מרוץ מנצחים רק עם צוות מנצח

צוות מנצח עם גביע

כשהייתי נערה נהגתי לצפות עם אבי בתחרויות מרוצי המכוניות של פורמולה 1. הדירוג הסופי התייחס לנהג. הוא גם זה שקיבל את הגביע בסוף התחרות וזכה להשפריץ שמפניה על כולם.

אבל מאחורי כל נהג מרוצים מצליח תמיד עומד גם צוות מנצח, עם כלים, מיומנויות ופרוטוקול פעולה ברור ומדויק. בתחרויות המרוצים של פורמולה 1 זוכים לראות את הצוות רק לכמה שניות, כאשר הנהג עוצר לתדלק, לבדוק שמן או להחליף גלגל. תוך שניות הצוות הזריז ומהיומן, שבו כל אחד יודע את תפקידו, מסתער על המשימה ומשלים אותה בשיתוף פעולה מפליא, כדי שהנהג, שמייצג אותם יוכל להמשיך במרוץ כמה שיותר מהר.

בדומה לפורמולה 1, גם בחיים ובעסקים אנחנו לא לבד במרוץ. יש לנו את הצוות שאנחנו בחרנו והוא זה שמגבה אותנו ומאפשר לנו לרוץ קדימה על המסלול.

אז נכון שבעסקים של ONEMANSHOW או ONEWOMANSHOW הצוות זה אולי בני המשפחה, בני הזוג והסביבה התומכת, אולם כאשר מתחילים לצרף עובדים לארגון, כללי המשחק משתנים.

הפונקציה הראשונה שמתווספת לרוב היא מנהל/ת אדמיניסטרציה, שמפנה את היזם לביצוע משימות שהן ליבת הפעילות העסקית. לאחר מכן מתחיל הגיוס של הפונקציות המקצועיות שאמורות לבצע את העבודה עצמה, כדי למנף את הפעילות. בשלב הזה כל עובד/צוות הופך לסוג של מרכז רווח עצמאי, בתקווה כמובן שהוא חיובי.

כלל האצבע אומר שכל עובד/ת מקצועי/יצרני אמור/ה להניב לפחות פי 3 מעלות העסקתו.

במצבים רבים זה לא המצב בתחילת הדרך וזה מובן, שכן שלב הגיוס וההכשרה עשויים לקחת מספר חודשים שבהם מאתגר לעמוד בכלל הזה. אבל לאחר מכןאין סיבה שזה לא יקרה.

ועדיין, פעמים רבות זה לא מה שקורה. מדוע? בחלק מהמקרים התפוקה של העובדים מאכזבת, אבל במקרים אחרים האחריות על אי עמידה ביעדים אלו היא דווקא של בעלי השליטה בחברה, שלא תמיד הם מספיק מחוברים לרצפת הייצור, לא תמיד לוקחים בחשבון את כל המשאבים שיש להשקיע בטיפול בלקוח וכתוצאה מכך התמחור שלהם כלפי הלקוח הוא חסר.

במקרים אחרים עיתוי התקבולים והתשלומים מייצרים עלויות מימון ששוחקות את הרווחיות.

מתי התקלות הפיננסיות הללו קורות?

בדרך כלל זה קורה כאשר אין מספיק חיבור למספרים בעסק. והוא בתורו עלול להביא לתסכול הדדי של העובדים, שמרגישים שעבודתם לא מתוגמלת כראוי והם עלולים לעזוב, והן של בעלי השליטה בחברה שהמאזן של הכנסות לעומת הוצאות לא משאיר מספיק רווח כדי לפרגן לעובדים בונוסים או אפילו לקחת הביתה את מה שציפו.

אז מהי הנוסחה לניצחון במרוץ הזה?

  • לעבוד כצוות,
  • להבין את המודל העסקי של החברה שלכם,
  • לחשב נכון את התשומות שמושקעות במתן שרות/אספקת מוצר ללקוח,
  • לעשות תמחור מדויק ורווחי שיאפשר לכסות את התשומות וישאיר מספיק רווח לכיסוי תקורות ומשיכות בעלים
  • לוודא שהתזרים יהיה חיובי לאורך כל הדרך (וכן, מותר לקחת מקדמות אם זה מה שהתזרים מחייב)
  • וכמובן לא לשכוח, לעשות תכנון מס שיאפשר למזער את תשלומי המיסים במסגרת החוק.

בחלק מהמקרים הצוות הקיים יידע לסייע ביישום המהלכים הפיננסיים האסטרטגיים הללו.

במקרים אחריםייתכן ויהיו חסרים לכם ידע פיננסי, מיומנות מקצועית או פניות לבצע את המהלכים הללו. במצב כזה, חשוב לזהות את החוסרים ולהשלים אותם בהקדם, כדי שהעבודה הקשה של כל הצוות לא תרד לטמיון ושתוכלו לספק שירותים/מוצרים איכותיים ללקוחות רבים גם בעתיד, תוך מתן פרנסה הולמת לכם ולכל אנשי הצוות שלצידכם.

וזכרורבים עשו זאת לפניכם, וזהו סימן לכך, שגם אתם יכולים. ולא, אי אפשר לחכות עם זה, כי אם יש דימום פיננסי בעסק שלא איתרנו בזמן, אזי שככל שנרוץ מהר יותר ורחוק יותר, כך ההפסד והנזק המצטבר יהיו גדולים יותר.

במקום זאת, עצרו. בדקו ביחד עם הצוות, את השמן, המים, הדלק ומצב הצמיגים, תקנו את מה שדורש תיקון ורק אז תמשיכו במרוץ במלוא המרץ עד לגביע הקדוש.

לא סתם נאמר כי "לבד מגיעים מהר, ביחד מגיעים רחוק."

תהנו מהמרוץ ופרגנו לעצמכם ולצוות שלצידכם לאורך כל המסע המרתק הזה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן