משברים זה דבר קשה.
משברים משאירים אחריהם איי חורבות,
אנשים שנפגעו הן בריאותית והן כלכלית,
אנשים שאיבדו הכנסה, פרנסה, עסק.
אך משברים גם נגמרים בסוף,
ובסופם מגיעה צמיחה, רעננות, חדשנות.
אם נסתכל מנקודת מבט עסקית על המשבר שפוקד אותנו,
הרבה עסקים לא יצלחו אותו.
עסקים שסגרו את שעריהם, כי היה סגר ולא קמו בזמן למכור באינטרנט.
עסקים שאיבדו את הקשר עם הלקוח, כי אם אין חנות – לא רואים זה את זה.
עסקים שלקוחותיהם שכחו מהם – כי וואלה, כבר 3 סגרים שלא קנינו שם, אנחנו בקושים זוכרים על מי מדובר.
אבל הרבה עסקים יתרוממו מעל הנקודה שהיו לפני המשבר,
ויחוו פריחה שקשה היה לדמיין שתגיע בלי המשבר הזה.
ההבדל בין שני סוגי העסקים האלה הוא ניצול זמן המשבר.
העסקים שינצלו את שארית הזמן האחרונה, לפני שהמשבר הזה מסתיים לגמרי,
וישקיעו בתשתיות חדשות לעסק, הם אותם עסקים, שבתום המשבר, התשתיות החדשות יזניקו אותם קדימה.
עסק שניצל את הזמן הזה להקמת עמוד פייסבוק שלא היה לו, העלאת סרטוני תוכן איכותיים ליו טיוב, או כמו העסקים שאני מייעץ להם – מועדון לקוחות משלהם באפליקציה, הוא עסק שמתחיל לייצר פריחה כבר מעכשיו.
פריחה שהיא יציבה, איכותית ומזניקה את העסק קדימה.
עסק שיש לו ערוצי הפצה רבים הוא עסק שהוא קצת יותר חסין למשברים,
הוא עסק עמיד יותר, מוכר יותר וחזק יותר.
קחו את הזמן הקצר שנותר עד שהמשבר הזה לגמרי מאחורינו, הרימו לכם תשתיות חזקות וחדשות.
אין דבר יותר טוב שאתם יכולים לעשות עבור העסק שלכם.