אשליית הצמיחה – ההכנסה שהתחפשה לרווח

שטרות ומחשבון על שולחן עבודה

כל יזם, איש עסקים ובעל חברה חולם על צמיחה. לרוב היא מלווה בגידול בהכנסות, במספר המועסקים, בשטחי המשרדים, ובתחושה נפלאה של הצלחה והגשמה.

אלא שלעתים מגלים שמדובר רק באשליה, כי כאשר מורידים מההכנסות את כל ההוצאות שבאופן לא מפתיע גדלו ביחד עם ההכנסות, מגלים מספר מאכזב בשורה התחתונה.

בחלק גדול מהמקרים גם לא צריך לחכות עד שהרואה חשבון יקרא לנו למשרדו לחתימה על הדוחות הכספיים המאכזבים. הרבה לפני, חשבון הבנק יאותת לנו שמשהו לא כשורה, במיוחד סביב המועדים הרגישים האלה של תשלומי משכורות, תשלומי מוסדות ותשלומים לספקים. במקרים רבים גבולות הגזרה של מסגרות האשראי יימתחו עד הקצה, ואז עוד חשבונות בנקאיים יפתחו, עוד קווי אשראי יינתנו.

הסחרחורת שאנו עלולים לקבל אז עלולה לגרום לנו לאבד גובה מהר ואנו נמצא את עצמנו על הקרקע, לצד מסיכה שנפלה כשההכנסה שהתחפשה לרווחה לא באמת הצליחה לכסות את כל ההוצאות שהצטברו והתשלומים שנדחו.

אז איך נמנעים מלהיכנס למחול השדים הזה? או איך יוצאים ממנו אם זיהינו שאנו כבר שם?

אז כמו שבדיאטה הדרך הכי מהירה להוריד משקל היא פשוט לא להעלות אותו, הדרך הכי טובה לצאת מהסחרחורת הפיננסית היא לא להיכנס אליה מלכתחילה, דהיינו לשמור על אצבע על הדופק בשוטף- לבדוק כל חודש כמה כספים נכנסים וכמה יוצאים – גם בחשבון הבנק וגם בדוח הכנסות והוצאות, לשים לב למועדי התקבולים והתשלומים ולוודא שתמיד יש מרווח ביטחון בין גובה ההכנסות לגובה ההוצאות.

בקיצור, תמיד תהיו קשובים לתוצאות העסקיות שלכם ואם יש צורך, אז אל תהססו לעצור, לבחון ולהבין ממה נובעת הבעיה, ולפעול מיד לשיפור המצב. לא תמיד השיפור יהיה מיידי, אבל עבודה נכונה לאורך זמן תביא את התוצאות הרצויות.

ואם אתם מרגישים שלבד אתם לא משתלטים על המצב, אל תהססו לפנות ליעוץ פיננסי עסקי שיוכל גם לעזור לכם לצאת מהפלונטר וגם לייצר תשתיות לניהול פיננסי שיאפשר לכם לצמוח בעתיד בראש שקט.

ועכשיו, לכבוד חג פורים אני רוצה לתת משלוח מנות- 15 דקות של שיחת יעוץ שבה תוכלו לקבל אבחון וכלים לצמיחה עסקית עם שליטה פיננסית מלאה. לקביעת השיחה לחצו על הלינק הבא: https://calendly.com/yulia-levy-cpa

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן