קונצרט התרמה למקהלה הקאמרית בניצוחו של סטנלי ספרבר.

סטנלי ספרבר- קרדיט צלם יעקב אבירם

With A Little Help from My Friends

קונצרט התרמה למקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בניצוחו של סטנלי ספרבר.
המקהלה נמצאת במשבר כלכלי קשה לאחר 48 שנות פעילות, עקב קיצוצים בתמיכה ממקורות ממשלתיים ועירוניים.

פרופ' סטנלי ספרבר: " אני מאמין כי הקהל הנאמן יבוא לעזרת המקהלה בשעת קושי זו, כדי לאפשר לה להמשיך לטפח זמרים ומנצחים נפלאים שהם דור העתיד של המוסיקה הקלאסית בארץ ולהציג לקהל ביצועים מופלאים ברמה בינלאומית".
עם המקהלה יופיעו בהתנדבות סולנים מובילים: דניאלה סקורקה, אביטל דרי, יובל אורן וגיא פלץ.

בתוכנית המוסיקלית שירי א-קפלה ובהם "עם מעט עזרה מידידיי" של הביטלס ועיבוד של חברת המקהלה לשיר "תמיד יחכו לך" של לאה שבת. בנוסף תבצע המקהלה את היצירה 'רקוויאם גרמני' מאת ברהמס.
8.3, מרכז ענב בת"א בשעה 20:00

המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, נמצאת במשבר כלכלי קשה. המקהלה פועלת 48 שנים ונחשבת לאחת המקהלות האיכותיות בישראל. ב-8.3 תערוך המקהלה קונצרט התרמה למען המשך קיומה, בניצוחו של מנהלה המוסיקלי, סטנלי ספרבר.

סולנים ישראליים מובילים, בוגרי המקהלה, התנדבו להופיע בקונצרט ללא תשלום: גיא פלץ, דניאלה סקורקה ואביטל דרי.

המקהלה הקאמרית פועלת כבר 48 שנה ומציגה בעקביות איכות מוסיקלית מהשורה הראשונה. בשנים האחרונות נקלעה המקהלה לקשיים כלכליים עקב קיצוצים בתמיכה ממקורות ממשלתיים ועירוניים. המקהלה היא גוף מקהלתי חשוב שאינו מתפשר על איכות הזמרים, על מספר החזרות ועל עבודה מוסיקלית מעמיקה לאורך כל השנה.

המנצח פרופ' סטנלי ספרבר מאמין כי הקהל הנאמן יבוא לעזרת המקהלה בשעת קושי זו ויעזור להחזיר אותה ליציבות כלכלית שתאפשר לה להמשיך לטפח זמרים ומנצחים נפלאים שהם דור העתיד של המוסיקה הקלאסית בארץ ולהציג לקהל ביצועים מופלאים ברמה בינלאומית.

"ב- 34 השנים שאני מנהל את המקהלה הקאמרית של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים הצלחנו להביא לקהל הרחב בארץ ביצועים מקצועיים של מלחינים ישראליים וגם של מוסיקה קלאסית ועממית מכל העולם", אומר ספרבר ומוסיף כי "המקהלה ייצגה את מדינת ישראל בכבוד רב בפסטיבלים ובתחרויות בינ"ל ברחבי אירופה ובארה"ב. כמו כן עשרות בוגרי המקהלה נמצאים היום בתפקידי מפתח כמנצחים וכזמרים בארץ ובחו"ל".

בתוכנית המוסיקלית: מבחר קטעי א-קפלה ובהם – "עם מעט עזרה מידידי" של הביטלס, "שיר העמק" עם מילותיו של נתן אלתרמן ולחן של דניאל סמבורסקי, בעיבודו של מנחם ויזנברג, עיבוד מקורי לשיר "תמיד יחכו לך" של לאה שבת, מאת חברת המקהלה לילך קרקואר, יצירות מאת רוסיני וסן-סאנס והיצירה הידועה של ברהמס, "רקוויאם גרמני", בליווי פסנתר.

בערב הקונצרט יושק אלבום חדש של המקהלה, "הקול בשבילכם". באלבום מופיעות יצירות מגוונות של מוסיקה קלאסית, עממית וישראלית. בין היצירות: עטור מצחך, לך דודי, הימים הארוכים העצובים,ו-I Got Rythm.

With a Little Help From My Friends"" – קונצרט התרמה
למקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים
מנהל מוסיקלי ומנצח: סטנלי ספרבר
מרכז ענב, תל אביב
יום רביעי 8.3 בשעה 20:00 (הרמת כוסית בשעה 19:30).
מחיר כרטיס: 100 ₪ סטודנטים | 120 גמלאים ומכירה מוקדמת | 160 רגיל
לרכישה: http://www.jamd.ac.il/choir_friends | 054-9293405
סולנים:יובל אורן סופרן, גיא פלץ בריטון
פסנתרנים: אירנה לונקביץ', ברוס לוי

בתוכנית:
מבחר שירי א-קפלה
With a Little Help From my Friends \ The Beatles
שיר העמק / מילים: נתן אלתרמן, לחן: דניאל סמבורסקי, עיבוד: מנחם ויזנברג
תמיד יחכו לך / לאה שבת, עיבוד: לילך קרקואר
Rock'a my soul \ Spiritual
סן סנס, Mon coeur s'ouvre a ta voix מתוך "שמשון ודלילה".
רוסיני,Una voce pocofa מתוך "הספר מסביליה".
רוסיני, Qui tollis peccata mundi מתוך "מיסה חגיגית קטנה".
ברהמס, רקוויאם גרמני.

המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים
המקהלה הקאמרית, זוכת המקום הראשון בתחרות המקהלות הארצית לשנת 2008, מונה כ-30 חברים, מרביתם סטודנטים למוסיקה באקדמיה בירושלים. המקהלה נוסדה בשנת 1969 בידי אבנר איתי. כבר בראשית דרכה הוכרה כאחת המקהלות הטובות בארץ והופיעה עם תזמורות רבות, בהן הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור והתזמורת הקאמרית הישראלית. המקהלה הופיעה בין היתר תחת שרביטם של המנצחים ליאונרד ברנשטיין, זובין מהטה, גארי ברתיני, קורט מזור ודניאל בארנבוים.
בשנת 2000 מונה סטנלי ספרבר למנהלה האמנותי ותחתיו מראה המקהלה להופיע ברחבי ישראל ובין היתר משתתפת בקביעות בפסטיבל אבו גוש, בפסטיבל "צלילים במדבר" ובפסטיבל "פנטסיה כוראלית" בירושלים, ומרבה להופיע עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית. המקהלה יצאה לסיור הופעות בארה"ב והשתתפה בתחרות המקהלות הבינלאומית היוקרתית במרקטאוברדורף שבגרמניה. בסיום התחרות, המקהלה שילבה כוחות עם האנסמבל הקולי של מינכן בשני קונצרטים מיוחדים במינכן ובאתר ההנצחה בדכאו.
בשנים האחרונות הופיעה המקהלה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בביצוע "רקויאם פולני" מאת פנדרצקי, "לה טרוויאטה" מאת ורדי, הסימפוניה התשיעית של בטהובן והסימפוניה השניה של מאהלר, עם התזמורת הקאמרית הישראלית בביצוע "דיקסיט דומינוס" של הנדל, "שיר תהילה" של מנדלסון עם הסינפונייטה הישראלית באר-שבע, הרקויאם הגרמני של ברהמס בשיתוף עם המקהלה הקאמרית של האקדמיה בת"א, ו"החתונה" מאת סטרוינסקי בקונצרט חגיגי לפתיחת תחרות רובינשטיין הבינלאומית לשנת 2014, וקונצרט משותף עם מקהלת האקדמיה מויימאר בפסטיבל ישראל. בחודש ספטמבר 2014 נסעה המקהלה לייצג את ישראל בפסטיבל תרבות יהודית בבודפשט, שם הופיעה בבית הכנסת הגדול מול קהל של 3,000 איש, ובקונצרטים נוספים באקדמיה ע"ש ליסט ובדברצן. בנובמבר 2015 נסעה המקהלה לגרמניה לייצג את ישראל בציון 50 שנה לייחסים דיפלומטיים בין ישראל וגרמניה ולקחה חלק בשלל אירועים בשיתוף פורום המקהלות הגרמני ובהם טקס לציון ליל הבדולח וקונצרטים תזמורתיים
וא-קפלה באזור פרנקפורט ומינכן. ביוני 2016 המקהלה נסעה בשיתוף משרד החוץ לוורוצלב שבפולין להשתתף באירועי FLOW ולשיר מול עשרות אלפים על גדות נהר האודרה.

סטנלי ספרבר, מנצח
יליד ניו יורק, סיים את לימודי המוסיקולוגיה באוניברסיטת קולומביה ולימודי תואר שני בניצוח בג'וליארד. ייסד את מקהלת זמיר בניו יורק, עמה הופיע בישראל בזמריה בשנת 1967. עלה ארצה ב-1972 ושנה לאחר מכן ניצח לראשונה על התזמורת הפילהרמונית הישראלית. בהמשך ניצח על כל התזמורות המובילות בארץ. כיהן כמנהל מוסיקלי וכמנצח בתזמורת הסימפונית חיפה, בתזמורת הקאמרית חולון, במקהלה הפילהרמונית תל אביב, במקהלה הלאומית "רינת" ובמקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.
מאסטרו ספרבר ניצח על תזמורות באירופה, באסיה ובארה"ב ואף הופיע מעבר למסך הברזל בעידן המלחמה הקרה. זכה עם הסימפונית חיפה בפרס המועצה הציבורית לתרבות ואמנות לביצוע מצטיין של מוסיקה ישראלית, על ביצוע האורטוריה 1492-1992 מאת ציפי פליישר. כמו כן ניצח על "סוויניטוד" מאת סונדהיים באופרה הישראלית החדשה ובדצמבר 2015 הקרוב ביצע באופרה הלירית של שיקגו את משיח של הנדל עם מקהלה של 3,000 איש.
ספרבר, המחזיק בתואר פרופסור מאוניברסיטת בר אילן ומהאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, הינו שחקן ושופט טניס המייצג את ישראל כשופט כיסא במשחקי גביע דיוויס בארץ ובחו"ל, ובתחרויות שהבולטת ביניהן היתה אליפות ארה"ב.

ענת מרומי יחסי ציבור 03-5076032; עדי שטרסמן 052-8564444; ענת מרומי 052-8133813

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן