עונת הקונצרטים 2021-22 של תזמורת ירושלים מזרח ומערב  חדשנית, מקורית ומגוונת מתמיד

פניני תזמורת 1

תזמורת ירושלים מזרח ומערב בניצוחו ובניהולו המוסיקלי של תום כהן מציגה עונה חדשה – גם בין לאומית וגם כזו שמשתדלת לזקק את תמצית השפה המוסיקלית הישראלית.

תכנית העונה החדשה משלבת אמנים וסולנים בינלאומיים מובילים לצד עמודי התווך של התרבות הישראלית, מוזיקה ערבית קלאסית לצד מוזיקה מרוקאית שבטית, מצלולי ג'אז ופופ לצד סגנון הערבסק התורכי. 

בין האמנים המובילים אותם תארח התזמורת: הדיווה הגדולה לינט (תורכיה) – בקונצרט מיוחד עם וירטואוז הבגלמה איציק ריקן,

אהוד בנאי, שיארח את הזמרת הצעירה סמא שופאני, 

הווירטואוז הווקאלי זיו יחזקאל, ולצידו, הדיווה בעלת היכולות הקוליות המרהיבות ויולט סלאמה,

ומהדי נאסולי ממרוקו בליווי  הרכב גנאווה אותנטי במופע מלא קצב ותשוקה המשלב לראשונה בישראל מוזיקה מרוקאית ברברית שבטית עם עיבודים בשפת התזמורת.  


קונצרט הפתיחה יתקיים ב- 14 בנובמבר 2021

 

תזמורת ירושלים מזרח ומערב בניהולו המוסיקלי ובניצוחו של תום כהן, פותחת את עונת 2021-22 עם תכנית עשירה ומגוונת. התזמורת תארח סולנים ואומנים בינלאומיים מתורכיה, מרוקו, וישראל בשילובים מוזיקליים ייחודיים חוצי גבולות ויבשות. 

 

העונה תיפתח בנובמבר עם הקונצרט "המלכה מאיסטנבול" בכיכובה של לינט, הכוכבת הישראלית שמיליונים סוגדים לקולה בתורכיה. לינט חוזרת לאחר שנים אל הבמות בישראל, ותארח במסגרת הקונצרט את איציק ריקן, וירטואוז הבגלמה בקלאסיקות סגנון הערבסק התורכי והפתעות מוסיקליות אחרות. 

 

שנת 2022 תיפתח עם  אחד מעמודי התווך של התרבות הישראלית בת זמננו – הטרובדור הכנעני אהוד בנאי שבסדרת ״דיוקן אמן / תחנות בזמן" יארח את סמא שופאני בעלת קול

הקטיפה וייקח את הקהל למסע בכל התחנות שעיצבו את דמותו המוסיקלית, מפיוטי בית אבא, דרך להקות הרוק ששמע בנעוריו ועד ללהיטיו הגדולים.

בחודש מרץ, תארח התזמורת את ויולט סלמה, הדיווה המצרית בעלת היכולות הווקאליות המרהיבות בקונצרט "אלף לילה ולילה", חגיגה אמיתית של מוזיקה ערבית קלאסית, בה תבצע ויולט יחד עם "נסיך טארב" הווירטואוז הווקאלי זיו יחזקאל את מיטב להיטי הקלאסיקה הערבית מכל רחבי המזרח התיכון בביצועים תזמורתיים ועיבודים מיוחדים בשפת התזמורת. השניים יארחו את אלכס חורי "ילד הפלא" , שהתגלה במהלך תקופת הקורונה עם הסרטונים  שהעלה ברשתות החברתיות ברחבי העולם הערבי. 

 

הקונצרט "גנאווה!", יחתום את העונה במופע מלא קצב ותשוקה,המשלב בפעם הראשונה על במה בישראל, את הסגנון המוסיקלי השבטי ומלא האנרגיה הנהוג אצל השבטים הברברים בצפון אפריקה עם עיבודים חדשים של התזמורת שייקחו אותו למחוזות הג'אז והפופ. הזמר-אמן ונגן הגימברי מהדי נאסולי יגיע במיוחד ממרוקו ויארח על הבמה הרכב גנאווה אותנטי שינגנו על קראקב (כלי הקשה מסורתי) וישירו את שירת המענה. השניים יארחו את יקיר התזמורת עומרי מור שינגן בפסנתר. 

 

"העונה החדשה שהכנו השנה היא מיוחדת ומגוונת מתמיד" אומר תום כהן, מנהלה המוסיקלי של תזמורת ירושלים מזרח ומערב "העונה מתאפיינת בכך שהיא גם בינלאומית וגם כזאת שמשתדלת לזקק את תמצית השפה המוסיקלית הישראלית שאנו שואפים לפתח. נציין בגאווה גם שיתארחו אצלנו העונה שני מנצחים צעירים ומוכשרים – מנצח הבית שלנו – מתן יונה, ובהופעת בכורה כמנצח עם התזמורת – ניזאר אלכאתר".

 

תזמורת ירושלים מזרח ומערב מנגנת את צליליו של המזרח התיכון החדש. 

התזמורת הינה תזמורת קאמרית המונה כשלושים נגניות ונגנים המגיעים מכל קצוות הארץ והמגזרים המרכיבים את החברה הישראלית, משלוש הדתות המונותאיסטיות ובמגוון גילאים נרחב. הם מנגנים על כלים קלאסיים מזרחיים, כלי קשת, כלי נשיפה וחטיבת קצב. עיבודיה של התזמורת נכתבים על ידי מנהלה המוסיקלי, המנצח תום כהן, בעל שם בינלאומי הידוע ביכולתו הייחודית להעביר באמצעות עיבודיו ושיטת הניצוח המקורית שלו את המוסיקה של ארצות ערב וצפון אפריקה למוסיקאים ולקהלים שונים ומגוונים. הם מושתתים על השפה המוסיקלית אשר פותחה בה לאורך השנים, המשלבת ומחברת מתודות מוסיקליות ממזרח וממערב לכדי שפה אחידה, קוהרנטית ואורגנית, המפגישה, למשל, מקאמים ומקצבים מארצות ערב והאסלאם עם הרמוניה ואסתטיקה מערביות. לאורך השנים הקים כהן תזמורות אחיות המושתתות על האבטיפוס של תזמורתו הירושלמית ברחבי העולם עליהן הוא מנצח עד עצם היום הזה. 

 

לפרטים נוספים, מרומי יחסי ציבור, ענת מרומי 052-8133813, עידית בן ארי 050-5255079

שתפו את הפוסט

תגובה אחת

  1. ציפי פדידה הגב

    חזרתי מהופעה בתאטרון הצפון , אני מרוגשת ומתמוגגת ושמחה שהלכתי למופע אלף לילה ולילה למרות שאני לא מבינה את השפה, אבל המוזיקה הזמרים המנצח תום וויולט אלכס וכמובן זיו יחזקאל , כולם מופלאים אשמח לעוד מופעים כאלה תודה היה מושלם ❤️🌹🌹🌹

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 131
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן