תמחור מוצר/שרות מאמר מספר 1

o_198l4im84sfrhvj1hur12o91b432l

מאת: רונן ברלב – רו"ח 054-4821190

תמחור- קביעת מחיר למוצר או לשירות שאנו נותנים.

קביעת המחיר בו נרצה למכור את המוצר אינה פשוטה. מחד, עלינו להעריך את ההוצאות שלנו בעת ייצור המוצר/השירות אותו אנו נותנים. מאידך, אין להתעלם ממגבלות שוק כדוגמת, מחירי המתחרים, היצע וביקוש למוצר שלנו, ועוד. מכאן, שבעת קביעת המחיר עלינו לבחון בראש ובראשונה את הייחודיות שלנו על פני אחרים זאת כדי שנוכל להצדיק, בעת הצורך, מחיר גבוה יחסית.

מהן ההוצאות שלנו? זוהי שאלה חשובה מכיוון שפעמים רבות אנו כוללים רק הוצאות ישירות כדוגמת חומרי הגלם ושעות העבודה אותם השקענו אם מדובר במוצר, או את שעות העבודה שהשקענו אם מדובר בבניית שירות .אלו הוצאות ישירות, כלומר הוצאות שניתן לייחס אותן ישירות לייצור המוצר/השירות. הוצאות אלו קל יחסית לתמחר (אם כי יש מי שיגידו שקשה לנו לקבע מהי עלות שעת עבודה שלנו).

זוהי טעות. יש לכלול גם הוצאות עקיפות, כלומר, הוצאות שאינן קשורות ישירות למוצר /שירות. דוגמאות: הוצאות משרד/הוצאות חדר העבודה (חשמל, ארנונה….). הוצאות אלו אנו משלמים ואי הכללתן במסגרת העלויות גורמת לכך שאנו עלולים שלא לקבוע נכון את מחיר המכירה המתאים לנו (לפני התאמות הנובעות כפי שצויין לפי כן מביקוש בשוק, בידול המוצר שלנו וכדומה).

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן