קונצרט רביעיית פסנתר – אילן רכטמן וחברים, קיבוץ נען, יום ה' 17/12/15

קריסטינה רייקו קופר3

"הסלון למוסיקה קאמרית" בקיבוץ נען

גאה לארח לקונצרט

רביעיית פסנתר – אילן רכטמן וחברים.

הנגנים

אילן רכטמן – פסנתר  ilan Rechtman
קריסטינה רייקו קופר – צ'לו  Kristina Reiko Cooper
אריאל שמאי – כינור Ariel Shamai
שירה מיוני – וויולה Shira Majoni

ביצירות מאת קודאי, ברהמס ושומאן (פירוט בהמשך)

יום חמישי – 17/12/15.

פתיחת דלתות בשעה 19:15, תחילת הקונצרט בשעה 20:00.
לפני הקונצרט מזנון שתיה חמה ויין עם כיבוד מתוק ומלוח
לפרטים ורכישת כרטיסים ב 80 ₪: יעקב 052-2232556

בלב הפרדסים אשר בשפלה, במרכזו של קיבוץ נען שוכן מועדון החברים, מקום שקט ואינטימי אשר אחת לחודש משנה את פניו והופך ל "סלון למוזיקה קאמרית" המארח את מיטב ההרכבים הקאמריים בארץ ובעולם.  חווית ההאזנה בסלון שונה ואינטימית. במרחק נגיעה מן הנגנים.

בקונצרט השלישי של העונה יציג הסלון את הפסנתרן אילן רכטמן ואת אורחיו, נגנים מישראל ומחו"ל

הפסנתרן והמלחין אילן רכטמן הופיע לראשונה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בגיל 11, כאשר ניגן את הקונצ`רטו לפסנתר מס. 20 ברה מינור של מוצרט.
הוא הופיע כסולן עם הסימפונית של לונדון, התזמורת המלכותית הדנית, הסימפונית של ניו-זילנד, הסימפונית של פיטסבורג, הסימפונית של סן-דיאגו, תזמורת העולם החדש, תזמורת בוסטון-פופס ועוד. כנגן רסיטלים וקונצרטים של מוזיקה קאמרית, אילן רכטמן הופיע בכ-40 מדינות מסביב לעולם, ומעל ל-80 ערים בארה"ב, בכל אולמות הקונצרטים החשובים. הוא הופיע עם אומנים כמו יו-יו מה, רביעיית סט. לורנס, גיא בראונשטיין, מאט חיימוביץ`, ולארה סט. ג`ון. כמו כן הופיע כסולן וכמעבד עם קבוצת הריקוד של מרק מוריס. בין ההופעות החשובות שלו ניתן לציין את הופעתו עם יו-יו מה בסיבוב הופעות שכלל את טקס הפתיחה לאליפות העולם בכדורגל, טוקיו, ב- 2002.  רכטמן זכה במספר פרסים, ביניהם פרס נורי באמצעות קרן התרבות אמריקה-ישראל בניו-יורק, פרסי קליירמונט ושפירא בישראל, ובמדליית הכסף בתחרות הפסנתר הבינלאומית הראשונה בסן-אנטוניו.

כמלחין, רכטמן החל לכתוב מוזיקה כבר בגיל 9. חלק מיצירותיו, מעל מאה חמישים במספר ולהרכבים שונים, נמנות גם כאלו שהוזמנו ע"י מאסטרו זובין מאטה ולורין מאזל, ובנוסף עבור פסטיבל המוזיקה צ`אטאקווה (פסטיבל המוזיקה הותיק בארה"ב) לרגל חגיגות 125 שנים לפסטיבל.  המתעמלת נטשה ליוקין השתמשה ביצירתו של רכטמן "ואריאציות על עיניים כהות" כאשר זכתה במדליה במשחקים האולימפיים 2008 בתרגיל הקרקע שלה.
אילן רכטמן שהה שבע שנים בברזיל, בה הופיע כסולן עם התזמורת הסימפונית דו-אסטדו סאו-פאולו, הסימפוניות קמפינס וריבראו-פרטו, וכמו כן שימש כמנהל של סדרת המוזיקה הקאמרית "אום סרטו אולהר" בסאו-פאולו. בין ההופעות הקאמריות בהן נטל חלק בזמן שהותו שם ניתן לציין את מסע ההופעות בדרום-אמריקה שערך עם הכנר דניאל גוודס. כמלחין בברזיל, רכטמן כתב בין השאר מוזיקה לטלנובלה "אספרנסה" אשר הגיעה לכחצי מיליארד צופים ברחבי העולם. רכטמן גם החזיק במשרת המנהל של תחרות הפסנתר הבינלאומית ע"ש וילה-לובוס.

קריסטינה רייקו קופר – Kristina reiko cooper  נחשבת לאחת הצ'לניות הנודעות והמבוקשות בעולם. צ'לנית רבגונית, וירטואוזית ובעלת נוכחות בימתית מהפנטת. מופיעה עם מיטב התזמורות בעולם וניגנה באולמות כמו הקרנגי הול, הלינקולן סנטר, מרכז קנדי כמו גם בטורונטו,טוקיו ועוד. קריסטינה מוזמנת לנגן באופן תדיר בכל הפסטיבלים הנחשבים של מוסיקה קאמרית. במשך השנים עוטרה בפרסים חשובים רבים. בצד פעילותה במוסיקה קלאסית קריסטינה מעורה מאוד גם במוסיקה עכשווית אותה היא מבצעת עם קולגות בהרכבים שונים ואף מוזמנת לבצע באופן מיוחד יצירות חדשות שונות. קריסטינה נושאת תואר דוקטור למוסיקה מביה"ס ג'וליארד בניו יורק. כיום מחלקת את זמנה בין ישראל לשאר העולם, חיה בת"א ומלמדת צ'לו באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים. מנגנת בצ'לו וויליאם פורסטר משנת 1786.

הכנר אריאל שמאי החל ללמוד בגיל שש והמשיך בלימודיו בבית הספר ג'וליארד ובבית הספר מנהטן למוזיקה, ניו יורק. הוא הופיע בנגינה סולנית עם תזמורות חשובות ברחבי העולם ושיתף פעולה עם מוזיקאים נודעים, ובהם אייזק שטרן, יצחק פרלמן, זובין מהטה ופנחס צוקרמן.

שמאי הופיע בכמה מהאולמות ומהפסטיבלים היוקרתיים, ובכללם קרנגי הול, לינקולן סנטר, פסטיבל רביניה ופסטיבל טנגלווד. הוא הופיע בארצות הברית, בקנדה, ברוסיה, בגרמניה, באוסטריה, בפינלנד, בצרפת, בספרד, בשווייץ, בדרום אפריקה, בישראל ועוד. הושמע בשידורי רדיו וטלוויזיה בגרמניה ובארצות הברית.

שירה מיוני – נולדה בשנת 1989 בפירנצה, איטליה.בגיל חמש החלה את לימודיה המוסיקליים ובשנת 2001 החלה את לימודיה בויולה.בשנת 2004 עלתה עם משפחתה לישראל. בוגרת ביה"ס לאמנויות "תלמה ילין". בשנת 2013 זכתה בפרס לויולה ע”ש רחל ודב גוטסמן ובפרס לביצוע מצטיין של יצירה ישראלית כלית, בתחרויות האביב של קרן התרבות אמריקה-ישראל. הופיעה ברסיטלים במגוון אולמות חשובים בארץ ובחו״ל כגון הנרי קראון בירושלים, מוזיאון תל-אביב, אולם ג׳ורדן בבוסטון ואולם טברט באוטווה. בשנת 2008 הצטרפה לתזמורת “דיוואן מזרח-מערב”, איתה סיירה ברחבי העולם תחת שרביטו של דניאל ברנבוים. שירתה בצבא כמוסיקאית מצטיינת ונגנה ברביעייה צבאית, השתתפה בפסטיבלים בגליל העליון ובירושלים ושיתפה פעולה עם אמנים כגון גיא בראונשטיין, ברונו ג׳ורנה, רביעיית בורומאו ונובוקו אימאי. בעלת תואר ראשון מביה”ס למוסיקה ע”ש בוכמן-מהטה תחת הדרכתו של מר חיים טאוב וכעת לומדת לתואר שני בניו אינגלנד קונסרבטורי בבוסטון, עם קים קשקשיאן. החל מ-2007 זכתה במלגות מקרן התרבות אמריקה-ישראל וכן מקרן בארנבוים-סעיד.מופיעה כיום בקונצרטים ברחבי העולם ונחשבת לאחת מנגני הויולה הצעירים הטובים בעולם. שירה מנגנת על ויולה פרסנדה משנת 1833, המושאלת לה באדיבות מהאוסף של מר יהודה זיסאפל

 

 

היצירות

קודאי – דואו לכינור וצ'לו אופ.7
Kodaly – Duo for Violin and Cello op. 7

Allegro serioso non troppo
Adagio
Maestoso e largamente ma non troppo lento

 

ברהמס – סונטה לכינור ולפסנתר מס' 3 אופ. 108
Brahms – Sonata for violin and Piano no.3 Op.108
Allegro
Adagio
Un poco presto con sentiment
Presto agitato

הפסקה

שומאן – רביעיית פסנתר אופ. 47
Schumann – Piano quartet op. 47
Sostenuto assai – Allegro ma non troppo
Scherzo: molto vivace
Andante cantabile

 

 

 

לפרטים ומידע נוסף – יעקב, 0522232556.

 

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן