קרנבל המסכות בוונציה

IMG_7080
קרנבל וונציה הוא מסורת איטלקית שראשיתה כבר בימי הביניים.
בעבר היווה הקרנבל הזדמנות נדירה לבני המעמדות השונים בעיר "להתערבב" אלה באלה, ולהסתיר את זהותם האמתית למשך שבועות ואפילו חודשים. תקופות הקרנבל נודעו במעשי הוללות ופריקת עול, ואפשרו לבני כל המעמדות בעיר לשמוח כשווים.
לאורך השנים הותרה ונאסרה חליפות פעולת ההתחפשות, וכל שלטון הטיל הגבלות אחרות על המנהג. לעתים הותרה ההתחפשות רק בתקופת קרנבל ונציה ובתקופות אחרות נאסרה כליל. בתקופתו של מוסוליני בוטל קרנבל המסכות, אך , בשנות ה-70 של המאה הקודמת, חידשו האיטלקים את אירועי הקרנבל בשנית.
שלא בדומה לקרנבלים אחרים הקרנבל אינו הפקה גדולה. הוא פרוש על פני 10 ימים ובו הרבה אירועים קטנים שמסבים הנאה רבה אם יודעים להיות בזמן ובמקום הנכון.
מקומיים איטלקים מוונציה והסביבה מתחפשים בשלל מסכות צבעוניות עשויות מעיסת נייר, מגבס או מעור בדמויות של מלאכים, שטן, מסכות מתקופת הבארוק והרנסנס, דמויות מה"קומדי-דל-ארטה" ועוד.
עיקר הקרנבל מתרכז בכיכר המרכזית והגדולה של העיר – כיכר סאן מרקו. תמצאו שם דוכני רחוב, הופעות ספונטניות ויזומות, הצגות רחוב על בימות מאולתרות וקבוצות של ג'נגלרים ולהטוטנים המציגים את יכולותיהם.
בלילות תוכלו לבלות בבתי הקפה היוקרתיים שם נערכות מסיבות בארוק ובמועדונים הרבים תוכלו לבלות עד אור הבוקר.
השנה הקרנבל חל בין התאריכים 22 לפברואר ועד ה- 4 למרץ בכל יום יש אירועים חינמיים ברחובות וכמובן הצגות בתשלום.
ואם כבר מגיעים לוונציה כדאי לבקר בחלק העתיק של העיר המתפרש למעשה על כמה עשרות איים. התנועה בתוך העיר נעשית בעיקר על-ידי שייט בתעלות המחברות ביניהם. כדאי לפקוד אתרים היסטוריים שמקורם בתור הזהב של העיר, ולהתרשם מהפלא הגדול של מבנים וקתדרלות מסיביים שיסודותיהם שקועים במים. ונציה היא יעד מרתק אף יותר לישראלים, שכן היא עיר בעלת היסטוריה יהודית מרשימה ובה למעשה נולד המושג "גטו". ביקור ברובע היהודי של העיר הוא בגדר המלצה חמה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן