גרשווין -"מאופרה ועד ג'אז" ועל רוח האדם

אביבה בראודה

מפגש האזנה והדגמות של המלחין האמריקאי
עם המוזיקאית אביבה בראודה

יום א' 20.06.21 בשעה 19:30
חותם הקפה, סוקולוב 81 רמת השרון
פתיחת דלתות 18:30
המחיר 40 ₪. ברכישה מראש 30 ₪. בטל. 054-490-5733 


"ג'ורג'  גרשווין מייצג את רוח האדם ואת היכולת שלו ליצור מוזיקה ולשאוף אל הנשגב בכל מצב", אומרת המוזיקאית אביבה בראודה, שחוקרת הקשרים מעניינים הנוצרים בין מוזיקה לבין נושאים אחרים הסובבים את חיינו – במסגרת הסדרה "הבנת הנשמע". גרשווין נולד בחלק העני של מנהטן בסוף המאה ה- 19,  למד לנגן מתוך קנאה בחבר ילדות שלו, והתגלגל כנער לאולפני המוזיקה הקלה ב"סמטת הפחים" Tin Pan Alley    . המוזיקה שלו, שחיברה בין הקלאסי לג'אז, נכנסה לתנ"ך של הג'אז "ספר השירים האמריקאי"
יצירות נוספות שלו כמו "רפסודיה בכחול", "אמריקאי בפאריז" וכמובן האופרה "פורגי ובס" שינו את פני המוזיקה האמריקאית ועד היום מושמעות ואהובות בכל העולם.
בראודה בחרה לצאת עם המפגש הזה בתקופה זו של אופטימיות זהירה. במפגש היא מדגימה במוזיקה, בסרטונים ובסיפורים, כיצד המוזיקה של ג'ורג' גרשווין והטקסטים של אחיו איירה מייצגים את שאיפתו של האדם לצאת לחירות.
דוגמא קטנה מהמפגש: השיר הכל-כך מוכר סאמרטיים, הוא לכאורה שיר ערש אופטימי שמטרתו ליצור שקט ושלווה. אך כאשר מבינים את ההקשר בסצנת הפתיחה של "פורגי ובס" (האופרה) ניתן להבין שמתחת לטקסט יש זרמים חזקים של מחאה וחתרנות. בראודה גם תספר על המחלוקות שהיו סביב האופרה "פורגי ובס" לאורך השנים בעקבות עיסוקה של האופרה בחיי העבדים באמריקה. בנוסף יוצגו עוד יצירות של גרשווין שבהן ניתן למצוא הקשרים מוזיקליים וטקסטואליים לחירות, עצמאות ואיתנות רוח האדם.


אביבה בראודה שרה עוד לפני שהתחילה לדבר, היא בעלת תואר שני במוזיקה וחינוך עם התמחות בניצוח מקהלות וחסרה לה רק התזה לסיום תואר שני נוסף במוזיקולוגיה. בראודה, בעלת " VIVACE – בית ספר למוזיקה", העלתה הפקות של כרמן ושל מחזות זמר אחרים עם מקהלות ילדים, נוער ומבוגרים במסגרות שונות. במקביל לקריירה ארוכה בהוראה, הוראת פיתוח קול ובניצוח מקהלות, פתחה משרד הפקות יצירתיות בשם Vivent.
תקופת הקורונה עוררה שוב בראודה את הגעגוע למפגש האנושי עם הקהל והיא יוצאת בסדרה של מפגשי "הבנת הנשמע" העוסקים בקשרים שבין מוזיקה לטקסט ולנושאים נוספים.

לפרטים נוספים: הילה קומם 052-3534666, [email protected] .

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן