אתונה-ירושלים חגיגה יוונית אמיתית

תזמורת ירושלים

תזמורת ירושלים מזרח ומערב במופע משותף עם דימיטריס באסיס

בעקבות הצלחת המופע באופרה הישראלית לפני שנתיים,

כוכב הענק מיוון דימיטריס באסיס שב לבמה עם תזמורת ירושלים מזרח ומערב למופע משותף בניצוחו של תום כהן/מתן יונה .

באסיס יבצע להיטי ענק מיוון שזכו לגרסאות בעברית בעיבודים מיוחדים למופע: "אלינור", "כמו שיכור", "זה הזמן לסלוח", "עיניך החומות".

19  – 27 ביולי 2021, 11 מופעים ברחבי הארץ

 

תזמורת ירושלים מזרח ומערב תקיים בין ה-28 ביוני- 27 ביולי, חגיגה יוונית אמיתית עם מלך סגנון הלאייקה היווני- דימיטריס באסיס, כוכב הענק מיוון בניצוח תום כהן ומתן יונה (תום כהן ינצח בשלושת המופעים הראשונים בשאר הקונצרטים ינצח מתן יונה).

במופע  יבצע באסיס ממיטב הלהיטים העממיים המסורתיים שבהם הוא מתמחה, בעיבודים מיוחדים ״בשפת "תזמורת ירושלים מזרח מערב״ המסמלת גשר בין המזרח למערב. 

דימיטריס באסיס מלך סגנון ה״לאייקה״ היווני, נמצא בשיא הקריירה בת 20 השנים שלו, ממלא אולמות בכל רחבי יוון וזוכה לפופולריות עצומה גם בארץ וברחבי העולם. ההופעה בישראל היא שילוב של שירים שנוצר במיוחד להופעות עם תזמורת ירושלים מזרח ומערב. המופע מורכב מהלהיטים הגדולים והאהובים של דימיטריס לצד מוסיקה יוונית עליה גדל גם הקהל הישראלי. לאורך כל המופע  משולבים שירים מסורתיים וברובם מתנגנים גם צלילי הבוזוקי.

באסיס נולד בשטוטגרט שבגרמניה ב-4 באפריל 1970. ליוון הגיע לראשונה בגיל שמונה, כאשר כל משפחתו חזרה לצ'רסו, כפר קטן ליד הגבול היווני-צפון מקדוני. בגיל 20  התגלה

באסיס על-ידי סטאמאטיס קראונאקיס ובגיל 23 החל לשתף פעולה עם חריסטוס ניקולופולוס האגדי. בסוף שנות ה-90 ביצע את השיר "לחישות הלב" בלחן של כריסטוס ניקולופולוס. השיר היה הפסקול של סדרת טלוויזיה פופולרית והפך אותו לכוכב. במהלך הקריירה שלו הופיע לצד גדולי זמרי יוון כמו חאריס אלקסיו, פסחאליס, טרזיס, ת'מיס אדמנדידיס, דימיטרה גאלאני ויורגוס דלאראס.

"תענוג להיות בין הראשונים שמחזירים את האמנים הבינלאומיים אל הבמות בארץ, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בכוכב בסדר גודל של דימיטריס באסיס – אחד הקולות הצלולים והעמוקים ביותר שיצאו מיוון בעשורים האחרונים", אומר תום כהן – המנצח ראשי ומנהלה המוסיקלי של התזמורת, "השילוב יוצא הדופן בין מקצועיות בלתי מתפשרת, גרון מזהב ולב חם ורחב הביאו לכך שדימיטריס אהוב במיוחד גם על הקהל הישראלי וגם על נגני התזמורת שכבר זכו לשתף אתו פעולה בעבר. וכשכל כך הרבה אנשים מצפים לקונצרט הזה – זה כנראה הולך להיות באמת משהו מיוחד…"

"הקהל הישראלי הוא הקהל הטוב והחם בעולם לדעתי ולדעת רבים מהקולגות שלי, אומר דימיטריס באסיס,"הוא מעריך, מפרגן ואוהב ליהנות והוא מראה את זה. לחשוב שקהל נהנה ממוסיקה בשפה זרה בכזו צורה זה ייחודי מאוד רק לקהל הישראלי שכנראה בגלל מציאותו הלא פשוטה והעבודה הקשה נהנה מכל רגע בו ניתן לשמוח ולהתנתק מהמציאות המאתגרת בארץ".

אני מאוד גאה לעבוד עם תזמורת ירושלים מזרח ומערב", מוסיף באסיס, "תזמורת מקצועית וחמה שהתחברתי אליה מהרגע הראשון. כלל לא מובן מאליו שמרגישים בבית עם תזמורת זרה, אבל עם תזמורת ירושלים מזרח ומערב זה בפירוש כך".

תזמורת ירושלים מזרח ומערב מנגנת את צליליו של המזרח התיכון החדש. עם התבססותה בירושלים בינואר 2016 הרחיבה התזמורת באופן רשמי את תחומי התעסקותה המוסיקליים גם אל המסורות המוסיקליות של עדות ישראל מארצות המזרח, הבלקן וצפון אפריקה

התזמורת הינה תזמורת קאמרית המונה כשלושים נגניות ונגנים. הם מגיעים מכל קצוות הארץ והמגזרים המרכיבים את החברה הישראלית ובמגוון גילאים נרחב. כל שלוש הדתות המונותאיסטיות מיוצגות אצל הנגנים והיוצרים. הם מנגנים על כלים קלאסיים מזרחיים, כלי קשת, כלי נשיפה וחטיבת קצב.

עיבודיה של התזמורת נכתבים על ידי מנהלה המוסיקלי, המנצח תום כהן. מאסטרו כהן הוא מוסיקאי בעל שם בינלאומי הידוע ביכולתו הייחודית להעביר באמצעות עיבודיו ושיטת הניצוח המקורית שלו את המוסיקה של ארצות ערב וצפון אפריקה למוסיקאים ולקהלים שונים ומגוונים. הם מושתתים על השפה המוסיקלית אשר פותחה בה לאורך השנים, המשלבת ומחברת מתודות מוסיקליות ממזרח וממערב לכדי שפה אחידה, קוהרנטית ואורגנית, המפגישה, למשל, מקאמים ומקצבים מארצות ערב והאסלאם עם הרמוניה ואסתטיקה מערביות. לאורך השנים הקים כהן תזמורות אחיות המושתתות על האבטיפוס של תזמורתו הירושלמית ברחבי העולם עליהן הוא מנצח עד עצם היום הזה.

19 ביולי, בשעה 20:30, תיאטרון הצפון, לרכישת כרטיסים: http://bit.ly/TjoAtunaHazafon

20 ביולי, בשעה 20:30, משכן לאומנויות הבמה באר שבע: http://bit.ly/TjoAtunaBEerSheva

21 ביולי, בשעה 20:30, היכל התרבות יבנה, לרכישת כרטיסים: http://bit.ly/TjoAtunaYavne

22 ביולי, בשעה 20:30, תיאטרון ירושלים, לרכישת כרטיסים: http://bit.ly/TjoAtunaJErusalem

25 ביולי, בשעה 20:30, תיאטרון גבעתיים, לרכישת כרטיסים: http://bit.ly/TjoAtunaGIvatayim

26 ביולי, בשעה 20:30, היכל התרבות אשקלון, לרכישת כרטיסים: http://bit.ly/TjoAtunaAShkelon

27 ביולי, בשעה 20:30, תיאטרון חולון, לרכישת כרטיסים: http://bit.ly/TjoAtunaHolon

28 ביולי, בשעה 20:30 , היכל תרבות נתניה, לרכישת כרטיסים: http://bit.ly/TjoAtunaNetanya

 

לפרטים נוספים, מרומי יחסי ציבור, ענת מרומי 052-8133813, עידית בן ארי 050-5255079

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן