סתיו כלכלי? – חוסר ודאות, שינויים תכופים, מזג אויר כלכלי הפכפך

Depositphotos_72198535_Smalll

שוק הדיור בקיפאון, מידע סותר ומניפולטיבי בתקשורת ע"י גורמים אינטרסנטים בשוק, "מחיר למשתכן" , "מס דירה שלישית" ועוד. ניתן לראות ירידה בכמות עסקאות הנדל"ן בשוק בחודשים האחרונים, עם ישראל יושב על הגדר וממתין. בעקבות זאת חלה ירידה בביקוש למשכנתאות ובעקבות זאת חלה אף ירידה קלה בריביות המשכנתאות מצד אחד, ולעלייה ב"רעב" של הבנקים למשכנתאות חדשות וכיום הם מוכנים לקבל לקוחות שבעבר נדחו בקלות.
מה צפוי? , קשה לדעת . בחודשים הקרובים סביר שככל שנראה ירידה בכמות עסקאות הנדל"ן כמות המשכנתאות תמשיך להצטמצם ואולי אף נראה תחרות גבוהה יותר בין הבנקים ואחוזי הריבית ימשיכו לרדת. יחד עם זאת, אם שוק הנדל"ן יתעורר וכמות העסקאות תחזור לעלות, הבנקים יקשיחו שוב עמדות ויעלו את הריבית. בכלכלה קיים חוק בסיסי, "חוק ההיצע והביקוש" , ובסופו של דבר הוא קובע את כללי המשחק בכל אחת מעונות השנה .
כפי שבתקופת הסתיו אנחנו מתחילים להיערך לשינויים במזג האוויר ולחוסר יציבות. כך גם בתחום המימון זהו הזמן הנכון לבצע מס' מהלכים.
1. לבדוק את המשכנתא שלכם, אם נלקחה לפני 3-5 שנים ואף יותר מומלץ לבצע בדיקה כלכלית של המשכנתא והתאמתה לתקופה הנוכחית, פעולה זו נקראת "מיחזור משכנתא" ומומלץ להיעזר ביועץ מקצועי שיבצע את הבדיקה. בכלל רצוי לבדוק את מצב המשכנתא אחת לשנתיים היות ובשוק המימון חלים שינויים תכופים.
2. במידה ויש בידכם סכום כסף שחסכתם, לפחות 200,000 ש"ח ומעלה, והכסף "שוכב" באיזה פיקדון בבנק הנושא ריבית של 0.01% בשנה, מומלץ לבדוק אפשרות להשקיע את הכסף ברכישת נכס נדל"ן כהון ראשוני, ובמקום לחסוך כל חודש לשלם ע"ח המשכנתא לנכס החדש. באופן כזה תוכלו ליצור לעצמכם פנסיה אמיתית ע"ב נכס נדל"ן המעלה את ערכו מדי שנה ומשיא לכם הכנסה חודשית כל חודש.
3. לא מעוניינים להשקיע בנדל"ן בארץ לאור עודף חקיקה והמיסוי? , קיימות היום אפשרויות השקעה בנדל"ן בחו"ל הנושא תשואה שנתית של 7%-9%. הסכום המינימלי הנדרש להשקעות אלו נע בין 50,000$- 60,000$. השקעות אלו יש לבצע בזהירות, אך ורק באמצעות חברות המתמחות בהשקעות בחו"ל ולאחר שבדקתם וקיבלתם המלצות מלקוחות קיימים.

אנחנו כעת בסתיו כלכלי, זוהי תקופה של חוסר ודאות כלכלית ושינויים תכופים, האפור שמסביב משפיע על יכולת הראייה שלנו. מתחייב מכך דווקא בתקופה זו לפעול בזהירות, להימנע מהוצאות והשקעות מסוכנות, לתכנן את תקציב המשפחה לתקופת הסתיו והחורף ע"מ להימנע מהפתעות כלכליות. היעזרו בליווי ויעוץ מקצועי בלתי תלוי, פקיד הבנק אינו יועץ מקצועי ואינו חבר. יועץ מקצועי אמין ואחראי יבצע עבורכם בדיקה ראשונית והערכה ללא עלות והתחייבות. החלטה שגויה בתחום המימון והמשכנתאות בעיקר בתקופה של חוסר ודאות לגבי ריביות ומסלולי מימון תעלה ביוקר בהמשך.

צרו קשר:- רפי יהלומי – יועץ משכנתאות. יועץ מוסמך לכלכלת המשפחה.
נייד – 052-3423386 [email protected]

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן