אש ספרדית – מהפלמנקו ועד ללטיני

להקת סנסיבלה

בתוספת נגיעות אתניות מהדיוואן ועד לאיספהאן

שרון שחר ולהקת סנסיבלה
אורח מיוחד – אמנון צארום

חמישי, 04 מאי 2023 בשעה 20:30    
והמרכז האתני הרב תחומי ענבל, יחיאלי 6 נווה צדק תל-אביב
כרטיסים – 80 שקלים בטל. 03-5173711 או בקישור 

מופע חדש משלב בין מוזיקה ספרדית, אנדלוסית צוענית ודרום אמריקאית למוזיקה אתנית פרסית, שורשית ותימנית. 
את המופע יצרה הזמרת שרון שחר, שגדלה על ברכי הדיוואן התימני, המשיכה בהשכלה מוזיקלית קלאסית והתחברה למוזיקה הספרדית דרך נגן הפלמנקו אמנון צארום, אף הוא בעל שורשים תימנים.
בהמשך יצרה את להקת "סנסיבלה", שמלווה אותה במופע החדש.
המופע כולל מוזיקה שורשית בצד להיטים של אמנים ספרדים: מרסדס סוסה, ג'יפסי קינג ואחרים. במופע הבכורה יתארח אמנון צארום, שעבר את גיל 80!.
מגיל צעיר גדלה שרון שחר אצל הורי אמא, בית עובדיה יעבץ, רבה של קריית עקרון ואחד מפעילי העלייה הגדולים של יהדות תימן.
הרב יעבץ היה עילוי, רב העיר צעדה מגיל צעיר, מנהיג שעלה בראש קבוצה לישראל ב 1949 והמשיך להיות פעיל עלייה עד לשנת 1960 בה התמנה כרבה של קרית עקרון. 
הרב והרבנית עודדו את שרון לשיר. כבר בגיל 15 היה לה קול של אישה בשלה ורבת ניסיון.
"סבא היה מגיע להופעות שלי ועודד אותי לשיר. אני חושבת שהוא לא היה אוהב את ההקצנה הדתית שאנו רואים היום"" אומרת שחר.
הרב, שהיה גם חזן, העניק לשחר חינוך מוזיקלי בדרכו ולימד אותה את רזי הדיוואן התימני, שהוא ספר שירים של יהדות תימן, המכיל בתוכו שירים לשבתות, לחגים ולאירועים שונים, שאת חלקם כתב שלום שבזי.
"לפני כשנה, סבי שנפטר כבר לפני 11 שנים, הופיע בחלומי, לבוש חולצה לבנה ומכנסיים שחורים, ממש כמו שאני זוכרת אותו, וביקש ממני לשיר משירי הדיוואן התימני. מאז אני מקפידה לשלב אותם בהופעות".
דודה של שרון, יעבץ נתנאל, מורה ומרצה לפיסיקה שכתב ספרים בתחום זה, שולט בשירת הדיוואן,  ומסייע לשרון בתחום זה.

מגיל צעיר שרה ורקדה. היא השתתפה בלהקה הייצוגית של הסוכנות היהודית, "אורות השכונה" ביחד עם רינת גבאי, מיטל טרבלסי, רחל ראובן. יחד איתם ועם המדריכים יורם צדוק ואבי דור יצאה לסיבוב הופעות ברחבי העולם. כשהתגייסה, שולבה  
בצוות הווי של חיל הקשר ברמת הגולן.

שרון למדה פיתוח קול אצל טובי המורים והמשיכה תמיד לשיר ולהופיע, גם כשעברה לאילת אחרי גירושיה הראשונים וגם כשהתגוררה תקופה בניו-ג'רסי. היא שרה פופ אופרה ושירי מחזות זמר, ותמיד המשיכה לחפש את הקול האותנטי שלה, עד הפגישה עם אמנון צארום.
"אמנם דרכנו המוזיקליות נפרדו", אך תמיד אזכור איך הוא הוביל אותי לעולם הספרדי", היא אומרת.
שרון, שאין לה משפחה משלה, בנתה לעצמה משפחה אלטרנטיבית, להקת סנסבילה, אליה הצטרפו המאפרת המקצועית אורנה רימוק ואיש הסאונד והתאורה קובי שלום.  כל אחד מהנגנים הוא עולם ומלואו וביחד הם יוצרים עולם עשיר משותף.
"השאיפה שלי היא לחבר את האנשים אל המוזיקה השורשית, האמונית, האותנטית. מוזיקה ספרדית, תימנית, אנדלוסית, שמחוברת מאוד לאדמה. אני רוצה להחזיר את האנשים אל המקורות שלהם, מרגישה שכיום אנשים צמאים לכך מאוד".

חברי הלהקה

אורח מיוחד במופע- אמנון צארום, – מחלוצי נגני הפלמנקו בארץ ומקים "בית המוזיקה" ברחובות ללימודי פלמנקו ולמכירת כלי נגינה.

  • בר הלוי – גיטרה. בנוסף, הוא גם מעבד ומלחין. בעל תואר ראשון במוזיקה מ"ברקלי" שבבוסטון. מוביל הרכבים שונים בתחום של מוזיקת העולם והפולקלור מוזיקלי.
  • מאור מדמון – כלי הקשה. כמו כן, מאור הוא אמן יוצר, לומד מוזיקה הודית באמצעות תופי הטאבלה וגם על גיטרה. הוא גדל בבית ממוצא תימני ומרגיש קרוב מבחינה אנרגטית למקצבים מכל העולמות.
  • עזרי פינקר – כינור. מנגן מגיל 6. בסוף שנות ה-20 לחייו, אחרי הפסקה ארוכה מנגינה, התאהב במוזיקה שורשית ערבית ומאז מנגן ופעיל בז'אנרים אתניים רבים נוספים: פרסי, טורקי, בלקני, פיוטים ועוד. בנוסף לכינור הוא מנגן גם על קמנצ'ה, עוד, סאז (בגלמה), ויולה, דרבוקה ודאף.
  • ירין סוויד – כינור ומגוון כלי הקשה: יוקללה, בנג'ו, עוד ומנדולינה. ירין מנגן בסגנונות פולק, רוק, ג'אז, מוזיקה פופולרית ומוזיקה מסורתית מן המזרח וצפון אפריקה. מורה לנגינה על בנג'ו.
  • גיא שיר- זמר אורח קבוע.

 

לפרטים נוספים: יהודה קורן 052-3350928.

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן