איך יודעים שבא הסתיו?

כריכה כפולה

מסתכלים סביב סביב, ואם רואים חצב, ציפורים נודדות, נחליאלי ועלים נושרים – אז יודעים שבא הסתיו.

בתרבות ובשירה הסתיו מסמל נוגות עדינה ועצב רומנטי, מאחר שזו התקופה שבהּ מתחיל מזג האוויר להתקדר ולהתקרר, אך ללא הסערות העזות של החורף ולבלוב הצמחייה של אמצע החורף והאביב.

במערכי שיעור בגנים הפרטיים מכינות הגננות את הילדים להכיר את העונה המיוחדת לפני בוא החורף. בגן מכירים את תכונות עונת הסתיו כחלק ממחזוריות גלגל עונות השנה, את סימניה והתופעות הקשורות בה. העלים, החילזון והנחליאלי ובדרך מדברים על פיתוח הבעה עצמית והעלאת רגשות.

וכאן מגיעה התחושה שלי לסתיו. לפרוזדור היפה והצבעוני שמכין אותנו ההורים והילדים לקראת עונת החורף, עונה של ההתכנסות פנימה לתוכנו, מתחת לשמיכות בחיפוש אחר חום.

הסתיו שלי כאמא וכמטפלת שעוסקת בהדרכת הורים, לי תמיד הסתיו מזכיר את אמא אדמה המכינה את עצמה לעונת החורף, לגשמים והברקים ותהיה מוכנה לכל מה שלא יהיה.. בטבע בעלי חיים מכינים להם גומחה להסתתר בה טוב יותר וכדי ליצור להם ולגוזלים ולגורים הגנה. אם בקיץ אנחנו חוגגים הרבה בחוץ בים ובבריכות וכמה שיותר שיטוטים בטבע אזי בחורף אנחנו כהורים מכינים את הערכה שאפשר לשחק איתה בימים קרים. משחקי קופסא, ספרים הפעלות של בית.

כאן מציעה אני לכם את האבירים שלי, ספר טוב שיש בו סיפור לילדים והפעלות נוספות, ככה לימים קרים. עכשיו יוצאת לדרך גם הצגה שלי ושל סיגל משל המאיירת עם בובה של האביר יובל שתצא לבתי הספר ולגני הילדים לקראת החנוכה.

אבירי המ.ל.ך מחכים לכם ישירות באתר מילת בחנות, בספרית אדלר או דרכי באתר מילת פרטים: www.milat.co.il , בדצמבר יפתח קורס הדרכות הורים בנס ציונה, רחובות וראשל"צ, השאירו פרטים ונחזור אליכן.

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן