רק מילה טובה או שתיים

זה מרגיש נפלא לקבל מחמאה.
למעשה מדובר בדרך דו סטרית, נותן המחמאה מרוויח לא פחות ממקבל המחמאה ברמת השמחה, שביעות הרצון ואפילו התועלת הבריאותית.
מחקרים מראים שכאשר אנו אומרים משהו נחמד ועושים טוב לאדם אחר, המוח משחרר אוקסיטוצין הלא הוא "הורמון האהבה" מה שגורם לנו להרגיש טוב יותר.
נוכחות האוקסיטוצין משמעותית עבורנו בחיים בכלל ובמצבי לחץ בפרט.
כאשר אנו חיים בתקופה כזו של סטרס, מסגר לסגר, חוסר ודאות, משברים בריאותיים וכלכליים הגוף והנפש נמצאים בסטרס שעלול לפגוע בבריאות שלנו בהמון דרכים ולהביא גם מחלות.
האוקסיטוצין חוסם הורמוני סטרס, מרגיע ומשפר מצב רוח ומשפיע על אהבה וקשרים חברתיים ומאפשר לייצר גם התנהגויות חיוביות כמו נדיבות, אמפתיה ומתוך כך עשייה חברתית, עזרה לזולת ועוד.
ישנן דרכים מגוונות לעודד הפרשת אוקסיטוצין מלבד לידה והנקה כמו מגע, ליטוף, חיבוק וגם
מתן מחמאות אמיתיות וכנות.
זו דרך נפלאה וסופר קלה לזמן אוקסיטוצין, לאמן את שריר הנחמדות ואפילו להיות בריאים יותר כתוצאה מכך.
עיסקה שווה לכל הצדדים!
הנה כמה רעיונות לדרכים בהן ניתן להחמיא ולשמח את האדם שלידכם:
1. מחמאות חיוביות – לשים את הפוקוס על הדברים המיוחדים, המשמחים שיש באותו אדם למשל:
"יש לך חוש הומור נהדר!"
"אתה מוציא את הטוב שבאנשים סביבך"
"הבדיחות מצחיקות יותר כאשר אתה מספר אותן"

2. מחמאות לתכונות אישיות, למשל:
"אני אוהב את הסגנון שלך"
"אתה אמיץ"
"אתה כל כך מתחשב"
"כשאתה מחליט – אין דבר שיכול לעמוד בדרכך"

3. מחמאות על אינטיליגנציה, יצירתיות וחכמה –  לתת תחושה שאתה מעריך את היכולות של אותו אדם, למשל:
"יש לך רעיונות מעולים"
"אתה ממש טוב בלאתר פתרונות בעצמך"

4. מחמאות על הישגים, למשל:
"אתה צריך להיות גאה בעצמך"
"אתה דוגמא נהדרת לאחרים"

כבר מלקרוא את המחמאות אני מרגישה טוב יותר, ואתם?
רעות מויאל l רפואה סינית וטיפולי מגע לנשים בשוהם l 050-9293378


שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

השארת תגובה

 
גיליון החודש
שער מגזין 91
המלצות החודש
פרסומות
צור קשר
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן