אין אש בלי עשן

5 בקבוקי אלכוהול

Powered by Textkol.com

כמה פעמים קרה לכם המקרה הבא? הזמנתם כוסית ויסקי, וגיליתם שמדורה שוכנת בכוסכם?

 לא, הוויסקי לא מקולקל הוא פשוט ויסקי מעושן ומי שאוהב את הקטגוריה הזאת הוא לרוב גם פנאט ומחפש בקבוקים מעושנים. אז למה לי בכלל עשן בכוסית ומדוע הוא בכלל שם? הפתרון לחידה הוא די פשוט – בעבר כשרצו לקלות את השעורה לפני הבישול לא היו יותר מידי עצים באיי סקוטלנד ובכלל באי המרכזי (לא בסדר גודל שבו זקוקה המזקקה כדי להתקיים). לכן השתמשו באדמת בוץ בשם כבול שמוציאה כפי 3 עשן יותר מפחם אך נשרפת יותר מהר ממנו. כתוצאה מתהליך הייבוש העשן נספג בשעורה ונותן לו את טעמו המעושן אותו אנחנו חווים ברגע הלגימה.

בגדול כיום ויסקי מעושן מיוצר כמעט בכל אזור בסקוטלנד אבל המכה של העולם המעושן שוכן לו בשקט בשקט באי איילה שנמצא דרום מערבית מהאי המרכזי. יש האומרים שפסטיבל הוויסקי הטוב בעולם מתקיים לרוב באזור מאי ולמעשה בכל יום מזקקה אחרת מהאי מארחת את הפסטיבל ולרוב המזקקות גם מוציאות הוצאות מיוחדות שניתן לרכוש רק שם. נכון לעכשיו 9 מזקקות פעילות באי, כשהוותיקה ביותר הינה מזקקת בואומור שנוסדה בשנת 1779 והחדשה ביותר הינה ארדנאו שהוקמה ב-2018, עוד 4 מזקקות נוספות יצטרפו בשנים הקרובות.

ללא ספק הבקבוק האהוב ביותר מהאי הינו לגבולין 16 והוא מכונה הנסיך מאיילה ואם אני יכול לתת לכם המלצה לבקבוק נהדר להתחיל איתו את מסע המעושנים שלכם, אני לרוב אמליץ לכם להתחיל עם קאולילה 12, אין מה לעשות בסופו של דבר הוא אחד הקלאסיקות שאתם חייבים להכיר.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן