הטיסה בוטלה? מגיע לכם פיצוי

גבר ישן על ספסל בשדה תעופה

איזה כיף! הגיעה חופשת הקיץ, והחלטתם לצאת לנפוש בחו"ל. הזמנתם כרטיסים, ארזתם מזוודות וקדימה לחופשה מדהימה. לפתע מודיעים לכם כי הטיסה שלכם בוטלה. האם ניתן לקבל פיצוי בגין ביטול הטיסה?
אכן, מגיע פיצוי וזאת בהתאם לחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב-2012. בהתאם לחוק, קיימות 3 אופציות לקבלת פיצוי בגלל ביטול טיסה.
אופציה ראשונה: אם התקבלה הודעת ביטול מעל 14 ימים לפני מועד הטיסה המתוכננת, הנוסע זכאי לקבלת הכספים ששולמו עבור הכרטיס – ללא כל פיצוי נוסף.
אופציה שניה: אם התקבלה הודעת ביטול בין 7-14 ימים קודם מועד הטיסה המתוכנן, אבל הוצעה טיסה אחרת, מוקדמת עד שעתיים, ממועד הטיסה המקורית ומועד הנחיתה ביעד הוא עד ארבע שעות אחרי מועד הנחיתה המקורית – אז חברת התעופה או המארגן יהיו פטורים מתשלום פיצוי כספי. אבל אם לא הוצעה טיסה חלופית או שהוצעה טיסה אך היא מוקדמת ביותר משעתיים ממועד הטיסה המקורי – הנוסע זכאי להשבת כספי כרטיס הטיסה ולפיצוי כספי.
אופציה שלישית: אם התקבלה הודעת ביטול פחות מ-7 ימים לפני מועד הטיסה, על חברת התעופה או המארגן להציע לנוסע טיסה חלופית ששעת ההמראה שלה היא לכל היותר כשעה לפני מועד הטיסה המקורית. ככל שלא הוצעה טיסה חלופית לנוסע, ישולם לו פיצוי כספי.
חשוב להבין כי גובה הפיצוי הכספי מחושב לפי המרחק בין נקודת המוצא לבין נקודת היעד.
קיימות נסיבות שבהן חברת התעופה או המארגן יהיו פטורים מתשלום הפיצוי. פעמים רבות חברות התעופה או המארגן מנסים להתחמק מתשלום, בהתאם לסעיף 6(ה)(1) לחוק, שפוטר אותם מתשלום פיצוי בשל "נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתו", אך חובת ההוכחה לעניין ה"נסיבות המיוחדות" מוטלת על כתפי חברת התעופה או המארגן. לכן, אם ביקשתם פיצוי ובקשתכם נדחתה מסיבה זו, דרשו לקבל תשובה מפורטת מהן הנסיבות המיוחדות בגללן בוטלה הטיסה, ולא להסתפק בתשובה עמומה.
מאחלת לכולם טיסה נעימה שתצא בזמן ותחזור בשלום ובזמן!

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן