את/ה רעב/ה ? הכירו את LUNCH BOX

post_12_2015_3

את/ה רעב/ה ? הכירו את LUNCH BOX

כתבה: איילת יובל דרזנר

בדרך כלל המילים "את/ה רעב/ה" הן חלק מפרסומת למזון מהיר. הפעם לא. מדובר במזון באיכות גבוה בתפיסה אחרת.

למרות שיבושי התנועה המתחוללים בתל אביב, הגעתי לרחוב לילינבלום 19, למקום של חן, לאנצ'בוקס LUNCH BOX ונהניתי מכל רגע. הכניסה למקום, הצבעים, העיצוב והניקיון. פגשתי בחור שחווה כמה שיעורים בחיים, ראה עולם, ועתה הוא בהחלט יכול ללמד אחרים מניסיונו וזה חלק מסיפורו:

post_12_2015_1

נעים מאוד, אני חן אמור (אהבה) שמגיע ישירות מקזבלנקה.

אני חי על המזון הזה משחר היותי. אני בא מבית בו יש אמא טריפוליטאית ואבא מרוקאי. אוכל עשיר ושמן. אמא באיזשהו שלב, כשהייתי יחסית צעיר, שינתה מעט את הרגלי התזונה בבית. היא עדיין הכינה בחג את החריימה והמפרום, אבל ביומיום האוכל הפך להיות הרבה פחות שמן, הרבה פחות מטוגן, יותר אפוי, מלא ירקות איכותיים, אוכל המבוסס על שמנים בריאים וגבינות. גדלתי על תפריט יחסית מאוזן שהקנה לי בסיס טוב, וזה מאוד עזר לי באופן אישי לשמור על ליין של דיאטה. כל חיי סבלתי מעודף משקל. אמא הקפידה, אולי יותר בשביל אבא על בישול בריא, אבל אנחנו, הילדים,תמיד אהבנו לאכול והרבה.

טסתי ליפן בשביל לעבוד ורציתי לטייל. אמרו לי ששם אפשר לעשות כסף. קניתי כרטיס טיסה ועליתי על מטוס. עבדתי במשך שנה ביפן. במהלך השנה עבדתי על בסטה וזה אומר שעות הפוכות, 19:00 בערב עד 04:00 לפנות בבוקר. לא יכולנו לבשל כי אתה גמור מעייפות בשעות כאלו ואין לך שום ראש לחשוב על זה ולכן כל האוכל שאכלתי היה האוכל הכי פשוט שלהם, שלהם שנקרא BENTO BOX(בנטו ביפנית זה ארוחה) כלומר ארוחה ארוזה. בכל SEVEN ELEVEN  יש להם כמות מקררים אדירה רק של מנות מוכנות. הכל מאוד אסתטי, מסודר וכתוב ברור. כל חתיכת עוף וירק מונחות בקופסה באופן מדויק ואתה פשוט נדהם מהיופי והטעם.

מה כדאי לי לבחור ? האם המזון טרי בכלל?

כשגרתי ביפן הוצאתי את ה- 20 שקלים בפעם הראשונה, טרי או לא טרי, קניתי וניסיתי. אתה אוכל עם העיניים וברגע שאתה טועם ואתה מבין שזה טעים ואיכותי אתה ממשיך לקנות. למשל, בביס הרגשתי שהירקות קרנצ'יים, הרחתי את הבשר והדג שזו האינדיקציה הכי ברורה אם הריח או הצבע לא נעימים, התייחסתי למרקם והבנתי שאני קונה משהו טוב.

מאיפה המזון מגיע?

ביפן יש תעשיית רשתות של חנויות נוחות כמו7-Eleven, Family Mart,,Lawson.

אצלנו מכירים את AMPM ו-YELLOW .ביפן הרשתות הגדולות מייצרות עבור עצמן.

'חייתי' על הקופסאות האלה כל הזמן. כשמגיעים חברים פותחים כמה קופסאות ועושים SHARING . כעבור 9 חודשי עבודה נעצרתי. תפסו אותי כי מכרתי זיופים: תיקים, שעונים של SHANEL ובשמים. נכנסתי לכלא ל- 3 חודשים. חוויה מאוד לא נעימה בעליל. אחרי שנמקתי חודשיים, בהם לא נתנו לי שום זכות, אפילו לא להודיע להורים שאני חיי ובקושי לדווח לשגרירות ישראל, אפשרו לי לצלצל. הרגשתי הכי לבד בעולם ושם פגשתי בפעם השניה את קופסאות ה BENTO BOX, כך שאם הכל רע לפחות האוכל יהיה מנחם. זו היתה נקודת האור ולצאת לסיגריה.

post_12_2015_2

מי קבע שאלו מנות טובות ומספקות?

האמת שזה דיי אישי. אי אפשר לקחת מנה או כמות אוכל מסוימת ולהחליט עבור אדם אחר. זה מאוד תלוי ביום ובאדם. יש ימים שאתה פחות רעב ובא לך סלט או מנה יותר קטנה ויש ימים שעשית אימון רציני בחדר כושר ואתה מסוגל לאכול כבשה וזה היופי, גם במנות ביפן וגם LUNCH BOX  יש תוספות וניתן לשחק עם אוכל. מנה גדולה/קטנה, מנה עם תוספת, 2 מנות עיקריות, רק תוספות, קינוח.

אני עו"ד במקצועי, ובעבר אמא שלחה אותי לעבודה עם קופסת קציצות והייתי צריך להשלים את המנה ולהכין לעצמי מנת אורז או סלט. בדירת רווקים תל אביבית כשהמטבח קטן וארון הבגדים שלך קרוב וכל הריחות עלולים להיספג, אתה לא מבשל. אז חשבתי על הרעיון מהפן הפרקטי לעשות את ההפרדה.

מה גורם לאוכל היפני להיחשב בריא?

האוכל היפני בריא בגלל היותו מלא בדגים. זה חלבון מאוד איכותי והמנות מאוזנות. כמות הפחמימה היא לא כמו בארץ שמעמיסים לך פסטה או אורז ואת נחנקת.

ומה עם שתיה במהלך הארוחה ?

ברגע שאת נכנסת למסעדה ביפן מגישים לך כוס מים. במהלך הארוחה הם לא שותים. בסוף הארוחה מגישים לך משקה חם.

מי קהל היעד שלLunch Box?

כמעט כולם מוצאים פה מענה, גם צמחונים וטבעונים. חשוב לציין שהפרדנו את אבות המזון. הפן האסתטי מגיע מיפן, הפן הקולינרי הוא תוצאה של דיאטות רבות שעשיתי אצל: מירי בלקין, שומרי משקל, יאיר קרני, ד"ר חרמון ועוד. אני בהחלט יכול להגיד שיש לי ניסיון בדיאטה. שקלתי 100 ומשהו, ירדתי ל- 70 עליתי ל- 80 וכך כל החיים. לא משנה באיזו תקופה אתה בחיים ובאיזה אורח קולינרי בחרת, אתה תמצא מה לאכול פה.

post_12_2015_3

בתמונה: עדשי בזלת

הקטגוריה החמה, מחולקת ל- 2: 'מיין בוקס וסייד בוקס'.

המנה העיקרית עשירה בחלבון. על כל אחת מהמנות יש 4 ערכים תזונתיים שהם אנרגיה, פחמימה, חלבון ושומן לכל קופסה.

למה זה חשוב בשביל טבעוני למשל? כי מי שמעולם לא טעם בשר או הפסיק לאכול, חסרה לו כמות מסוימת בחלבון ואנשים אלו מתקשים לאכול את הכמות הזו במהלך היום. ברגע שהם נכנסים לפה הם רואים בצורה שקופה וברורה על התווית כמה חלבון יקבלו מהמנה.

בנוסף Lunch Box ניתן למצוא ארוחה מוכנה הכוללת פחמימה, חלבון וירק בכמות מאוזנת 1/3 1/3 1/3.

מי מכין את ארוחות ה-Lunch Box ?

אנחנו מכינים הכל. מהרטבים, יוגורטים, קציצות דגים, קינוחים והפחמימות. במטבח יש שפים ודיאטנית שמגיעה על מנת לבקר את השפים ולראות שכמויות השמן נשמרות. כולם ישראלים. את המזון פיתחנו עם שפים יפנים. הם המליצו איך לסדר את המנות ואילו צבעים לשלב.

כמה זמן ניתן להחזיק את המנות במקרר ? האם ניתן להקפיא?

אורך החיים הוא עד 3 ימים במקרר. על כל מנה מצוין התוקף. אנחנו לא ממליצים להקפיא את המזון מהסיבה הפשוטה שהן כוללות ירק ואחרי הפשרה וחימום הירק כבר לא כזה טעים.

Lunch Box הוא מזון ישראלי ולא יפני. הרכיבים במזרח התיכון ובפרט בישראל מצוינים.

מטרתנו היא להשריש את ההרגל הנח לקום בבוקר ובדרך לעבודה לעבור דרך חנות הנוחות, לרכוש את המנה שבא לך ובצהריים לחמם אותה ולאכול, מבלי לצאת מהמזגן או ללכת בקור ולעיתים בגשם.

הקופסה מותאמת למיקרו. המדבקות מיוצרות עבורנו מהספק של אל-על וכמו שאת יכולה לראות, האיכות של הקופסה והמזון נעמד בסטנדרטים גבוהים.

מה החזון שלך ?

סופרים ענקים בעלי שדרות של מקררים בסניפים מעוצבים של אוכל מוכן. אחרי יפן טיילתי בפריז וראיתי את Picard, בלונדון ביקרתי את Marks & Spencer ובניו יורק יש את Wolfood ושם טריליוני אנשים נכנסים וזה מאוד נח ונגיש.

היכן אתם פעילים?

במרכז הספורט של אוניברסיטת תל אביב הקהל מאוד אוהב אותנו. מדובר בקהל שבא להתאמן והגברים במיוחד מודעים למזון ורוצים חלבון אחרי אימון מסיבי.במקום לאכול קופסת טונה המתאמן אוכל 22 גרם חלבון או פרגית עם פסטו ירוקה,וכך מזין עצמו במזון טוב, טעים ומודע.

באוקטובר אנחנו נכנסים לסמינר הקיבוצים בה משנים את הרגלי הקפיטריה שעד עתה מכרה בורקס ובייגלה לטובת הסטודנטים שחלקם אף לומדים מחול ואומנויות והם בעלי מודעות טיפה יותר נרחבת לתזונה, אותה ינחילו בעתיד לתלמידים.

לקראת סיום, חן מבקש להוסיף משהו פרסומי למען הצעירים

הקונספט של Lunch Box נולד כדי להעניק מענה בפרט לח'ברה צעירים. כתל אביבי גם אני אוכל המון בחוץ. אני מניח שיש כאלו שיגידו שחלק מהמנות קצת יקרות, למרות שהן נעשות ללא חומרים משמרים והן טריות, ולכן מהשעה 18:00 בערב יש הנחות יפות הנותנות מענה למי שרוכש אוכל מוכן לאותו ערב או ליום המחרת.

post_12_2015_4

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן