הערכים שמובילים אותי בחיי

יהודית מבשלת

כל אדם והערכים שעל פיהם הוא נוהג, חלקינו פועלים על פי ערכים שרכשנו מהבית, חלקינו על פי ערכים שרכשנו במהלך חיינו.

לגביי ישנם ערכים שמובילים אותי כל חיי כמו יושרה, חברות, אהבת האדם, קיום הבטחות, התמדה, הקשבה, אופטימיות, ספונטניות, עזרה לזולת ועוד.

מאז ומעולם כל אלה ועוד הנחו את דרכי. אלו גם ערכים שלפיהם מצאתי את האנשים שמקיפים אותי הן מבחינה אישית והן מבחינה עסקית. לפעמים קיים דיסוננס בין מה שנכון לי בחיים לשמירה על הערכים שלי אך לשמחתי תמיד בחרתי באפשרות השנייה.

בזכות הערכים האלה רבים מחבריי רואים בי סוג של מורה ומנהיגה וזה תמיד מפתיע אותי מחדש, לא כך חשתי כל חיי. בילדותי ובנעוריי לא פעם אמרו לי שאומנם יש לי פוטנציאל אך איני מממשת אותו. תמיד עמדה לנגד עיני החשיבות שאהיה שלמה עם כל מעשיי ושבערב אוכל להביט על עצמי במראה וארגיש שכל מה שעשיתי תואם את האני המאמין שלי.

אפילו בימים אלה שעבורנו העצמאים המציאות לא פשוטה עדיין ערכים אלה עומדים לנגד עיני. והנה סיפור שימחיש לכם זאת: כידוע לכם אני שף פרטית המעבירה חוויות קולינריות בבישול צרפתי. לפני שבועיים קיבלתי מייל שבו ביקשו ממני פרטים על סדנת אוכל. הסתכלתי על פרטי השולח, אומנם היה מספר טלפון אך לא מספר שיכולתי לחזור אליו. מיד שלחתי מייל עם בקשה שיצרו קשר טלפוני בו אוכל לענות על כל שאלה. למחרת קיבלתי טלפון מלילך הנמצאת בשיקגו שסיפרה שמצאה אותי באינטרנט. לאחר השיחה בו סיכמנו שאשלח לה כמה אפשרויות של תפריטים, העברתי אליה שלוש אפשרויות וגם הוספתי תמונות של אותן מנות. רציתי מאוד שאעביר את הסדנה בביתי אך היא ביקשה שזה יהיה בבית הוריה בכפר הנגיד. עבורי זאת היתה החלטה לא פשוטה כי אני רגילה למטבח שלי, כי כולנו אוהבים את המוכר לנו, אבל לאחר התלבטות החלטתי שלפעמים צריך לשים בצד את המוכר ולצאת מן המקום הידוע והבטוח. סיכמנו שהם יערכו את הקניות על פי רשימה שאעביר להם ואני אביא רק כמה מצרכים שקשה למצוא. ביום חמישי האחרון הגעתי לכפר הנגיד, המצרכים חיכו לי על השיש במטבח. מטבח אחר, כלים אחרים אך לפני צאתי מביתי אמרתי לעצמי שהולך להיות מעולה.

 וכך היה, פגשתי אנשים שהערכים שלהם דומים לשלי, לאחר חצי שעה הרגשנו שאנו מכירים שנים, האווירה היתה נעימה, הרגשתי כמו בבית למרות המגבלות שצצו בכל פעם אך עליהם התגברתי בקלות וביצירתיות. לאחר כשעתיים וחצי ערכנו שולחן והתיישבנו לאכול ואז כמו תמיד התחילו המחמאות והתשבוחות.

פשוט כל כך שמחתי שיצאתי מהאזור הנוחות שלי, חזרתי הביתה ולאחר כשעה לילך התקשרה אלי וכך אמרה: "אני כל כך שמחה שהכרתי אותך, מן השיחה הראשונה היית מאוד מקצועית, כל מה שהבטחת שיהיה התקיים, הרגע דיברתי עם משפחתי שציינה שגם נהנו מן החברה ומן האוכל".

ואז היא הוסיפה: "המון פעמים מה שרואים באתר, בתמונות ובהצעת המחיר לא תואם למציאות, לא פעם נכוותי אך איתך המציאות תאמה לציפיות ותודה לך על כך".

כשסיימתי את השיחה קיבלתי הוכחה נוספת שמה שמוביל אותי כל חיי הוא כניראה הדבר הנכון לי וכמו כן גם המסר שאני תמיד מעבירה הן למשפחתי, הן לחבריי והן במפגשי הנטוורקינג שאני מעבירה.

לסיכום חשוב לכל אחד ואחת להכיר בערכים שלו ולהאמין בהם. הכי חשוב להמשיך לנהוג על פיהם כי לדעתי תמיד מרוויחים מזה מכל הבחינות.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן