איך הכל התחיל?

ציור אישה מסמנת וי בידה

החודש מציינים את יום נשות העסקים, יום שבעיני חשוב מאוד כיוון שאני נמנית עמן. מהו יום נשות העסקים ואיך הכל התחיל?

הנה כמה עובדות היסטוריות: יום נשים בעסקים נחגג לכבוד השיוויון בין נשים לגברים בעולם העסקים.

מאז שנת 1940 (בזמן מלחמת העולם השנייה) הנשים הולכות ותופסות תפקידים משמעותיים יותר בעולם העסקי.

גם כיום כמו בעבר לנשים יש בסיס כמעט זהה לגברים כשמדובר בעולם העסקי וכיום אפשר למצוא לא מעט נשים שהן בעלות חברות גדולות או מנהלות בכירות בתאגידים ובחברות.

 הילרי א. בפטון ג'וניור יזם והקים את עמותת לקידום נשות העסקים האמריקאיות עם שלוש נשות עסקים מקנזס סיטי.

כך הוא כתב: " התחושה שלי היתה שלכל הנשים מגיעות הזדמנויות עסקיות שוות, הן הצליחו לצבור ידע עסקי אדיר במהלך מלחמת העולם השנייה, באמצעות הצורך שנוצר, והרגשתי שיש צורך בארגון חדש למען כל נשות העסקים"

מאז שנת 1983ב-22 לספטמבר מציינים בכל רחבי העולם את יום נשות העסקיםהבין-לאומי, באותו יום מקיימים אירועים שונים במטרה לפתח את הרשתות העסקיות שלהן ולשתף בחוויותיהן.

כאחת מבעלות העסקים, חשוב לי לציין שלא תמיד פשוט לנו כנשים לשלב קרירה וחיים אישים. אמנם אני בעלת עסק אך אני גם אישה של, אמא ועקרת בית. אישית חשוב לי להצליח בכל אחד מן התפקידים האלה.

 אבל איפה עובר הגביל הדק בין כל המשימות? מתי אני צריכה להחליט מה הדבר הכי חשוב כרגע ? איך ניתן לשלב בין התפקידים ? איך לנהל ולחלק את הזמן כדי שלא אהיה בחוסר מנוחה כיוון שלא הספקתי אולי לסיים משימה זו או אחרת?

בחלוף השנים למדתי לתמרן בין כל המשימות ,למדתי לא לדחות שום משימה ולבצע אותה באופן מידי. כמו שידוע לכם יש לי המון דייט לייט כמו סגירת המגזין ,או הכנות לחוייות קולינריות או כמו השנה כתיבת ספרי הבישול שלי.

עם השנים גם למדתי שישנם מצבים מסויימים שבו אני צריכה ללמוד לשחרר את מה שלא משרת אותי יותר או ללמוד ליצור ולחדש פעילויות שונות ,אך הלמידה שבעיני היא החשובה ביותר היא לדעת לשים גבולות אם לעצמי או אם לאנשים שסביבי. משימה זו לא תמיד היתה קלה ועדיין לפעמים היא קשה לי.  מי שמכיר אותי יודע שאני טוטאלית בכל אשר אני עושה. כעקרת בית אני חייבת שביתי יהיה תמיד מסודר ונקי (אני חולת נקיון),כחברה וכנטוורקיסטית מכיריי וחבריי יודעים שאני תמיד שם עבורם בכל עת ובכל שעה ,זוכרים ציינתי מעלה שאני אדם טוטלי ,אני גם ב-25 שנה נמצאת בעולם הנטוורקינג ושמתי לרגלי לעזור ולקדם כל בעל עסק להצליח בעסקיו בין שהוא מתחיל ובין שלא. וכאמא ורעיה חשוב לי לשמור על המסגרת המשפחתית ולדעת לשים גבול, לדעת מתי להניח את הטלפון, מתי להגיד לא ומתי להיות אסרטיבית.

להיות אשת עסקים בעיני דורש המון תכנון, התמדה כמובן המון מוטיבציה ותשוקה.

אני גאה להיות אשת עסקים אך עם זאת גאה גם להיות רעיה ואמא ולרוב מצליחה בכל אחד מתפקידי. לכבוד השנה החדשה אני מאחלת לכל נשות העסקים בישראל שנה של שגשוג, הצלחה וכמובן הגשמה אישית.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן