הכול על שטיפות פה

דר-גסאר-חאלד

מאת: ד"ר גסאר חאלד – 03-950-6975

רופאי שיניים ממליצים בד"כ על שטיפות פה כאמצעי עזר לטיפול במחלת חניכיים, כאמצעי עזר בהיגיינה יומית וגם כאמצעי עזר אחרי טיפולים כירורגיים כגון עקירה או השתלה.

יום-יומית מומלץ להשתמש בשטיפת פה אחרי צחצוח של הפה עם מברשת וחוט דנטלי – השימוש בשטיפה עוזר בהורדת כמות החיידקים ובריענון הפה ומניעת עששת ובתוספת טובה למערך השמירה על הרקמות הרכות והקשות בפה.

חשיבות מורגשת לשטיפה יום-יומית בשמירה על ריח נעים מהפה .

חלק משטיפות הפה מכילות פלאוריד שהוא חומר חשוב בהורדת העששת בשיניים .לפי חלק מהחוקרים איננו תורם רבות מעבר לאוכל ולשתייה הטבעיים המכילים פלאוריד.

חומר פעיל שנמצא בחלק מהשטיפות הוא כלורהקסידין גלוקונט והוא חומר שמוריד את כמות החיידקים והרובד שמצטברים על השיניים והחניכיים ושאר רקמות הפה – החומר מומלץ לשימוש לתקופות קצרות לפי המלצת רופא כיוון שיש לו תופעות לוואי בשימושי לטווח ארוך כגון הכתמת שיניים ופגיעה בתחושת הטעם.

כל חברה בוחרת חומרים שונים בשטיפת הפה: אלכוהול, הקסטידין, ממתיקם מלאכותיים, מנתול, שמן אקיליפטוס ועוד.

כל חברה משווקת את המוצר ומדגישה את יעילות מוצרה למטרה שיווקית – אנו חייבים לזכור ששטיפת פה איננה העיקר בשמירת ההיגיינה ואיננו מטפל בדלקת חניכיים, אלא אמצעי עזר שהוא מומלץ. עדיף לקבל הוראות מהרופא או השיננית להתאמת המוצר .

רופא יישור השיניים בד"כ ממליץ למטופליו שטיפות הפה למטרת ריענון הפה והורדת כמות החיידקים כיוון שלשיניים או לרקמות הפה יש מכשירים חיצוניים שמעלים את כמות הדבקת החיידקים ועשויים לגרום לעששת ולדלקת חניכיים בנוסף לריח רע מהפה.

למטופלים עם כתרים גשרים ותותבות מומלצת השטיפה כאמצעי עזר שנכנס לאזורים קשים לצחצוח ומוריד כמות החיידקים .

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן