פסטיבל האיור 2020 אוהבים אמנות. עושים איור.

רומן קלוננק - מדינת נורדריין וסטפאלן בשבוע האיור בתל אביב 2020

החל מ־26.11 ברחבי העיר תל־אביב-יפו

יזם ואוצר ראשי: יובל סער – פורטפוליו
ניהול ואסטרטגיה: עידית שילוח

לפרטים ועדכונים:  illustrationweek.co.il

שבוע האיור יתקיים בפעם השביעית ברחבי העיר תל־אביב-יפו לאורך חודשיים, ויכלול עשרות תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בהשתתפותם של מיטב המאיירים – ותיקים וצעירים כאחד, אקדמיות מובילות והתאגדויות עצמאיות.

האירוע, שהפך השנה לפסטיבל המתקיים לאורך מספר שבועות, יתקיים במסגרת אירועי ״אוהבים אמנות. עושים איור״ של המחלקה לאמנויות בעיריית תל־אביב-יפו, בשיתוף מגזין פורטפוליו ובתמיכת חברת המידע הפיננסי investing.com. התערוכות יפתחו במועדים שונים החל מ־26.11; באתר הפסטיבל יהיה אפשר להתעדכן בזמן אמת בכל הנוגע לתאריכי הפתיחה והנעילה של התערוכות, וכן לגבי אירועים מיוחדים ומפגשי גלריה.

* ייתכנו שינויים בתכנית בהתאם להנחיות משרד הבריאות על פי התו הסגול.

פסטיבל האיור יכלול כ־50 תערוכות בהשתתפות מאות מאיירים, מעצבים ואמנים ישראלים, שיציגו את עבודותיהם בחללי תרבות ואמנות, בגלריות שיתופיות, במוזיאונים ובמקומות בילוי ברחבי העיר – ביניהם ״אתר״, סמטאות יפו העתיקה והגלריות בקריית המלאכה בדרום העיר; אברהם הוסטל, בית הספר לאמנויות, מרכז אדמונד דה רוטשילד ובית יוסף באו במרכז העיר; הגלריה של מכללת לוינסקי בצפון העיר, ועוד.

לדברי יובל סער, האוצר הראשי של פסטיבל האיור: ״מאז פרוץ הקורונה הממשלה מתעלמת באופן שיטתי מעולם התרבות ומעכבת את שובו לפעילות. במשך החודשים האחרונים פעלנו בתנאים של חוסר ודאות והנחיות סותרות, אולם היה לנו ברור שאנחנו לא מוותרים על קיום אירוע פיזי, גם אם זה אומר לפתוח תערוכות תחת הנחיות התו הסגול. מאות מאיירים ויוצרים עתידים להשתתף בפסטיבל האיור ולהציג את עבודתם לקהל הרחב, שיוכל להגיע לתערוכות, לקנות עבודות ולחוות את הקשר הבלתי אמצעי עם היוצרים, שגם הם צמאים לקשר עם הקהל.

״אף על פי שרבים מהיוצרים לא מתפרנסים בתשעת החודשים האחרונים, הם המשיכו ליצור תוך שהם מצליחים ללכוד את רוח התקופה בצורה מעוררת השראה. כך לדוגמה מספר תערוכות יעסקו בטבע המתעורר ובמורכבות של אכילה רגשית בשגרה ובימי קורונה, בהצצה אינטימית לחיים המוזרים בימי הסגר, ובעולמות הפנימיים ובחוויות האישיות מתקופת הקורונה באמצעות יומנים חזותיים.

״בנוסף יהיה אפשר לבקר בתערוכה לזכר המאיירת הצעירה הגר ברקת, שנפטרה במהלך השנה; בתערוכת מחווה של תלמידי בית הספר לאמנויות ללהקת הדג נחש; בתערוכה מקיפה של המאיירת דברת בן נחום עם איורים מ־40 השנה האחרונות; בתערוכה המציינת 100 שנה להולדת יוסף באו; במאיירים ובאמני הדפס מנורדריין־וסטפאליה (NRW) מגרמניה; ובתערוכה שבה יציג מישל קישקה עשרות איורים שהתפרסמו בעיתונות בשנים 2000-1980, בימים של טרום עידן התקינות (או הצביעות) הפוליטית״.

למעלה מ־50,000 איש ביקרו בתערוכות שבוע האיור בשנה שעברה. אנו מקווים שלאור פריסתו של האירוע לאורך מספר שבועות ובעשרות חללים שונים, נזכה גם השנה לעשרות אלפי מבקרים שירוו צמאונם למפגש עם אמנות ועם אמנים. אנו מאמינים שהפורמט הגמיש של פסטיבל האיור יאפשר לקהל הרחב ליהנות בבטחה מהתערוכות, שמציעות חגיגה של תרבות חזותית. הן מעניקות לתחום את הבמה, החשיפה וההכרה הראויות לו, כעולם של יצירה המקיף אותנו בחיי היום יום, ושמתקיים על התפר שבין העיצוב המסחרי לבין האמנות הקונספטואלית.

גם השנה מרבית האירועים פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום.

פרטים מלאים ועדכונים באתר שבוע האיור: illustrationweek.co.il

לפרטים נוספים לעיתונות: עידית שילוח – 050-6702019

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן