במאמר הקודם כתבתי על תקשורת בין אישית ואיך היא עוזרת לנו להגדיל מכירות.
אך כדי לנהל תקשורת בין אישית טובה, עלינו לזהות את סגנון התקשורת של האדם העומד מולנו.
ומה הכוונה לסגנון תקשורת…?
אנחנו מדברים במילים שונות, בונים את המשפט שונה ומדברים בקצב וטון שונה כאשר אנחנו רוצים לומר משפט זהה למספר אנשים בגילאים שונים. אנחנו לא מדברים בצורה זהה לאדם בוגר כפי שאנו מדברים לתינוק או לילד בן עשר, וכך הלאה…
מחקרים רבים גילו, בדקו ומצאו כי קיימים ארבעה סוגים של סגננות תקשורת:
הראשון הוא משימתי. זהו אדם עם נטיה למשימתיות, מסמן וי ומתקדם הלאה, אוהב לקבל נתונים בצורה קצרה ביותר, ללא טקסיות מיותרת ולהתקדם הלאה. אינו אוהב סיפורים ומעשיות ומבקש לגשת ישר לעניין.
הסגנון השני הוא החוקר. הוא אוהב לקבל עוד ועוד ועוד נתונים כדי לקבל החלטה, ובסוף לאחר שקיבל כל נתון אפשרי לקבלת החלטה נותר לו רק לקבל עוד נתון נוסף כדי להחליט וכך הלאה. שואל ושואל ושואל ומתקשה להחליט שמא שכח עוד נתון אשר יקל עליו את ההחלטה.
הסגנון השלישי הוא החובק. זהו אדם האוהב להיות בקרבת אנשים, אוהב לשמוע את אשר על ליבם, נותן את הכתף כדי שיניחו עליה את הראש. מראה המון אמפטיה, חום ורוך וכך גם הוא אוהב שמתייחסים אליו.
הסגנון הרביעי הוא המקדם… אדם מלא אנרגיה ורעש, חביב ומחייך האוהב רעיונות חדשים ולא מסוגל להשאר עם אותו הרעיון לאורך זמן… למה? כי הוא מחפש את הרעיון הבא. סוג של יזם. אין לו סבלנות לפרטים ועומק, מחפש רק את מה שמלהיב…
בכולנו נמצאים כל ארבעת הסגננות אך אחד הוא דוממנטי יותר.
אם נדע לזהות מהו סגנון התקשורת של האדם העומד מולנו, יהיה לנו קל יותר לנהל מולו תקשורת בין–אישית יעילה וטובה אשר בסופה תביא למכירה…
אז זכרו: זהו את סגנון התקשורת של האדם העומד מולכם, נהלו איתו שיחה התואמת את סגנונו וכך תגדילו את יכולות המכירה שלכם…
רוצים לשמוע עוד…
פנו אלי בפרטי ואשמח לסייע.
בברכה,
ענבל יפת – יועץ ומאמן עסקי, לדעת לנהל ולא להתנהל