גם אני לא מאמינה באסטרולוגיה!

אישה יושבת וקוראת ספר ליד חלון

אסטרולוגיה זאת לא אמונה, זאת שיטה של אלפי שנים. השיטה בנויה על הבנה שאנחנו לא ישויות נפרדות, אלא חלק מהסביבה, חלק מעולם וחלק מהיקום. כולנו חיים לפי מחזורי החיים. כל המחזורים הללו ניתן לצפות בשמיים: שנה שלנו מורכבת מהשפעות השמש, החודש מהשפעות הירח ועוד.

אסטרולוגיה, בתרגום מיוונית תורת הכוכבים (אסטרו – כוכב ולוגוס – תורה), זו שיטה העוקבת אחר הכוכבים, תנועתם והשפעתם האנרגטית על חיינו.

 

במאמר זה אני רוצה לדבר על התפיסות השגויות הפופולריות ביותר לגבי אסטרולוגיה.

  1. אסטרולוגיה מחלקת את כל האנשים ל-12 מזלות.

לפני שהתחלתי ללמוד אסטרולוגיה, ב-2003, חשבתי "זה שטויות… אי אפשר לחלק את האנושות ל-12 טיפוסים". התברר שצדקתי – הורוסקופים פופולריים ל-12 מזלות אינם אסטרולוגיה, אלא אחד המרכיבים שלה שפרץ לתוך תרבות הבידור, והפך למוצר שיווקי מעולה: כוסות, חולצות, תמונות, קעקועים, מדבקות עם תמונות של המזלות ועוד. על מה לא מדפיסים היום את המזלות?

ההורוסקופ האמיתי – זה סכמה של כל גורמי השמיים ברגע מסוים, הלוקחת בחשבון תאריך, שעה ומיקום. אנחנו ישויות הרבה יותר מורכבות, בנו טמונה אנרגיה של הרבה כוכבים ורובינו מורכבים מהשפעות של כמה וכמה מזלות. הורוסקופ אסטרולוגי – יכול להיות רק אישי וייחודי לאדם אחד בלבד.

  1. בעזרת הורוסקופ לידה מדויק, ניתן לגלות הכול על אדם!

אסטרולוגיה מעולם לא קבעה שהורוסקופ הלידה של אדם או כל הורוסקופ אחר נושא מידע מלא על הישות. בהורוסקופ, לעולם לא ניתן להבין את השפעות הסביבה, כגון: מגדר, גזע, לאום, מצב משפחתי, אוריינטציות תרבותיות, פוליטיות, דתיות ואחרות. הכול כתוב והרשות נתונה. כל אדם עושה את הבחירות שלו, בעזרת הורוסקופ אפשר להבין את הפוטנציאל הטמון.

  1. צריכים להאמין באסטרולוגיה.

אסטרולוגיה אינה, ומעולם לא הייתה, דת. אסטרולוגיה בטח אינה כת סגורה עבור מעגל מצומם של חניכים, ובטח שידע אסטרולוגי אינו "ניתן" על ידי התגלות מלמעלה. אפילו באותן תקופות היסטוריות, בהן הפולחן לאל יופיטר (כוכב הצדק) או לזאוס (אל השמש) היו ממרכיבי הדת, אסטרולוגיה הייתה תחום נפרד של ידע. אסטרולוגים היו אנשים משכילים, מדענים שלמדו וחקרו. גדולי האסטרולוגים היו מכל הדתות.

  1. אסטרולוגיה היא אמונה טפלה, מנת חלקם של אנשים צרי אופקים, ההפך הגמור ממדע אמיתי.

אסטרולוגיה הייתה חלק ממדעים מובחרים מאז ימי קדם. זו הייתה דיסציפלינה אוניברסיטאית עד המאות ה-17 וה-18, סך הכול לפני כ-200 שנה אפשר היה לעשות תואר אקדמי באסטרולוגיה. אסטרולוגיה הייתה חלק מתחום העניין המדעי של כל האליטות האינטלקטואליות, הן באירופה, והן בעולם הערבי (בתקופת הזוהר שלו) והן במדינות המזרח (אסטרולוגיה יפנית, סינית, הודית). עבור מדעני העבר, לימודי אסטרולוגיה – לא רק שלא סתרו את המחקר בתחומי המתמטיקה, הפיזיקה והאסטרונומיה, אלא היו חלק בסיסי של כל הדיסציפלינות המדעיות. אסטרולוגיה, כחלק בלתי נפרד מהמדע, צוברת אלפי שנים של ידע ומחקר. חלק גדול ממדעי הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה והחברה, של היום לקוחים מתחומי האסטרולוגיה.

  1. אסטרולוגיה היא סוג של חיזוי עתידות.

האסטרולוגיה משתמשת בשיטות, המאפשרות לבצע תחזית במידה מסוימת של הסתברות. לקרוא לאסטרולוגיה סוג של חיזוי עתידות, זהה לחיזוי העתיד כמו: תחזית מזג אוויר, תחזית רפואית של רופא, תחזית פיננסית של כלכלן, או תחזית של מדען פוליטי לגבי תוצאות הבחירות. שלא נדבר על כך שהחלק הפרוגנוסטי (תחזית לעתיד לבוא) אינו החלק העיקרי או הנרחב ביותר באסטרולוגיה. רוב העיסוק האסטרולוגי דווקא בהבנת הבסיס והאפשרויות, בחקר המחזורים, ולא בחיזוי העתיד.

  1. אסטרולוגיה היא דוקטרינה פטליסטית, הקובעת כי גורל נחרץ עלינו מרגע הלידה.

האסטרולוגיה לא טוענת דבר מבעוד מועד. אסטרולוגיה מצביעה על נטיות ומגמות מתפתחות. הורוסקופ לידה הוא רק תרשים, כלי עזר להשגת מידע נוסף על האדם ועל הפוטנציאל הטמון בו. אפשרויות רבות עומדות בפני האדם ברגע קבלת ההחלטות. אסטרולוגיה אמיתית אינה מפרשת (ומעולם לא פירשה) את ההורוסקופ מחוץ להקשרו – תרבותי, היסטורי, מגדרי, לאומי וכו'. וגם כאן, הכול כתוב והרשות נתונה. 

 

מקווה שהצלחתי קצת, על קצה המזלג, להסביר את האסטרולוגיה, בדגש על מה היא לא. רובנו באים לשפוט לפני שנכנסים לעומק הדבר. וכל פעם שבא לי לפסול דבר מה, אני חוזרת לעקרונות האסטרולוגיה – הכול סובייקטיבי, והכול בעיני המתבונן. לכל דבר יש הרבה צדדים והרבה רבדים.

אנחנו חיים בתקופה של שינוי עולם מהותיים. ובמיוחד בזמנים הללו כדאי לנו לזכור, כי כל אחד מאיתנו הוא חלק מהעולם הזה והעתיד המשותף של כולנו תלוי בהחלטות של כל אחד ואחת מאיתנו. אני מאמינה שכדי שעתיד זה יהיה טוב יותר, כולנו צריכים לתרום את הטוב שבנו!

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן