קצת על מודעות

פנים של אשה עוצמת עיניים סגולות

שאלות שרציתם לשאול על מודעות ולא העזתם לשאול. מנסה לבאר ולהבהיר בכלים פשוטים את המושג והחשיבות של מודעות לכולנו לא רק לרוחניים.. (:

בימים הלא פשוטים שעוברים על כולנו ועל ארצנו האהובה בהיר לי יותר שאנו זקוקים למודעות.

מודעות היא עוד צורך של כל אדם ואדם הואיל ובאמצעותה נצליח לחיות את חיינו טוב יותר ועל זה נעמוד בהמשך.

בויקיפדיה מודעות היא: "מוּדעוּת היא הגעת קיומו של דבר לידיעת האדם, או הימצאותו של דבר מה באחת מרמות התודעה האנושית, הפרטית או הכללית. כאשר אדם יודע על עצם קיומו של דבר כלשהו (אדם אחר, מקום, חפץ, רעיון או דפוס מחשבה), תופס אותו ומכיר בו – הוא מודע לו"

בתוך מודעות קיימות המילים ידע וידיעה וחשוב שנבין אותן.

ידע – באופן כללי, כולנו רוכשים ידע כל הזמן: בעבודה, בזוגיות, במערכות יחסים ובכלל. ידע הוא כמו ספריה שנמצאת בתוכנו ואנו בוחרים מתי להשתמש בה. מבחינה רוחנית, הידע הקיים בנו נמצא בתודעה ומכיל גם חוויות של הנשמה מגלגולים קודמים. ברגע שנשתמש בו, הידע יהפוך לידיעה.

ידיעה – אותם הדברים שאנו יודעים שנמצאים במחשבות שלנו ואנו משתמשים בהם ביום יום. הם כמובן חלק מחוויות חיינו בגלגול זה וגורמים לנו לצעידה או לחסימה. למשל, חוויה טובה שחווינו תגרום לנו לאומץ וביטחון לנסות אותה שוב ושוב. מאידך, חוויה קשה וכישלון יגרמו לנו לחסימה שמביאה להימנעות, דחיינות וחששות.

הידיעה היא לפעמים גם הרגלים שיש וחלקם מעכבים אותנו בתהליכי החיים.

כשאני מתחבר למודעות, אני יכול ללמוד מחוויות החיים המון ובזכות הלמידה יבוא גם השינוי. כאשר אני משנה לטובה אין בי פחד, ביקורת, זלזול הואיל ואני מתפתח ולומד להתמודד. אני מפתח בתוכי אהבה עצמית, ביטחון עצמי, דימוי עצמי, מפוגג פחדים ומישיר מבט אל החיים.

אני לומד לבדוק את החוויות שלי zoom out הכוונה שככל שניתקל בחוויה מורכבת לא נבחן אותה מתוך זווית ראייה צרה או מוגבלת אלא מתוך התבוננות בתמונה המלאה, ואז נבין היכן לקחת אחריות וכיצד ניתן לתקן או לשנות את הסיטואציה בדרכנו למציאת פתרון ולא קושי.

תובנה נוספת וחשובה שאנו מקבלים זו החשיבות בלקיחת אחריות על הרגשות שלנו. כדאי שנבחר להשתמש ברגשות כמו שמחה, אהבה, נתינה וניפרד מרגשות כמו פחד, טינה, כעס, קנאה ואגו.

נבין שקבלה ונתינה אחת הן… נתתי, כבר זכיתי וקיבלתי. ההבנה הזאת גורמת לנו להפסיק "להתחשבן", פעולה שיוצרת לרובנו בעיות רבות.

לסיכום חברים, נגעתי מעט על קצה המזלג בחשיבות המודעות לחיים טובים יותר.

מעניין אתכם? מוזמנים לעקוב אחרי. זכיתי לתמורות מדהימות בחיי ואשמח לחלוק עמכם את הדרך לחיים טובים ומאוזנים יותר.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 131
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן