הפסיכולוגיה של המשקיעים

מילים בלועזית מפוזרות על פלקט

כדי להיות משקיע בשוק ההון שמצליח בטווח הארוך, חשוב להכיר את ההטיות הקוגניטיביות והפסיכולוגיות הנפוצות שמובילות לעיתים קרובות להחלטות לקויות ולטעויות השקעה. הבנת ההטיות הקוגניטיביות שלנו יכולה להוביל לקבלת החלטות טובה יותר, להפחתת הסיכון בהשקעות ולשיפור החזר ההשקעה לאורך זמן.
הטיה קוגנטיבית נפוצה היא הטיית האישוש או בשמה השני הטיית האישור
הטיית האישוש היא הנטייה האנושית הטבעית לחפש מידע המאשר את המסקנה או ההשערה שקיימים אצל המשקיע. הטיית האישור היא אחת הסיבות העיקריות לטעויות השקעה מכיוון שלעתים קרובות משקיעים בטוחים יתר על המידה בבחירת ההשקעה שלהם בשוק ההון וזה נובע מכיוון שהם ממשיכים לחפש, קבל ולהתייחס לנתונים שנראים כמאשרים את ההחלטות שקיבלו. ביטחון יתר זה יכול לגרום לתחושה כוזבת ששום דבר לא צפוי להשתבש, מה שמגדיל את הסיכון להפתעה כשמשהו משתבש.
כדי למזער את הסיכון ליפול להטיית האישוש, מומלץ לנסות לאתגר את עצמנו כמשקיעים ולחפש מידע שגורם לנו להטיל ספק בהשקעה שלנו. למעשה, תמיד מומלץ לבדוק את תיק ההשקעות שלנו ולנתח מדוע יכול להיות שאנו טועים בהשקעה כזו או אחרת.
עלינו להיות מודעים לכך שתפיסת העולם שלנו עשויה לצבוע את אופן ההסתכלות שלנו על מקרים ספציפיים, וכן להיות מודעים לכך שאיננו אובייקטיביים.
לפעמים הרבה יותר חשוב לשאול את עצמך למה אתה טועה מאשר למה אתה צודק.
צ'רלי מאנגר, סגן יו"ר ברקשייר הת'אווי ושותפו העסקי של וורן באפט (הידוע כמשקיע הנבון בעולם), אמר: "משקיע חייב להכריח את עצמו לשקול את העמדה שמנוגדת להשקעה שלו ולדעתו האישית. "
הטיית האישוש הינה הטייה קוגנטיבית נפוצה שאנו נתקלים בה גם בחיי היום יום, היכרות עם ההטייה הפסיכולוגית הזאת עשויה למנוע מאיתנו לבצע טעויות בהשקעות אך גם בחיים עצמם. בני אדם נוטים להקשיב לעצמם ולחזק את התחושות הפנימיות שלהם בנוגע להחלטה כזו או אחרת, אך לפעמים רגע קטן של הקשבה לעמדה נגדית יכולה להיות חשובה ומכרעת בחיינו.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן