האם העסק שלכם הוא האגרוף הכי חזק שלכם?

עופר מכמל מחזיק חרב סמוראי

לרגל הוצאת ספרו "סמוראי בעסקים", מדבר עופר מכמל על סודות הניהול והשיווק שיזניקו את העסק שלכם ועל הקפיצה מעולם השכירים לעולם העצמאים

 

מאת זהר נוי

בגיל 47 עופר מכמל תושב פתח תקוה, הוא סיפור הצלחה, אבל בעיקר סיפור על מחיר האומץ והשכר שבו.

לאורך 17 שנה גידל עופר מכמל, בוגר מדעי המחשב ומתמטיקה באוניברסיטת תל אביב, מנהלים בחברות הסייבר והייעוץ הכי גדולות בעולם. על פי עדותו הוא היה שכיר שקיבל שכר בכירים כולל בונוסים שמנים, העלאות שכר וטיסות לחו"ל על חשבון החברה. מה גרם לו לעזוב את כל הטוב הזה ולהפוך לעצמאי? התשובה היא התשוקה לעזור לבעלי עסקים להכפיל את העסק, לצאת ממקומות של הישרדות ולייצר הכנסה גבוהה.

המותג המנצח שהקים – "סמוראי בעסקים" – מכפיל עסקים ומחזיר לבעליהם את הברק לעיניים. איך זה קורה? על ידי הטמעת מתודולוגיות עסקיות, פיתוח כישורי ניהול אישיים ועסקיים, בניית סיסטמת שיווק, שיפור יכולות מכירה ופיתוח החוסן המנטלי הדרוש כדי לרוץ את המרתון המדהים של בניית עסק.

למה זקוקים בעלי עסקים לסיוע שלך בשיווק העסק?

"הרשתות החברתיות נותנות לך כלים להעביר מסר, אבל הן לא מלמדות אותך להעביר את המסר הנכון. אתה יכול לפרסם שנים ברשתות בלי לקבל אפילו פנייה אחת. וגם אם פנו אליך, האם אתה יודע לנהל שיחת מכירה? זאת אמנות בפני עצמה. זה התפקיד שלי: אני מכשיר את בעל העסק למכור כמו סמוראי, מגדיר איתו את סוג הקהל שהוא מחפש וסולל איתו את הדרך להגיע אליו וכך אתה מקבל תוצאות מעולות במינימום זמן".

כל בעל עסק יכול להגיע אליך?

"אני עובד בעיקר עם עסקים קטנים ובינוניים, כשהמיקוד שלי הוא בנותני שירותים. בין שלל העסקים שהכפילו את ההכנסות איתי אפשר למצוא טיפול, ייעוץ, אימון, בניית תוכן ואתרים, ייעוץ משכנתאות, הדרכת הורים וילדים, ייעוץ פיננסי ומשפטי, קוסמטיקה, לייף סטייל וכדומה".

כמה זמן אורך אימון שלך?

"משתנה על פי צרכי הלקוח. אני מאמין בתהליכים ולכן מציע שני שירותים עיקריים. הראשון הוא 'מועדון הסמוראים' – שילוב של עבודה אישית וקבוצת בוטיק למשך 4 חודשים. השירות השני נקרא 'סמוראי אקסקלוסיב' שהוא ליווי אישי של חצי שנה וכולל את מועדון הסמוראים. כאן אני הופך למנכ"ל שותף בעסק. הכל עובר דרכי".

מה הבעיה הכי גדולה של בעלי העסקים?

"הפער בין להיות מקצועי בתחום שלהם לבין לבנות עסק משגשג מעל זה. זה פער מטורף שאף אחד לא מכין אותם לכך".

קצת מפחיד להיות עצמאי בישראל, ועוד בתקופת הקורונה. לא?

"נכון, רוב העסקים שנפתחים לצערי, לא ישגשגו ורבים גם לא ישרדו את השנה השלישית. השוק הישראלי הוא שוק קשוח, אבל הוא גם מתגמל בהתאם. כל מה שאני מתאר בספר, כל הטיפים שאני נותן, מבוססים על ניסיון עשיר ולא על ידע תיאורטי. אני הופך בעלי עסקים למקצוענים עם חרב מושחזת – זה מה שיוצר סיפורי הצלחה".

תחום אומנויות הלחימה נצרב בתודעה של עופר אחרי הצבא. כשרוב חבריו הלכו ללמוד, הוא החליט להגשים חלום – לקבל את החגורה השחורה בקרטה מהמורים הטובים בעולם – המאסטרים ביפן. "במשך שנה וחצי חייתי במנזר לקרטה", הוא נזכר עם ניצוץ של גאווה בעיניים. "התאמנתי עם הגדולים ביותר בעולם והם העניקו לי את החגורה השחורה. כיום אני מחזיק בדרגה הבכירה דאן 4". 

הים והקרטה הם חלק מהליווי העסקי שנותן עופר ללקוחותיו. כל שבוע הוא מעביר להם אימון קרטה באוריינטציה עסקית, עם בני ובנות הזוג שלהם וגם הילדים (שלא מוכנים לוותר על האימונים).

גם מישהי שבונה ציפורניים תבוא לאימון קרטה?

"בוודאי. יש לי לקוחה שהיא מאפרת, בת 69, עם ירך מלאכותית. יש לי לקוחה שחגגה השבוע 72. יש לי לקוחה קוסמטיקאית בהיריון שמגיעה לקרטה".

מה הקשר בין הקרטה למכירות?

"דרך עבודת הגוף אפשר להחדיר משמעת עצמית, שליטה וריכוז. יש לי לקוחה שהיא מאמנת נוער שמגיעה למפגשים עם בעלה והילדים, והיא אומרת שאם היא מפסידה מפגש אחד היא מרגישה את החוסר בחיים האישיים ובעסק. מאסטר לקרטה ביפן אמר לי: 'אני מעדיף שתיכנס לאולם, תלבש חליפת קרטה, תעשה חימום, תיתן אגרוף אחד וזהו, לך להתקלח, אבל שהאגרוף הזה יהיה האגרוף הכי טוב שיש לך לתת'. זה בדיוק מה שאני עושה: אני עוזר לבעלי העסקים להפוך את העסק שלהם לאגרוף הכי חזק ואת השיווק, המכירות, והשירותים שהם מציעים לחרב הכי מושחזת".

את כל הידע הזה הוא מעביר גם בספר "סמוראי בעסקים" (הוצאת "ספרי ניב"), שיצא לאור בימים אלה.

מה גרם לך להוציא את הספר?

"ההחלטה לכתוב את הספר נפלה קצת אחרי תחילת משבר הקורונה. מהר מאד הבנתי מה עליי לתת ללקוחות שלי כדי שיצלחו את המשבר. בזכות מהירות התגובה שלי 100% אחוז מהלקוחות שלי שרדו את המשבר. בנוסף, ניהלתי חמ"ל עסקים שפעל משבע בבוקר עד שעות הלילה המאוחרות ועזרתי לאנשים לקבל תשובות על העסק. כשראיתי שאנשים זקוקים למידע הזה, שיכול להיות מכריע בתקופות כאלה, החלטתי להעביר את הידע הזה גם בספר. הבנתי שיש לי ביד משנה מסודרת שמוכיחה את עצמה. הספר נותן מראה טובה לאנשים שטובים במה שהם עושים, אבל העסק שלהם לא מתרומם".

מי שיקרא את הספר יהפוך לעשיר או שהוא צריך גם להגיע למפגשים אתך?

"תלוי איזה טיפוס הוא. יש כאלה שיקראו את הספר ומייד יפנימו את המסרים הפשוטים שלו. יש כאלה שיצטרכו לתרגל אותו עד שיהפוך לחלק מהם".

הקורונה שינתה את חוקי המשחק. מה בעלי העסקים צריכים לעשות כיום כדי להצליח? לעבור לעבודה מרחוק? לעשות ישיבות בזום?

"הקורונה שינתה את צורת החשיבה שלנו. היום אנשים מבינים שלהיות עצמאי לא יותר מסוכן מלהיות שכיר. בעסק אתה חייב להיות מנהיג. אם תשב בצד ותחכה להוראות, אין לך סיכוי. יש הרבה עסקים שהתחילו לעבוד מרחוק וזה מצוין. נכון, לא לכולם זה מתאים. אבל יש לי הרבה לקוחות שמבינים את השינוי, כולל לקוחה מקריית שמונה שבאה רק בזום והכפילה את העסק פי 8. בסופו של יום, לא הטכנולוגיה קובעת את הצלחת העסק, אלא הגישה, הרצינות, עקומת הלמידה והמוטיבציה לשנות".

מה הטעות הכי גדולה שעשו בעלי עסקים בקורונה?

"בעלי העסקים חשבו בטעות שצורכי האנשים מסתכמים בנייר טואלט ושימורים, ולכן הפסיקו לשווק ולמכור. זה ממש לא נכון. במצבי משבר יש בעיות בזוגיות, בהורות, בכלכלת הבית וגם במיניות. מי שעובד נכון וממהר להגיב יכול להרוויח גם בתקופת משבר. הלקח הגדול ביותר הוא שכל עסק ובית חייבים להתכונן למשבר הבא כי השאלה היא לא אם הוא יגיע, אלא מתי. אף אחד לא בטוח. לא שכירים ולא עצמאים".

יש הרבה ספרים שמלמדים איך להצליח בעסקים. במה שונה הספר שלך?

"קראתי הרבה ספרי עסקים. הייחודיות של הספר שלי הוא הפרקטיות והחיבור בין הפן המנטלי לפן העסקי. כתבתי את הספר כי אני יכול לעזור. יש לי משנה שהוכיחה את עצמה. יצקתי אל הספר את כל הניסיון שלי – את השיטה להצלחת העסק. בספר אני מתאר את מודל המכירות הסמוראי – 5 השלבים של שיחת מכירה שמעלה אחוזי סגירה, איך מנהלים פולואפ – כי שם נמצא רוב הכסף, מסביר את המתמטיקה של השיווק – התכנון, הביצוע והסקת המסקנות, כדי לגדול בכמות ואיכות הלידים, איך הופכים למותג – איך חושב ופועל מותג? איך מותג מכין את העסק למשבר? ואני חושף את "ספירלת ההצלחה" – 4 שלבים מוכחים שמעלים את החוסן מנטלי. הספר הוא מראה טובה לאנשים שאוהבים את העסק שלהם, אבל הוא לא מתרומם. אני נותן דוגמאות של לקוחות שעבדתי איתם ומשקף כיצד שיפור החוסן המנטלי והטמעת השיטה מייצרים תוצאות".

לסיום, כמה טיפים שלך בנושא

"עקביות – עסק זו מערכת יחסים שבונים עם הקהל; 30% מהזמן חייב להיות מושקע בשיווק ובמכירות; דאגו לפתח את החוסן המנטלי – זה יקבע את סיכויי ההצלחה שלכם; ההחלטה הכי אסטרטגית לעסק היא קביעת קהל היעד והבנה של צרכיו; ניהול זמן הוא המפתח – הדרך לנהל זמן נכון היא צמיחה מנטלית; אל תמהרו לבנות לוגו\אתר וכו'. תבינו קודם את העסק שלכם; שיווק ממומן מגיע רק אחרי שהעסק מוכיח שירות איכותי ונוכחות דיגיטלית; עסק זה לא ספרינט. תמצאו זמן להזין את הגוף ואת הנפש".

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן