שגרה, זה רע? (ספויילר: לא!)

שגרה--זה-רע--רעות-מויאל

תחילת שנת הלימודים המתקרבת מסמלת עבור רובנו את החזרה לשגרה.

על פי הפילוסופיה הסינית השגרה והשמירה עליה מקושרת ומשויכת לאלמנט האדמה, ובתוכו מערכת העיכול – הקיבה והטחול שלנו, האנרגטיים כמובן.
כאשר מערכת העיכול שומרת על שגרה – אוכל בשעות מסודרות, מזון מוכר ושאינו מאתגר את מערכת העיכול – ניתן לשמור על איזון מבלי לסבול מכאבי בטן, חולשה, עייפות ועוד.

לאחר קבלת המזון מהקיבה שבה מתרחש הפירוק הראשוני של המזון והשתיה, תפקידו של הטחול הוא לעשות עיבוד, טרנספורמציה ושינוע של האנרגיה שמגיעה מהאוכל והשתיה והעברה נכונה שלו לחלקי הגוף בהתאם לתפקיד האנרגיה שיוצרה ובהתאם לצורך.

כאשר אלמנט האדמה יוצא מאיזון נוכל לראות מעבר לסימפטומים הפיזיים אדם שמתקשה להתמודד עם השגרה או אדם שמאוד זקוק למסגרת קבועה בצורה אינטנסיבית וללא פרופורציה, אדם שסובל ממחשבות אובססיביות או דאגת יתר – שזהו בעצם עיכול מחשבתי, מנטלי המתרחש במקביל לעיכול הפיזי.

על מנת לשמור על אלמנט האדמה מאוזן כמובן שהחלק החשוב הוא התזונה.

ההמלצה: לאכול בשעות מסודרות וקבועות, מזון שאינו מתוחכם מדי – אנחנו לא רוצים לאתגר את מערכת העיכול – לא מתובל מדי, לא חם מדי ולא קר מדי.
לשמור על איזון ברמת האנרגטיקה של המזון – הטמפרטורה שלו, האיכות שלו – האם הוא מכניס אנרגיה חמה או קרה אל הגוף, האם יש לו תנועה כלפי מטה, האם הוא עלול לגרום לתקיעות לנפיחות, לכאבים, לשינויים ביציאות.
בכל עונה ישנו מזון מומלץ על פי תנאי הטבע, כאשר נהיה קשובים לטבע ולגוף – הבריאות שלנו תהיה בהתאם.
חשוב לשמור על גיוון – למשל תזונה יומית שמורכבת מסלט, גבינות, וכריכים – יכולה להיות אולי בריאה במרכיביה אך היא תזונה קרה, ולכך עלולות להיות תופעות לוואי כמו נפיחויות, תחושת כבדות, שינויים ביציאות ועוד.

חשוב לזכור – אין תזונה אחת שנכונה לכולם, אלא מותאמת אישית.
ואין מזונות או סוגי שתייה אסורים לכולם – יש להתייחס למינון, לתיזמון ולאדם עצמו.
מזמינה אתכם להתייעץ עם בעל מקצוע מתאים במידה ואתם מעוניינים לשמוע מהי התזונה הנכונה עבורכם, על פי אורח חייכם, מצבכם הבריאותי והיעד שלכם.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן