האם זו האמת?

אישה מביטה דרך זכוכית מגדלת

מהי אמת? כיצד היא נראית? כיצד היא מרגישה?
האמת פשוטה, קלילה ויחידה, ולכן היא גם לעיתים מפחידה. לרגע זה נשמע לא הגיוני, קליל ופשוט לרוב אינו מתחבר עם מפחיד. מקור הפחד הוא כשהאמת שלי סותרת את האמונות החברתיות עליהן גדלתי, ואיני מאמינה בה עוד. ועל כך ועוד ארחיב במאמר זה.

האמת שלי כוללת את שלל האמונות שאספתי כל חיי, לגבי מהו העולם? מי אני? מהי אהבה וגם מהו כאב. כלומר, כל מה שאני חושבת על עצמי ועל העולם והחיים בו הוא האמת שלי. את רוב האמיתות שלנו העתקנו מהסביבה ומהאנשים עימם גדלנו, מכאן שמקורן משפחתי-תרבותי-חברתי.
לאורך השנים, גילינו שחלק מהמחשבות האלו אינן אמת. לדוגמא "שאני חכם ומוכשר" כמו שאמא אמרה, או "שלא יצא ממני כלום" כמו שהמורה דאגה לעדכן את הוריי. או שהאיש הזר, שרצה לתת לי סוכריה, רצה בכלל להזיק לי. רגעים אלו של גילוי אני מכנה "אובדן התמימות".

בעקבות תהליכים ולימודי אימון ו-NLP נחשפתי לשקרים שסיפרו לי, וחשוב מכך לשקרים שסיפרתי לעצמי. זהו תהליך מאוד עוצמתי מבחינה רגשית, הכולל תחושה שהאדמה נשמטת תחת רגליי. תגובת הסביבה לא הייתה אוהדת במיוחד, מאחר ולעיתים סתרתי את האמת שלהם. ההבנה שהורות עבורך, שונה מזו של ההורה שלך. המודעות, שסולם הערכים של החברים שלי מזה שנים שונה משלי, והפרשנות של האחד של אמת ופתיחות היא אחרת. הבעיה במקרים אלו הייתה לא בקבלת השונות שלהם, אלא בקבלתם את האמת שלי.
ברמה האישית לשמחתי התגליות היו מפתיעות. גיליתי את האמת שלי "שאני יכולה… שאני שווה… ושאני לגמרי מממשת את הפוטנציאל שלי". אז היכן כאן האתגר, נשמע שכעת הכל נפלא. כעת זה נכון, רגע התגלית מורכב. אז מה זה אומר על מי שיכולתי להיות? מה עם כל הסבל שנצרב באיפוק, רגשות אשם, נהרות של דמעות ורצון להיות מישהו אחר? כל זה היה מיותר? קשה לוותר על כל אלה. למרות הקושי לשחרר את העבר, בחרתי לעצור בחיי את גלגל האומללות והסבל ולהתחבר לאמת שלי. בחרתי במחשבות של האמת שלי, נקיות נטולות השפעה ולגמרי קשורות למציאות חיי.

אצל רבים מאיתנו יש את הידיעה שהחיים לא אמורים להיות סבל, ושיש בנו יכולות מופלאות וחלומות מדהימים. יחד עם זאת, עדיין רובנו מאמינים שהחיים צריכים להיות קשים ומורכבים. בפועל המציאות שלנו היא מראה מדויקת לאמת שלנו, ואין בה שום שריטה או טעות. לכן, אם משהו לא עובד עבורי בחיים, סביר להניח שיש בתוכי שקר הדורש את הסבל. יחד עם, מחשבות שקר שהמציאות צריכה להיות שונה. "אנשים צריכים להיות… לחשוב… לרצות… להתנהג… רק בדרך אחת, בדרך שלי!" מה עושים? מתחילים באיתור האמת שלי, בוחרים להכניסה לחייכם, וזהו סופו של הסבל ותחילת חיים של מימוש וסיפוק.

אני רוצה לשתף אותך בשאלון, שהוא שילוב של שלושה מודלים. מטרת השאלון שינוי אמונות שקר לאמונות של אמת, המשרתות ומקדמות את חיי. כדאי לכתוב את התשובות לשאלות על דף. קישור לשאלון המלא:
מדור לדור: שאלון האם זו האמת?

בברכת עוד יום של אמת!
רחל סטיקלרו

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן