גישה הוליסטית בקוסמטיקה

גישה-הוליסטית-בקוסמטיקה-לריסה-קפלן

גישה הוליסטית בכלל ובקוסמטיקה בפרט מתייחסת לאדם בשלמותו כמערכת אחת – גוף, נפש ורוח. למשל, ברפואה הוליסטית בוחנים את גופו, רגשותיו, אופן חשיבתו וסביבתו של החולה.

מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מראים שהעור הוא לא רק מחיצה בין הסביבה החיצונית והפנימית, אלא גם פני הגוף, ה"חלון" שלו אל העולם החיצון. הוא מתקיים באופן פעיל עם כמעט כל המערכות בגוף ונמצא תחת השפעתם.  זה מביא אותנו להבנה שפתרון יעיל של בעיות העור אפשרי רק כאשר לוקחים בחשבון את הקשר שלו עם כל שאר האיברים, כולל המוח והנפש. למשל, ידוע שסטרס או לחץ נפשי עלול לגרום להתפרצות של תופעות כמו סבוריאה, פסוריאזיס או אפילו אקנה.

בטיפולים קוסמטיים בגישה ההוליסטית אנו לא מנסים לפתור רק איזה תופעה ספציפית כמו החלקת קמטים, הבהרת כתם פיגמנטציה או הרגעת עור נקודתית.  המטרה שלנו לחפש שורש הבעיה, מה משתבש בעור, מה ממנגנוני ההגנה וההסתגלות שלו נכשל. אנו צריכים להבין מה הסיבה לתופעה ולנטרל את הגורמים. החיפוש הזה יכול להוביל אותנו לבעיות במערכת העיכול או אפילו לבעיות רגשיות או נפשיות. שיטות טיפול ידועות ומוכרות כמו עיסוי (ידני או וואקום) או ארומתרפיה יעילות מאוד בטיפולים קוסמטיים והשבת הרמוניה הכללית בגוף.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן