אינפלציה בישראל יולי 2022

אילוסטרציה גבר בוכה מטפס על פס גרף

"ריבית בנק ישראל עלתה ב-0.5%", "הדלק עלה ב-25% השנה", "החלב עלה ב-14%" – זעקו כותרות העיתונים וערוצי החדשות בשבועות האחרונים לאחר שהבחירות הפכו לעובדה מוגמרת.

אז למה המחירים עולים? ואיך "בנק ישראל" מנסה להתמודד עם עליית המחירים הגבוהה?

מחירי המוצרים, סחורות ושירותים במשק הישראלי מושפעים מאוד מעלויות הייבוא העולמיות שעלו מאוד בשנה האחרונה – פקקי שינוע ועיכובים בשרשרת האספקה (סגרים בנמלים ובייצור של סין) בעקבות גל ביקושים גבוה מעל יכולת הייצור של היצע המוצרים. המלחמה באוקראינה גרמה לעליות מחירים של סחורות בסיסיות – חיטה, נפט, גז ועוד. בנוסף לזאת מדיניות הבנקים המרכזיים בעולם ושל הממשלות במהלך תקופת הקורונה היתה הגדלת היצע הכסף על ידי ריבית נמוכה בקווי אשראי וחלוקת מענקים.

"בנק ישראל" העלה את הריבית במשק כדי לגרום להאטה בביקושים של עסקים ופרטים למוצרים ובכך למתן את עליית המחירים, עליית הריבית גורמת להתייקרות קווי אשראי ובכך האטה בצריכה, בנוסף עליית הריבית על הפיקדונות גורמת לציבור "לחסוך" את כספו ופחות לצרוך ובכך האינפלציה צפויה לחלוף. כמובן שלעליית הריבית השלכות שליליות על נוטלי המשכנתאות ומשקי הבית.

ההמלצה שלי היא לא "להתעצל" ולתכנן את העתיד, האינפלציה עדיין לא מאחורינו ואני מזמין אתכם ליצור איתי לתיאום תוכנית פיננסית מותאמת אישית לצרכים ולמטרות האישיות.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן