גביית חוב כספי באמצעות ההוצאה לפועל

הוצאה-לפועל-קרן-פולק

קורה לא פעם שבעלי העסקים נתקלים בתופעה של אי תשלום עבור עבודה אותה ביצעו ובכך נפגע תזרים המזומנים של העסק. חשוב לדעת כי במקרים אלו ניתן לפנות ללשכת ההוצאה לפועל על מנת לגבות את התשלום באמצעותה.

בעל עסק המחזיק בידו שטר, המחאה, או כל מסמך אחר ובו חיוב אדם לשלם לו, יכול לפתוח תיק כנגד אדם או חברה, בהוצאה לפועל, על מנת לממש את זכויותיו.

ניתן לגבות את התשלום, בין השאר, על ידי הגשת תביעה כספית ישירות להוצאה לפועל (כל עוד סכום התביעה אינו עולה על 75,000 ₪) תביעה זו נקראת "תביעה לסכום קצוב".

תביעה על סכום קצוב הינה תביעה על סכום בו ניתן לנקוב או לחשב באופן פשוט, והוא מכוח חוזה או התחייבות שקיימת לגביהם ראיה בכתב (לדוגמא: חוזה שכירות, חוזה הלוואה, הסכם שכר טרחה ועוד).

על מנת שמערכת ההוצאה לפועל תוכל להתחיל בפעולות גבייה כנגד החייב על בעל העסק (אשר הינו הזוכה) לגשת ללשכת הוצאה לפועל, ולהגיש בקשה לפתיחת תיק. לאחר פתיחת התיק נשלחת אזהרה לחייב, מטעם לשכת ההוצאה לפועל, המודיעה לו כי נפתח כנגדו תיק הוצאה לפועל.

לאחר שנמסרה לחייב האזהרה כדין, וחלפו הימים המנויים בחוק, בהם ניתנה לחייב אפשרות להגיב, יכול הזוכה לנקוט בהליכים שונים, באמצעות ההוצאה לפועל, על מנת לממש את זכויותיו על פי דין.

חשוב לציין כי על הזוכה מוטלת האחריות להגיש בקשה להוצאה לפועל לנקיטת הליכי הגבייה. קיימים הליכי גבייה שונים החל מהטלת הגבלות על החייב, כגון: הגבלת החייב מלקבל או להחזיק ברישיון נהיגה, דרך עיקולים שונים כגון: עיקול מיטלטלין או עיקול משכורת ועד צו עיכוב יציאה מן הארץ. במידה והזוכה אינו מגיש בקשות לנקיטת בפעולות כלשהן, כנגד החייב, לשכת ההוצאה לפועל לא תיזום זאת במקומו. על כן, על מנת שהזוכה ימצה את זכויותיו, עליו לפעול באופן אקטיבי ולנקוט בהליכים לטובת גביית החוב.

שתהיה לכולנו שנה טובה, שנה של שגשוג והצלחות!!

 

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן