קונצרט פתיחת עונת 2015 – 2016 הסלון למוזיקה קאמרית בקיבוץ נען

hagai_photo3

גאה להציג את

רפאל וולפיש מארח – קונצרט לשישיית כלי קשת.

אליזבת וולפיש – כינור Elizabeth Wallfisch – Violin
חגי שחם – כינור Hagai Shaham – Violin

בארי שיפמן – וויולה Barry Shiffman – Viola

יובל גוטליבוביץ – וויולה Yuval Gotlibovich – viola
רפאל וולפיש – צ'לו Raphael Wallfisch – Cello

הלל צרי – צ'לו Hillel zori – cello
אלגר – סרנדה אופ. 20 ( עיבוד א. גרגוריאן).

Elgar – Serenade for Strings Op. 20, ( Arre. By A. Gregorian )

ברהמס – שישייה אופ. 18 Brahms –Sextet Op. 18

ברהמס – שישייה אופ. 36 Brahms – Sextet Op. 36

יום חמישי – 22/10/15 בשעה 20:00. פתיחת דלתות: 19:15

הקונצרט מתקיים במועדון החברים בנען, חנייה בשפע
לפני הקונצרט מזנון שתיה חמה ויין עם כיבוד מתוק ומלוח
לפרטים ורכישת כרטיסים ב 80 ₪: יעקב 052-2232556

בלב הפרדסים אשר בשפלה, במרכזו של קיבוץ נען שוכן מועדון החברים, מקום שקט ואינטימי אשר אחת לחודש משנה את פניו והופך ל "סלון למוזיקה קאמרית" המארח את מיטב ההרכבים הקאמריים בארץ ובעולם. הסלון למוזיקה קאמרית פותח שנת פעילות שנייה ומורחבת בת 13 קונצרטים. חווית ההאזנה בסלון שונה ואינטימית. במרחק נגיעה מן הנגנים. לפני תחילת הקונצרט ובמהלך ההפסקה מוגש כיבוד קל מלוח ומתוק, וכן שתיה חמה ויין בשפע.

בקונצרט פתיחת העונה הצ'לן הבריטי רפאל וולפיש מארח עוד חמישה קשתנים בינלאומיים: אשתו הכנרת האוסטרלית אליזבט וולפיש, הויולן הבריטי בארי שיפמן ושלושה קשתנים ילידי ישראל
הצ'לן הלל צרי, הויולן יובלן גוטליבוביץ' והכנר חגי שחם, שמנגן איתו באופן קבוע בטרו שחם- וולפיש -ארז. הם יבצעו שישיות מאת ברהמס וסרנדה מאת אלגר.

הצ'לן רפאל וולפיש נולד בלונדון למשפחת מוזיקאים נודעת (אמו – הצ'לנית אניטה לסקר־וולפיש ואביו – הפסנתרן פיטר וולפיש). בגיל צעיר כבר היה ברור שהוא נועד לגדולות. בתקופת לימודיו אצל הצ'לן הרוסי הנודע גרגור פיאטיגורסקי בקליפורניה הוא נבחר לנגן עם יאשה חפץ ברסיטל ביתי בבית מורו.

כשהיה בן עשרים וארבע זכה וולפיש בתחרות הצ'לו הבין־לאומית ע"ש גספר קסדו בפירנצה ומאז טיפח קריירה בין־לאומית וניגן עם התזמורות החשובות באנגליה, בגרמניה, בארצות הברית, בפולין ובצ'כיה. וולפיש מוזמן תדיר לפסטיבלים יוקרתיים באנגליה, בסקוטלנד, באיטליה, בצרפת, בנורבגיה ובגרמניה. הוא מלמד בכל העולם ונמנה עם סגל ההוראה בבית הספר הגבוה לאמנויות בציריך ובקולג' המלכותי הצפוני למוזיקה במנצ'סטר.

וולפיש מנגן בצ'לו של ג'נרו גליאנו מ־1760, בצ'לו של וִיוֹם "שרמטב" מ־1865 ובצ'לו מודרני שבנה פטריק רובין.

הכנרת והמנצחת האוסטרלית אליזבת וולפיש למדה באקדמיה המלכותית למוזיקה בלונדון וזכתה, בין שאר פרסים, בפרס נשיא האקדמיה. וולפיש הופיעה עם התזמורות החשובות באנגליה, והופעותיה ברחבי העולם – אם בראש הרכבים קאמריים ואם בניצוח על תזמורות –זיכו אותה בשבחי הביקורת. וולפיש התמחתה בנגינה על כינור בארוק והקימה מספר הרכבים לנגינה בכלי התקופה. היא שימשה מנצחת אורחת במיטב התזמורות התקופתיות בהולנד, באנגליה, בקנדה, באוסטרליה, בגרמניה ובארצות הברית ואף ניצחה על התזמורת הקאמרית הישראלית.

וולפיש לימדה כינור בארוק בקונסרבטוריון המלכותי בהאג, באקדמיה המלכותית למוזיקה בלונדון ובאוניברסיטת מלבורן. זה לא כבר הקימה וולפיש את התזמורת הייחודית Wallfisch Band שחבריה הם מוזיקאים צעירים בתחילת דרכם שהיא בחרה אישית.

הכנר חגי שחם נחשב בעולם כולו אחד הכנרים הצעירים המהוללים שיצאו מישראל בשנים האחרונות. שחם החל ללמוד כינור כשהיה בן שש והיה תלמידה האחרון של פרופסור אילונה פהר המנוחה והיה בין מייסדי הקרן לזכרה. מוריו האחרים היו אלישע כגן, עמנואל בורוק, ארנולד שטיינהרדט ורביעיית גווארנרי.

בספטמבר 1990 זכה הצמד חגי שחם וארנון ארז במקום הראשון בתחרות המוזיקה הבין־לאומית איי־אר־די במינכן בקטגוריה דואו כינור־פסנתר, והיו למתחרים הראשונים שזכו בפרס הנחשק מאז 1971. עוד זכה שחם בפרסים ראשונים בתחרות אילונה קורנהאוזר, בתחרות האמן הצעיר של רשות השידור הישראלית, בתחרות האקדמיה למוזיקה על שם רובין בתל אביב, בארבעה פרסי קלרמונט ובמלגה שנתית מקרן התרבות אמריקה-ישראל.

שחם הופיע בתור סולן עם רבות מהתזמורות החשובות בעולם, ובהן התזמורת הפילהרמונית של הבי־בי־סי, התזמורת הפילהרמונית המלכותית, התזמורת הלאומית הבלגית, התזמורות הסימפוניות של סינגפור ושנחאי והתזמורת הפילהרמונית הישראלית. ב־1985 הוא הוזמן להצטרף אל אייזק שטרן ופנחס צוקרמן בקונצרט גאלה בקרנגי הול.

חגי שחם מופיע דרך קבע בסדרות רסיטלים ובפסטיבלים באירופה ובאמריקה הצפונית והמרכזית. הוא הקליט בחברות תקליטים כמו דקה, נקסוס והיפריון. הקלטותיו זוכות לשבחי הביקורת.

חגי שחם הוא פרופסור בבית הספר למוזיקה על שם בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב. כיתות האמן שלו באירופה ובישראל מושכות תלמידים רבים.

יובל גוטליבוביץ`, יליד ישראל, זכה בפרס הראשון בתחרות הבינלאומית לוויולה על שם ליונל טרטיס באנגליה (2003), בתחרויות האביב בישראל (2004) ובתחרות פישוף הלאומית למוסיקה קאמרית בארה"ב (2004) כחבר בשלישיית "טריו די קולורה" וניגן כסולן עם התזמורת הסימפונית ירושלים, אנסמבל סולני תל אביב, תזמורת פסטיבל טקסס ועוד.

כמו כן, זכה באופן קבוע בפרס קרן התרבות אמריקה-ישראל בשנים 1996 – 2002. גוטליבוביץ` הופיע עם אמנים בינלאומיים חשובים, בהם מנחם פרסלר, מארק-אנדרה המלין, אימרה פאלו, נאבוקו אימאי, נטליה גוטמן, גארי הופמן, מישה מאיסקי וניגן רסיטלים על במות וויגמור הול, לונדון ומרכז קנדי בוושינגטון.

בשנת 2008 התמנה יובל גוטליבוביץ' לפרופסור הצעיר אי פעם לוויולה בסגל אוניברסיטת אינדיאנה, בלומינגטון; כיום מלמד בקונסרבטוריון בלוגאנו שוויץ ובאקדמיה למוסיקה בברצלונה, ספרד.

הכנר והוויולן בארי שיפמן שימש עד ספטמבר 2010 מנהל התכניות המוזיקליות במרכז באנף, בבאנף, קנדה, ומאז 2006 גם מנהל תחרות באנף הבין־לאומית לרביעיות כלי קשת. ב־2010 הוא הצטרף לבית הספר גלן גולד, שבמסגרת הקונסרבטוריון המלכותי למוזיקה בטורונטו, בתפקיד דיקן חבר וראש מגמת המוזיקה הקאמרית. הוא גם מכהן בתפקיד המנהל האמנותי של אגודת "קונצרט בבוקר" של ונקובר. שיפמן הוא מוזיקאי המרבה להופיע, להקליט וללמד.

ב־1989 היה בין מקימי רביעיית כלי הקשת סנט לורנס והופיע אתה ביותר מאלפיים קונצרטים באולמות ברחבי העולם.

שיפמן זכה בפרס נדיה בולנג'ר להצטיינות בהוראה מטעם בית הספר לונגי למוזיקה, קיימבריג', מסצ'וסטס. ב־2009 קיבל תואר דוקטור של כבוד מאוניברסיטת קלגרי. בשנים 2006-1998 היה אמן אורח באוניברסיטת סטנפורד, ובשנים 2006-1995 – באוניברסיטת טורונטו.

הצ'לן הלל צרי זכה בכמה פרסים חשובים, ובהם הפרס הראשון ומדליית הזהב בתחרות הבין־לאומית לצ'לו על שם מריה קנלס בברצלונה, פרסים יוקרתיים בתחרות רוסטרופוביץ' בפריז ובתחרות סטרדיבריוס בקרמונה.

בתחילת הקריירה שלו זכה בפרס פ' שפירא ובמלגת קרן התרבות אמריקה-ישראל. את לימודיו לתואר בוגר ולתואר מוסמך באקדמיה למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב סיים בהצטיינות. הוא למד אצל עוזי ויזל בישראל ואצל ברנרד גרינהאוס בארצות הברית.

מאז הופעת הבכורה הסולנית שלו עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית הוא הופיע עם כמה תזמורות בארץ ומחוצה לה, ובהן התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור, התזמורת הקאמרית הישראלית, התזמורת הקאמרית של פילדלפיה והתזמורת הסימפונית של דיסלדורף. צרי מרבה להופיע בתור סולן ונגן בהרכבים קאמריים בפסטיבלים רבים, כמו פסטיבל ישראל ופסטיבל ברלין. הוא מוזמן תכופות ללמד כיתות סדנאות אמן, בין השאר ברוסיה, בסין ובאנגליה.

צרי הוא כיום ראש מחלקת כלי הקשת באקדמיה למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב וממייסדי עמותת הצ'לו הישראלית.

צרי מנגן בצ'לו של אנדראה גווארנרי המושאל באדיבות קרן התרבות אמריקה-ישראל.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן