המשקיע הטוב ביותר בעולם: וורן באפט

וורן באפט איור

מי זה בכלל וורן באפט?

וורן באפט הוא אחד מעשירי העולם ונחשב למשקיע הטוב ביותר בעולם.

וורן, אשר מכונה גם "האורקל מאומהה" נולד ב1930 בנברסקה- ארצות הברית.

באפט נולד לאב שהיה ברוקר באותה תקופה, מה שנתן לו המון רוח גבית ורקע לגבי כל עולם שוק ההון.

באפט החל לרכוש מניות כבר כשהיה בן 12 וכשהתבגר החל לנהל תיקי השקעות עבור חברים קרובים, לבני משפחתו ואפילו לשכניו עד שב1965 החליט לרכוש חברת טקסטיל כושלת בשם "ברקשייר התאוויי" במחיר של 7.5$ למניה. באפט הקפיד לטפח ולפתח את אותה חברת טקסטיל עד שלאט לאט הפכה לאימפריית ביטוח ותעשיות ביחד עם תיק החזקות במניות. אם תבדקו היום את ביצועיו של באפט ותסתכלו על מחיר מניית "ברקשייר התאוויי" כיום (סימבול: BRK – A) תגלו שמחיר מניה אחת הוא מעל 470,000$.

 

מה סוד ההשקעות שלו?

אם לומר את האמת, הגישה של וורן באפט בכל מה שנוגע להשקעות היא בכלל לא מסובכת והיא דוגלת ב10 עקרונות, להלן 3 מהן שאני מאוד אוהב:

  • הבנה שמניה היא שותפות בעסק – חשוב מאד להבין שבעת רכישת מניות הינך הופך לשותף בעסק של אותה חברה לטוב ולרע, ההבנה הזאת תמנע ממך להיכנס בשותפות ולקניות מניות של חברות גרועות.

 

  • ניתוח פונדמנטלי ארוך – לפני שבאפט רוכש מניות של חברה מסוימת הוא מקפיד לבדוק אותה מכל כיוון אפשרי, כמה שיותר לעומק- מודל עסקי, תוצאות היסטוריות, השוואה אל מול מתחרות , ציפיות לעתיד ועוד… ממש כמו שאנחנו לומדים כאן בקורס שוק ההון, וככל שהבדיקה תהיה יותר מעמיקה ככה נוכל להצליח יותר בהשקעות שלנו.
  • סבלנות – באפט מלכתחילה קונה רק מניות שלא יהיה מוען למכור יותר לעולם (כל עוד לא ישתנה בהן כלום לרעה), הוא יודע שככל שניתן להשקעות שלנו יותר זמן ככה אפקט הריבית דריבית ילך ויתחזק ונוכל לראות תשואות אדירות לאורך שנים

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן