תערוכת "מאסף" – מוזיאון אשדוד לאמנות

--Rami3_JPmax -

"מאסף"

התערוכה מְאַסֵּף שתיפתח במוזיאון אשדוד לאמנות ב-26 בינואר, מציגה עבודות נבחרות מאוסף המוזיאון, ומבקשת לזכך את המהלך המוזיאלי המתהווה במוזיאון אשדוד לאמנות מאז פתיחתו ב-2003.
בשנים האחרונות המוזיאון מבסס את צביונו כמאופיין בבחינה מתמדת של סוגיות הנוגעות לזהות מקומית. מהלך זה נרקם בשנים האחרונות במספר תערוכות שהוצגו במוזיאון, אשר ביקשו לחשוף ולבחון את המרכזים העצביים הרגישים של התרבות הישראלית העכשווית, כמו גם את התנודות הטקטוניות חסרות המנוח המטלטלות אותה. בהתאם, נרכשו לאוסף עבודות של אמנים שהציגו בתערוכות המוזיאון, והוא הועשר גם בעבודות מאת אמנים נוספים העוסקים בנושאים אלו. התערוכה "מאסף" מציינת אפוא נדבך נוסף בניסוח הדי-אן-איי של מוזיאון אשדוד לאמנות.

יום חמישי ה-26 בינואר- 27 במאי, מוזיאון אשדוד לאמנות.

"המאסף", תערוכה חדשה שתפתח ב-26 בינואר במוזיאון אשדוד לאמנות, מציגה עבודות נבחרות מאוסף מוזיאון אשדוד לאמנות מאז פתיחתו ב-2003, ומבקשת לזכך את המהלך המוזיאלי המתהווה במוזיאון לאורך שנותיו.

בין השנים 2004 -2011 כיהן יונה פישר כאוצר המוזיאון וכיועץ אמנותי שלו. בשנים אלה, פעל פישר בנחישות לייחד את המוזיאון ולמסד את ההכרה בו. עקרון המפתח שהנחה אותו בגיבוש מדיניות המוסד היה הגדרתו כמוזיאון "רגיונלי" – מודל שמקורו בצרפת, שם מבחינים בין מוזיאונים מרכזיים לבין מוזיאונים אזוריים הממוקמים בערי שדה, שמתייחסים לתרבות ולהיסטוריה המקומית. מודל זה סייע לאפיין את ייחודו של המוזיאון מול מוזיאונים פריפריאליים אחרים בארץ, באמצעות פעילות בעלת גוון מקומי, שאינה מסתפקת בהשלמה של מהלכי המרכז. הקמת אוסף המוזיאון והנהגת תצוגה קבועה מתוכו היו חלק ממהלך כולל זה.

חלק חשוב באוסף מוזיאון אשדוד לאמנות הוא האוסף על שם יונה פישר, המורכב ברובו מעבודות של אמנים שעבדו עם פישר במשך השנים ואף הציגו במוזיאון. לרוב, בחרו האמנים עצמם את העבודות, על רקע דיאלוג ישיר או עקיף שניהלו עם פישר. ב-2013 הוצג האוסף בתערוכה, ששיקפה את הדרך שעשה המוזיאון בעשור הראשון לפועלו וציינה את פרישתו של פישר. עבודות רבות מאוסף זה מוצגות בתערוכה הנוכחית.

בשנים האחרונות המשיך המוזיאון לבסס את זהותו כמאופיינת בבחינה מתמדת של סוגיות הנוגעות לזהות מקומית. סוגיות אלו נבחנות על רקע אופייה הייחודי של העיר אשדוד – העיר הישראלית הראשונה שתוכננה והוקמה לאחר קום המדינה – כעיר מהגרים ים תיכונית, מרובת זהויות ורב-תרבותית. המהלך נרקם במספר תערוכות שהוצגו במוזיאון. התערוכה "דרייב אין" (ינואר 2015) הציגה לראשונה את מהלכי ההתבססות של הצילום האישי באמנות ובתקשורת בישראל, כעוסק בשאלות של מקומיות וזהות. טרילוגיית תערוכות שהוצגו בשיתוף פעולה עם פסטיבל מדיטרנה הציעה דיון מושגי בזהות הנתונה בשינוי ובהתהוות מתמדת: התערוכה הראשונה, "עד שתצא מקולי" (מאי 2014), עסקה בניסוח זהותם של בני הדור השלישי והרביעי להגירה כסינתזה בין משקעי המסורת ודפוסי תרבות מערביים; השנייה, "הים האחרון" (יוני 2015), בחנה את מקומו של הים התיכון בתרבות ובאמנות הישראלית; והשלישית, "במקום מקום" (יוני 2016), קישרה בין המקומיות הישראלית ותנועות ההגירה במציאות הגלובלית. כולן ביקשו לחשוף ולבחון את המרכזים העצביים הרגישים של התרבות הישראלית העכשווית, כמו גם את התנודות הטקטוניות חסרות המנוח המטלטלות אותה.

אם בראשיתו התבסס אוסף מוזיאון אשדוד לאמנות על תרומות ולא שיקף מדיניות איסוף מובהקת, בשנים האחרונות הוא מתמקד בליבת תחומי העניין של המוזיאון. כך, נרכשו לאוסף עבודות של אמנים שהציגו בתערוכות המוזיאון, והוא הועשר גם בעבודות מאת אמנים נוספים העוסקים בנושאים אלו. התערוכה "מאסף" מציינת אפוא נדבך נוסף בניסוח הדי-אן-איי של מוזיאון אשדוד לאמנות.

פתיחת התערוכה –יום חמישי 26.1.17
תאריך נעילה- 27.5.17
אוצרים: יובל ביטון, רוני כהן בנימיני

שעות פעילות המוזיאון
ימים א', ג', ד', ה' 9:00 – 16:00
יום ב' 9:00 – 20:00
שישי, שבת 10:30 – 13:30

מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8, אשדוד | 08-8545180/1 |www.ashdodartmuseum.org.il

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן