החופש להגיד את האמת

בחור צעיר יושב עם מסיכה לבנה לידו

החופש להגיד את מה שאנחנו באמת חושבים ומרגישים זוהי היכולת להביע את דעותינו, רגשותינו ואמונותינו בחופשיות, בלי לחשוש משיפוטיות עצמית או מתגובות שליליות של הסביבה שלנו.

חופש הביטוי מאפשר לנו להיות אותנטיים ולהתחבר עם עצמנו ועם אחרים. הוא מעודד דיאלוג, חשיבה ביקורתית ושיח פתוח. כשאנו מרגישים בטוחים להיות עצמנו, אנו יכולים להעמיק את הבנתנו העצמית ואת הבנת העולם סביבנו.

האנשים שמחפשים הכי הרבה אישור חיצוני, הם אלו שמקבלים הכי מעט, ואלו שהכי פחות זקוקים לאישור, מקבלים ממנו הכי הרבה

ווין דייר

עם זאת, חשוב שנזכור כי חופש הביטוי אינו בלתי מוגבל. יש גבולות שאנו צריכים לכבד, כמו לא לפגוע בזכויות או בכבוד של אחרים. האיזון בין חופש הביטוי לבין אחריות חברתית הוא אתגר מתמיד.

גם אני הרבה פעמים תופסת את עצמי בהתלבטות האם להגיד את האמת כשהיא יכולה לפגוע ואני יודעת שבוודאות שהצד השני עלול להיפגע או לבחור בשקר לבן. אז איך בוחרים את האופציה הנכונה? התשובה היא שזה תלוי בסיטואציה, תלוי באדם שעומד מולי, מה ההשלכות לאמירת האמת הפוגעת או לשקר הלבן.

בסופו של דבר, היכולת להיות אותנטיים ולהביע את עצמנו בחופשיות היא חיונית להתפתחות האישית, לחיזוק הבטחון העצמי, לפיתוח היכולת שלנו לעמוד על דעתנו גם כשאנחנו מבינים שהצד השני לא יאהב את מה שיש לנו לומר ויש סיכוי טוב שזה יגרור אותנו למתח ואולי אף לעימות.

כשאדם מוותר על עקרונותיו ועל דרכו כדי לזכות בהערכת הסביבה, באותו הרגע הוא מוותר גם על הערכתו העצמית

שחר כהן

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 132
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
עינת בכור - רוצה לנהל בראש שקט?
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן