כיצד הטיפול בנקודות האנרגיה משפיע על הגוף:

האדם, מערכת פסיכו-ביולוגית
הרפואה הסינית מתארת מערכת של ערוצי האנרגיה (מרדיאנים) הזורמים בכיוונים מוגדרים מנקודה לנקודה. תפקיד הערוצים הוא להזרים דם ואנרגיה ממקום למקום. כל ערוץ אנרגיה מחובר ומשתייך לאיבר פנימי מסוים ונושא את שמו. לכל ערוץ יש מסלול חיצוני עליו נמצאות נקודות האנרגיה ומסלול פנימי, המחבר את הערוץ עם איברים פנימיים לאזורים שונים בגוף. הטיפול בנקודות האנרגיה משפיע על אותם ערוצים ודרכם מגיעה ההשפעה למקומות שונים בגוף.
בהשוואה של מפת ערוצי האנרגיה למפות אנטומיות, המראות את מסלולי כלי הדם העיקריים ואת המערכת העצבית, מערכת ערוצי האנרגיה חופפת מסלולים של כלי דם חשובים ומסלולים עצביים. דבר זה מסביר את ההגדרה הסינית של תפקידי הערוצים בגוף: "העברה של דם (מערכת כלי הדם) ואנרגיה (המערכת העצבית המעבירה חשמל) ממקום למקום".
בכל הגוף פרוסה רשת עצבית מסובכת המורכבת ממיליארדי מרכזים עצביים קטנים (נוירונים) המקושרים זה לזה בחוטי עצבים מיקרוסקופיים. המערכת העצבית בסופו של דבר קשורה למוח. היא מקבלת ממנו פקודות, אך יכולה גם לשלוח אליו מסרים עצביים. גירוי המרכזים העצביים שולח מסר למוח, השולח בחזרה הוראות תפקוד לאזורים המסויימים בגוף.


ניר גודינגר, מטפל ברפואה סינית.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן