פואטיכאן 2019 מפגשי ספרות, שירה, קולנוע, מוסיקה ואמנות פלסטית.

קול קולטון קרדיט צילום שיר רם

האירוע יתקיים במוזיאון אשדוד לאמנות ב-21.6, במסגרת פסטיבל מדיטרנה. האירוע כולל סיור בתערוכה "גוף ראשון, יחיד: גבריות באמנות הישראלית" וארבעה מפגשים שיתקיימו בהשראתה, עם יוצרים ואנשי רוח שמייצגים פנים שונות של גבריות ישראלית, בהנחיית העיתונאי רוני קובן. יערכו מפגשים עם הבמאי דני רוזנברג, עם העיתונאי ליאור דיין, עם הפסיכולוג ד"ר גבריאל בוקובזה ועם אמני הפרפורמנס המגדרי שירלי צ'ארלי קליינמן, קול קולטון ואריקה היסטאריקה ג'נדאריקה. כמו כן באירוע ישולבו קטעי מעבר אמנותיים.

יום שישי ה-21 ביוני בשעה 10:00-13:00, מוזיאון אשדוד לאמנות

אירוע הפואטיכאן יתקיים במוזיאון אשדוד לאמנות ביום שישי ה-21 ביוני, במסגרת פסטיבל מדיטרנה שיתקיים זו השנה השביעית באשדוד.
האירוע כולל סיור בתערוכה החדשה "גוף ראשון, יחיד: גבריות באמנות הישראלית" הבוחנת את מודל הגבריות הישראלי בתרבות, בחברה, במשפחה, ביחסים בין המינים ועוד, כפי שמשתקף באמנות הישראלית מראשית המאה ה-20 ועד היום. בתערוכה מוצגות עבודותיהם של למעלה מארבעים אמנים מתקופות שונות והיא מבקשת לעורר שיח מעמיק על החוויה הגברית לגווניה. את התערוכה אוצרים רוני כהן-בנימיני ויובל ביטון.

בנוסף, יערכו ארבע שיחות בהנחיית העיתונאי רוני קובן, חתן פרס האקדמיה עבור תכנית הראיונות 'פגישה' בכאן 11, איש 'עובדה', ויוצר הסדרה "ואז הגיע ילד". את השיחות יקיים קובן עם יוצרים ואנשי רוח ופרפורמנס שמייצגים פנים שונות של גבריות ישראלית.
בין המפגשים יתקיימו קטעי מעבר אמנותיים בהשתתפות שירלי צ'ארלי קליינמן, קול קולטון ואריקה היסטאריקה ג'נדאריקה.
יערך מפגש עם הפסיכולוג ד"ר גבריאל בוקובזה, שישוחח על ספרו פורץ הדרך, "הדרמה של הגבריות החדשה" שראה אור ב-2017. בוקובזה שהינו פסיכולוג חינוכי מומחה, מוכר לרבים בין היתר מהשתתפותו לאחרונה בתפקיד הפסיכולוג הראשי בתכנית "לאהוב את אנה" עם אנה אהרונוב. מפגש נוסף יתקיים עם הסופר והעיתונאי ליאור דיין שישוחח על האבולוציה של הגבר הישראלי מקום המדינה ועד היום. הוא ידבר על האופן שבו הפך בעל כורחו למעין מודל של "הגבר החדש", ועל המרחק העצום שמפריד בין סבו, גיבור ישראל שפיקד על כוחות רבים, ועד אליו – במילותיו: "חייל זוטר ובודד ביחידה מצומצמת, שעיקר כוחה בפשיטות לילות על הסופר-פארם בשביל להביא טיטולים וכיבוש גזרת הנדנדות בגן השעשועים הסמוך לביתי, אשר ממלא פקודות של ראשת המטה הכללי, אשתו".
יתקיים מפגש עם הבמאי והתסריטאי דני רוזנברג שישוחח עם קובן על גלות ותקומה באתוס של הגבר הישראלי באמצעות יצירותיו: החל מסרטו הראשון "בית אבי" בו איתי טיראן שיחק ניצול שואה הנזרק לעמדה צבאית באמצע המדבר ונאלץ להשיל מעליו את זהותו הגלותית ולהפוך לצבר, דרך הסדרה "ג'וני ואבירי הגליל" בה חבורת גברים (אותם גילמו עוז זהבי ויוסף סוויד) מכרו את גופם במשחק תפקידים רדיקלי, המחזה "אל נקמות" העוסק בסרסור יהודי המנסה לכפר על חטאיו, דרך הגברים בסדרה "מלכות" ועד לסיפורו של הצבר האולטימטיבי שחזר בתשובה בסרט "אורי זהר חוזר". רוזנברג בוחן את הגבריות בתפר שבין הישראליות ליהדות, על פצעיה, פגמיה, קורבנותיה וגם יופייה הפגיע.
המפגש האחרון יוקדש לאמני הפרפורמנס המגדרי והמרצים שירלי צ'ארלי קליינמן וקול קולטון ומלכת הדראג אריקה היסטאריקה ג'נדאריקה, שישוחחו על גבריות אחרת ונזילות מגדרית. מתי נולד הגבר הנקבי? ואיך הוא משתלב או לא, בתוך המיינסטרים של הגבריות הישראלית? שירלי צ'ארלי קליינמן, אקטיביסטית טרנס, עיתונאי ב-Ynet, מרצה, עוסק בגיוון תעסוקתי להט"בי, חוקר גבריות ומגדרים אחרים.
קול קולטון – מרצה לתפיסה הקווירית ומייסדת קהילה הקוויריורסלף, מלווה צוותים מקצועיים וכן הורים וילדים בנושאי הבניות חברתיות, מגדר, זהות וגיוון אנושי.
אקטיביסטית בנושאי שוויון מגדרי ויזמות חברתית.
*האירוע כולל כיבוד קל

פואטיכאן 2019
יום שישי ה-21 ביוני 2019 בשעה 10:00-13:00
מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8, אשדוד www.ashdodartmuseum.org.il
מחיר כרטיס במכירה מוקדמת: 70 ₪, ביום האירוע: 80 ₪ . *הנחות יינתנו לסטודנטים ולגמלאים בהצגת תעודה רלוונטית. האירוע כולל כיבוד קל
לרכישת כרטיסים: בטלפון : 08-9568285 , 08-8545180 או בלינק
https://eventbuzz.co.il/lp/event/licim

לפרטים נוספים-"מרומי יחסי ציבור", יהב אשד, 0507238755
ענת מרומי-052-8133813

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן