יעל סקידלסקי, מוזיקה מקורית: אסי מסקין, דרמטורגיה: שולי לב-אלג'ם.

יום שבת 30.7 בשעה 20:30 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום ראשון 31.7 בשעה 20:30.

 

לפרטים נוספים: יוליה ארדורונאי פורטוס/ דולפין יחסי ציבור 0523854447

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן